Logo

TVen oppfører seg rart når det er signal på SCART-inngangen

Skriv et svar
29.06.2005 07.14.20 #1 av 1
Postet av: NiPNi
Jeg har et lite problem jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg kjøpte DVD-spiller (NAD T513), høyttalere (Dali Concept 8/1/Center) og receiver (NAD T753) i helga og er storfornøyd med det (har også en gammel Cerwin Vega 12" sub jeg bruker inntil jeg finner penger til å kjøpe en Dali Concept).

Men: foreløpig bruker jeg den gode, gamle 24 tommers TVen min, og den oppfører seg ikke helt som forventet. Så lenge DVD-spilleren er slått av er alt ok, og alle kanaler virker som de skal. I det øyeblikket jeg slår på DVD-spilleren fungerer kun AV-kanalen (scart) spilleren står på. Alle andre kanaler (både på antenne og de andre AV-inngangene) viser bildet fra DVD-spilleren, men det hopper og spretter og ruller rundt på skjermen.

Noen som kjenner til dette og vet hva det skyldes/hva som kan gjøres med det? Resultatet er at jeg ikke kan ha på TVen uten lyd mens jeg f.eks. hører på en CD, og jeg kan ikke stille inn forsterkeren via OSD så lenge DVD-spilleren er på. Rett og slett fordi bildet på TVen tar helt av. Har hatt akkurat samme problemet med en digital parabol-tuner koblet til scart på en annen TV.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar