Logo

Trådløs overføring av TV-signaler

Skriv et svar
15.09.2005 08.58.21 #1 av 8
Postet av: TedN
Jeg har tenkt å kjøpe meg en billig LCD å ha i stua, i tillegg til det "ordentlige" utstyret i TV-stua. Problemet mitt er at antenneuttaket sitter fullstendig feil i forhold til der jeg har planer om å ha TVen. Siden det er en loftstue, må jeg i tilfelle trekke kabel ca 15 meter. Derfor har jeg lekt litt med tanken om å kjøpe en "dings" som kan overføre signalene trådløst. Jeg vet det finnes mye søppel på markedet, men er det noen som har gode erfaringer med en slik løsning?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2005 11.30.34 #2 av 8
Postet av: boly
Jeg har ikke gode erfaringer med dette. Men det skal sies at jeg kjøpte noe skrap fra clas ohlson. Går du for er bedre merke burde det gå bra, tror det er viktig og ikke spare her.......... :cry:
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2005 12.35.04 #3 av 8
Postet av: Knut
Jeg har god erfaring med trådløs overføring. Kjøpte for noen uker siden en pakke fra Phillips med trådløs sender og mottaker, og den funker kjempefint. Kostet ca. 1000 kr på Expert ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2005 19.43.36 #4 av 8
Postet av: TedN
"Knut" skrev:Jeg har god erfaring med trådløs overføring. Kjøpte for noen uker siden en pakke fra Phillips med trådløs sender og mottaker, og den funker kjempefint. Kostet ca. 1000 kr på Expert ...


Er det philips vl1100 du har? Dersom det er denne (http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=53186&site=2) og den er bra, så er jo det en grei pris. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2005 20.49.30 #5 av 8
Postet av: aavdst
Når man har parabol, og bruker denne trådløse Philips'en, kan man da se på en annen kanal på TV nr 2 enn TV nr 1? Eller må man se på samme kanal på begge tv'ene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.09.2005 20.50.15 #6 av 8
Postet av: Rune
"TedN" skrev:Jeg har tenkt å kjøpe meg en billig LCD å ha i stua, i tillegg til det "ordentlige" utstyret i TV-stua. Problemet mitt er at antenneuttaket sitter fullstendig feil i forhold til der jeg har planer om å ha TVen. Siden det er en loftstue, må jeg i tilfelle trekke kabel ca 15 meter. Derfor har jeg lekt litt med tanken om å kjøpe en "dings" som kan overføre signalene trådløst. Jeg vet det finnes mye søppel på markedet, men er det noen som har gode erfaringer med en slik løsning?


Du må være klar over at det ikke går ann å overføre antennesignalet trådløst. Det eneste som kan overføres trådløst er scartsignal fra dekoder/dvdspiller/videospiller. Hvis det hadde vært lov å overføre antennesignalet trådløst ville man i praksis hatt en TV sender og man kunne delt kabel TV med hele nabolaget eller byen hvis senderen hadde vært sterk nok.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 06.30.50 #7 av 8
Postet av: TedN
"Rune" skrev:
"TedN" skrev:Jeg har tenkt å kjøpe meg en billig LCD å ha i stua, i tillegg til det "ordentlige" utstyret i TV-stua. Problemet mitt er at antenneuttaket sitter fullstendig feil i forhold til der jeg har planer om å ha TVen. Siden det er en loftstue, må jeg i tilfelle trekke kabel ca 15 meter. Derfor har jeg lekt litt med tanken om å kjøpe en "dings" som kan overføre signalene trådløst. Jeg vet det finnes mye søppel på markedet, men er det noen som har gode erfaringer med en slik løsning?


Du må være klar over at det ikke går ann å overføre antennesignalet trådløst. Det eneste som kan overføres trådløst er scartsignal fra dekoder/dvdspiller/videospiller. Hvis det hadde vært lov å overføre antennesignalet trådløst ville man i praksis hatt en TV sender og man kunne delt kabel TV med hele nabolaget eller byen hvis senderen hadde vært sterk nok.


OK, det vil si at jeg trenger en tuner ved antenneuttaket og at jeg må velge kanalene derfra? Blir jo ikke så elegant da, siden det blir stående bokser to steder i stua. En VCR eller annen tuner ved antenneuttaket og dvd-spiller++ under TVen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2005 06.55.40 #8 av 8
Postet av: Knut
Jeg koblet først den trådløse senderen mellom paraboltuneren og TVen, men dette ble jeg ikke fornøyd med. Så helt klart at det ble tap i signalet. Det jeg da gjorde var å koble den trådløse senderen mellom paraboltuneren og harddiskopptakeren. Dette fungerer på samme måte, og på et eller annet vis ble ikke signalet dårligere når jeg koblet det på den måten ...
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar