Logo

veldig lei

Skriv et svar
24.08.2005 14.29.52 #1 av 11
Postet av: wing
Har nå begynt å tvile på om det blir noe hjemmekino på meg har kjøpt en hel masse utstyr som etterhvert har vist seg å være feil. ingenting stemmer overens med den forba...........projektoren som eg kjøpte. det har kostet så mye til nå at eg har ikkje råd til å bytte ut noe som helst. har mistet håpet på en løsning.Skulle ha funnet hjemmekino.no før eg startet innkjøp av diverse utstyr så hadde det nok ordnet seg. :cry: til alle andre som vil ha hjemmekino,undersøk nøye på va dere kjøpeg,hør på råd her på hjemmekino.no og pass på fallgruvene,hilsen en som datt nedi.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 14.35.58 #2 av 11
Postet av: Typhoon7
Sikker på at det ser så mørkt ut da?

Hva ser det som er problemet?

Er det dette: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?p=18892&highlight=#18892
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 15.34.24 #3 av 11
Postet av: Berit
Uff da. Høres ikke bra ut. Håper det ordner seg for deg på en eller annen måte. Ikke gi opp hjemmekino. Alt ordner seg nok til slutt...


Lykke til!

:)
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 16.42.44 #4 av 11
Postet av: wing
"Typhoon7" skrev:Sikker på at det ser så mørkt ut da?

Hva ser det som er problemet?

Er det dette: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?p=18892&highlight=#18892



ja det er det, ifølge produsenten av projektoren så har den innlagt en hdcp sperre(noe eg aldri har høre om) den støtter nok bare ikkje hdcp. og pioneer er ikkje inntresert i å hjelpe meg med i deaktivere hdcp noe som kansje ikkje går ann.lurer på om det finnes andre overganger til m1 ser på konaktene at den som følger med projektoren har 34 pinner og den eg kjøpte har 30 kansje det ikkje har noe å si men finnes det andre overganger som har dei 4 extra ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 16.57.49 #5 av 11
Postet av: arntos
Hva er varekode på den projektoren? Litt lettere når man vet litt mer om produktet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 17.16.17 #6 av 11
Postet av: Typhoon7
Hva med å bruke komponentkabel?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2005 18.46.32 #7 av 11
Postet av: Njål
Det er ikke lov å sende et oppskalert bilde fra en dvd-spiller uten hdcp-kryptering, den høyeste oppløsningen som er lov uten kryptering er progressiv PAL (576 linjer progressivt) uansett om det er via komponent, DVI eller HDMI.
Når det er sagt er det flere firmaer som tilbyr enten spillere som overser dette, eller apparater som fjerner hdcp.
Momitsu-spillerne er eksempler på spillere som skalerer opp over komponent, og over DVI uten hdcp. Så vidt jeg husker er det også i hvert fall én Samsung der hdcp kan disables.

Som Typhoon skriver, det kan være et alternativ å bruke komponent, og som arntos skriver, hvis man gir mer nøyaktig info (merke og typebetegnelse på utstyret det er snakk om) er det mye lettere å hjelpe.[/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 07.26.44 #8 av 11
Postet av: wing
"arntos" skrev:Hva er varekode på den projektoren? Litt lettere når man vet litt mer om produktet.



projektor dell 4100MP, noe eg angrer bittert på at eg kjøpte :cry:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 10.48.32 #9 av 11
Postet av: arntos
Kjør component fra din 668 til projektoren. Burde gi et bra bilde uten at jeg kjenner spesielt projektoren, men dvd spilleren er i allefall bra.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 11.09.37 #10 av 11
Postet av: wing
"arntos" skrev:Kjør component fra din 668 til projektoren. Burde gi et bra bilde uten at jeg kjenner spesielt projektoren, men dvd spilleren er i allefall bra.



Takker for svar :lol: eg må finne ut hvordan eg skal få smugglet enda en utgift forbi kona det blir ikkje greit men det er vel mulig :wink: må skaffe meg en bra komponent kabel da.er det stor forskjell på komponent og hdmi? skal nok få byttet ut den forb.......projektoren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.08.2005 13.09.15 #11 av 11
Postet av: Bombadil
Hdmi skal være litt klarere. Men det er faktiskt noen som har syntes at hdmi blir for skaprt og foretrekker derfor komponent.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar