Logo

Vanskelige valg

Skriv et svar
27.09.2006 20.58.16 #1 av 4
Postet av: JanSo
Jeg er i ferd med å sluttføre en loftetasje som skal fungere som en dedikert hjemmekino/gutterom. Jeg starter med helt blanke ark og har tenkt meg å investere i komplett system i prisklassen +/- 40.000,-.

Har delvis bestemt meg for å gå for Hitachi PJ TX200 som projektor, men når det gjelder reciever og høytalere så er jeg litt mer i tvil.

Har sett på følgende recievere:

Denon 2807
Pioneer VSX-AX4AVI-S
Onkyo SR803

Når det gjelder høytalere så har Hifiklubben anbefalt Dali Concept 6 i front, Concept 2 bak, Consept center og Consept 12" sub.

Nettdata har anbefalt Acoustic Energy AEGIS pakke 3B sammen med Onkyo SR803.

Kan noen av dere som er litt mer drevne komme med noen nyttige anbefalinger som kan gjøre valget enklere?

Setter pris på alle svar! :roll:

Mvh
JanSo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2006 09.59.07 #2 av 4
Postet av: kjelle
hei.jeg bytta nettop anlegg i stuen min og kan ikke annet enn å anbefale klipsch og pioneer komboen videre.er rett og slett utrolig fornøyd.
http://www.klipsch.com/world/eu/en/prod ... ystem.aspx

og pioneer ax2(nesten lik ax4 men betydelig billiere).

klipsch settet får du kjøpt hos diverse forhandlere i oslo området.prisene varierer fra 17-21000 kr.pioneeren ligger på ca 8-9000kr.
har vanskelig for å tro at noe sett gir mer lyd for pengene i denne prisklassen enn klipsch gjør.de var ihvertfall konklusjonen jeg kom til.liker du designet er det bare å slå til :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2006 14.15.09 #3 av 4
Postet av: boly
Av de reciverene du har funnet er det vell Pioneer VSX-AX4AVI-S som har gjort det best i tester, tett etterfulgt av Denon 2807.

Er enig i at klipsch settet er et meget bra valg. Hadde i tillegg sjekket svs sitt sbs-01 sett, kommer på ca 11000.- med sub. Dette settet har fått meget gode omtaler.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2006 14.59.29 #4 av 4
Postet av: JanSo
Tusen takk for gode tips! Bør vel ta en runde og "høre litt" før jeg bestemmer meg.

Mvh
JanSo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar