Logo

Vanlig antenne signal på PJ?

Skriv et svar
14.12.2005 13.39.43 #1 av 8
Postet av: Bianchi-Vassleitet
Er det mulig å få inn vanlig antenne signal over til Prosjektoren? Finnes det en omformer eller noe på markedet?
Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 14.15.09 #2 av 8
Postet av: arntos
Bruk en VHS spiller, dvd opptager eller ekstern tuner. Mange muligheter.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 14.52.22 #3 av 8
Postet av: Bianchi-Vassleitet
ok.. hadde en mistanke om at det kunne gjøres slik..
Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 16.11.58 #4 av 8
Postet av: Jimmern
"arntos" skrev:Bruk en VHS spiller, dvd opptager eller ekstern tuner. Mange muligheter.


Er det noen "krav" til en VHS til dette formålet? Vil et kabel-tv-signal gjennom en VHS bli like bra som gjennom en dvd med hd? Vil det være verdt 4-5000 kroner å kjøpe en dvd med hd hvis jeg har et par "gode" gamle vhs-maskiner liggende? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 16.21.53 #5 av 8
Postet av: arntos
Her kommer det ann på tunerdelen i VHS / opptageren. Dette varierer mye. Test først og se, tipper at en god video er like god som en "dårlig" opptager. Skal kanskje litt til for at forskjellen er verdt 5K, må huske at tuner delen er en liten del av spilleren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 18.47.00 #6 av 8
Postet av: Jimmern
"arntos" skrev:Her kommer det ann på tunerdelen i VHS / opptageren. Dette varierer mye. Test først og se, tipper at en god video er like god som en "dårlig" opptager. Skal kanskje litt til for at forskjellen er verdt 5K, må huske at tuner delen er en liten del av spilleren.


Takk for svar. VHS-spilleren er av typen Philips VR900, og den har endel finesser som bla show-view, HO, VPS, PDC, Nextview. For sikkerhets skyld er det også en Matchline + Turbodrive :D :D Du snakker om :D Vet du / dere noe om denne VHSèn, og om den er brukbar som kabelTV-tuner?? Skulle visstnok være en bra modell den gang den kom på markedet...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 18.57.03 #7 av 8
Postet av: Bianchi-Vassleitet
Jeg har en VR752, den nyeste moddelen tror jeg.. Ble kjøpt ganske nylig. Ble fortalt at det å kjøre kabel tv gjennom denne gikk helt greit. TV signalene er vel ikke så gode at de taper seg noe ved å bruke tuneren i VHS spilleren..
Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2005 22.13.20 #8 av 8
Postet av: Jimmern
"Bianchi-Vassleitet" skrev:Jeg har en VR752, den nyeste moddelen tror jeg.. Ble kjøpt ganske nylig. Ble fortalt at det å kjøre kabel tv gjennom denne gikk helt greit. TV signalene er vel ikke så gode at de taper seg noe ved å bruke tuneren i VHS spilleren..


Takk for svar. Kan fort hende jeg sparte 4-5000 nå :D Det vil si: spare og spare fru Glom...Vil tippe jeg svir av disse lappene på litt oppgradering :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar