Logo

Universal veggfeste til Panasonic TH-37PV500

Skriv et svar
24.08.2005 11.06.57 #16 av 24
Postet av: andreasr
"Knut" skrev:

Du må for all del ikke feste rett i sponplatene!! Det er jo ren idioti at ikke skruehullene er tilpasset standarden med 60 cm mellom stenderverket! Kan dette stemme?
Jeg ville i såfall ha satt den ene enden i stenderen og borret nye hull der det passet hvor den andre stenderen er ... også skru inn noen symbolske skruer i andre enden av veggfestet som ikke treffer stender.... men litt risikabelt.

Det stemmer, det er idioti.

Jeg kan ikke feste i kun en stender, da det er lagt opp til kabelganger til plasma midt i mellom stenderne samt kabelganger til høytalere på veggen på hver side. Feste i en stender vil ødelegge for symetrien.

Tror du bruk av ankerfester (type gips) vil forbedre situasjonen?

Eller kanskje lage en ca 1 cm tykk ramme(i tre) som festes til stenderne og deretter feste plasma'en med skruer igjennom rammen og sponplaten.

Mulig jeg rett og slett burde returnere feste og kjøpe et nytt som har skruehull ved 60cm :(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 14.32.17 #17 av 24
Postet av: Knut
Tror kanskje ikke ankerfeste er noe å satse på - den TVen veier jo litt. Ville heller gått for det andre forslaget - å lage en ramme med godt feste i stenderverket, for deretter å feste veggfestet i denne rammen. Det beste hadde vært å laget denne rammen i metall og vært veldig nøye med hullene til veggfestet, og brukt riktige skruer ... ellers må du åpne opp veggen og fikse feste, men det er kanskje uaktuelt ...

Det beste er nok å finne deg et feste med 60 cm mellom skruehullene ... B-tech har masse greier tror jeg ...
Knut
24.08.2005 14.35.38 #18 av 24
Postet av: Rune
Jeg har vært med å gjøre så enkelt å bare plassere en bjelke på tvers mellom stenderdne og la denne bjelken være så brei som festet.

Ulempen er at TV'n kommer lengre ut fra veggen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
24.08.2005 17.27.04 #19 av 24
Postet av: Knut
"Rune" skrev:Jeg har vært med å gjøre så enkelt å bare plassere en bjelke på tvers mellom stenderdne og la denne bjelken være så brei som festet.

Ulempen er at TV'n kommer lengre ut fra veggen.

Bjelke som i 2" 4" ? Høres ikke noe særlig fint ut, og som du nevner er jo dessuten litt av poenget med plasma/lcd at de ikke bygger så mye i dybden :-)
Knut
24.08.2005 20.44.31 #20 av 24
Postet av: Ookami
Har samme problem selv med at feste ikke er 60cm bredt http://www.b-tech-int.com/BT8411.htm ,men siden feste er laget i solid jern så kommer jeg til å sveise på "ører" slik at den når ut til stenderene.

Nå henger den på 6 stk 5mm tre/sponplate skruer, er ikke bekymret for at TV'n skal dette ned, men den dagen noen snubbler og tar tak i den eller noe slikt så spørs det.......
25.08.2005 16.36.39 #21 av 24
Postet av: FreddyB
"Baal-Zebub" skrev:
"FreddyB" skrev:Såg no at den andre har tilt óg, men du verden så pinglete den konstruksjonen såg ut! :shock:

Jaja, det fins andre plassar å spare pengar på "sikkerhet".. Bremseservice på bilen, f.eks. :roll:

Hvordan opplever du muligheten for å gjøre tilkoblinger når tv'en er montert på veggen. Får du plass med hånda til å skifte scart etc.?

Jeg sitter selv og vurderer innkjøp av veggfeste til min PV.

Det er berre å løyse to skruar (ei på kvar side) og tilte ut tv'en i nedkant. Då får du god klaring til å komme til å koble.

Og ein anna fordel er at dette veggfestet har 22 hol til skruar etc.. Javist ser veggen jævlig ut etterpå, men det er dette ein har sparkel og veggmaling til! Eg brukte kvart eit hol, og sette inn skruar i hytt og kanin. Det bygger lenger ut enn desse andre veggfesta, men det ser i alle fall sikkert ut! Eg har ingen problem med å anbefale dette veggfestet, sjølv om det kostar meir enn dei andre.. Eg fekk det for 2500,- og er strålande fornøgd!
26.08.2005 08.00.21 #22 av 24
Postet av: Baal-Zebub
Takker for respons :D
26.08.2005 08.05.33 #23 av 24
Postet av: sax
Personlig, hvis jeg ikke hadde hatt rack fra før av så tror jeg jeg ville gått for denne: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=75631
26.08.2005 08.36.28 #24 av 24
Postet av: andreasr
"FreddyB" skrev:

Og ein anna fordel er at dette veggfestet har 22 hol til skruar etc.. Javist ser veggen jævlig ut etterpå, men det er dette ein har sparkel og veggmaling til! Eg brukte kvart eit hol, og sette inn skruar i hytt og kanin. Det bygger lenger ut enn desse andre veggfesta, men det ser i alle fall sikkert ut! Eg har ingen problem med å anbefale dette veggfestet, sjølv om det kostar meir enn dei andre.. Eg fekk det for 2500,- og er strålande fornøgd!

Regner med at det er noen av de 22 hullene som passer med 60 cm mellom stendere :) ?

Tror i såfall jeg returnerer TY-WK42X30 og prøver å finne TY-WK42PV3W til 2500,- .
Skriv et svar