Logo

Valg av høytalere

Skriv et svar
04.11.2004 17.16.24 #1 av 8
Postet av: SpikeMan
Tenkt å kjøpe meg ett sett med CW V-10F, håper på å få dem gjennom en kamerat for ca 1,5k... Noen som har enten bedre pris eller vet om noen høytalere med ca like bra lyd og pris?

Skal drive dem med Kenwood VR-990D.. Med noe høytalere som fulgte med i minianlegg fra Akai... Har ingen andre høytalere... Noen som vet om non bra center? Vurderer sterkt en sub og...

Si ifra om dere vet om noen bra da... Takk på forhånd!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2004 17.51.40 #2 av 8
Postet av: mariusm
cerwin vega er topp høyttalere dersom du har fest minst to ganger i uka.
de har en enorm bass, menn mellomtone og diskant er ikke all verden.

sats heller på b og w. en del dyrere, men mye bedre
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2004 21.28.21 #3 av 8
Postet av: Alas
Tipper det blir vanskelig å få mer lyd for pengene enn det der, spesielt med den prisen. Hva kvalitet angår finnes det veldig mye annet som er bedre, men ikke til den prisen du nevner. B&W er bra men det finnes bedre merker enn det og, spesielt i de lavere prisklasser, tror jeg nok ikke jeg ville satset på B&W.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2004 00.04.17 #4 av 8
Postet av: Patrick Pedersen
dali og psb er noe jeg ville kikket på, å gitt faen i den cerwin vega disco sound prega dritten, som må ha ett svært kraftverk av en forsteker for og få noe ut av dem.
har ett par dali concept 10 som låter veldig tøft men med med hifi lyd å det er utrulig åpen og varm lyd
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2004 13.54.35 #5 av 8
Postet av: mariusm
i lavere prisklasser er dali også bra. men ikke cerwin vega
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2004 17.28.06 #6 av 8
Postet av: teknikeren
"Patrick Pedersen" skrev:dali og psb er noe jeg ville kikket på, å gitt faen i den cerwin vega disco sound prega dritten, som må ha ett svært kraftverk av en forsteker for og få noe ut av dem.
har ett par dali concept 10 som låter veldig tøft men med med hifi lyd å det er utrulig åpen og varm lyd

Concept 10 er noen svære jævler :) hvilken forsterker bruker du på de?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2004 11.36.41 #7 av 8
Postet av: amatøren
Til hjemmekino fungerer faktisk cerwin wega greit da, kjørte det før og har byttet meg opp til Klipsch nå :D
Forresten så ville jeg vært skeptisk til å anbefale B&W, nå er lyd en smakssak da men jeg synes de lager kjedelige høyttalere
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2004 15.24.18 #8 av 8
Postet av: music_junkie
"Patrick Pedersen" skrev:dali og psb er noe jeg ville kikket på, å gitt faen i den cerwin vega disco sound prega dritten, som må ha ett svært kraftverk av en forsteker for og få noe ut av dem.
har ett par dali concept 10 som låter veldig tøft men med med hifi lyd å det er utrulig åpen og varm lyd


Vær forsiktig nå.. cerwin-vega går ikke bare på "disco sound".. de har til bil, hjemmekino, disco/PA osv.. jeg er den kameraten som spikeman snakka om.. vi har testa de på anlegget hans og det kan nesten ikke bli bedre...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar