Logo

Videoseven 27" LCD

Skriv et svar
03.09.2005 19.31.22 #1 av 3
Postet av: Knut
Med fare for å bli utstøtt, latterliggjort og degradert her på forumet:

Fruen og jeg har kjøpt en Videoseven 27" LCD-skjerm.

Men før dere brekker dere i avsky; denne skjermen er kun til sekundær bruk på soverommet! Den skal ikke brukes til dvd-avspilling og hjemmekino-kos. Den er kun beregnet på late lørdags- og søndagsmorgener med kaffe på sengen, og sene kvelder med nyhetene før man sklir inn i koma.

Når det er sagt - man får ganske mye for pengene med denne skjermen. Til en pris av 6995,- får man mange tommer, og kvaliteten er til å leve med når skjermen er til sekundær bruk på soverommet, barnerommet, kjøkkenet osv osv. Det er godt med tilkoblingsmuligheter på den, men det er bare en scart-inngang.
Etter å ha koblet den opp til Canal Digital-tuneren konstaterte jeg raskt at dette var en billig skjerm. Responstiden er ikke topp og graderingene var tydelige ved raske bevegelser (når jeg satt veldig nærme skjermen da). Når jeg satt meg 2,5 - 3 meter fra skjermen ble opplevelsen en helt annen, og den ble akseptabel. Sortnivået og fargegjengivelsene vil det trente øye se ikke er av topp kvalitet heller - men da jeg hadde koblet den opp var fruens reaksjon "Oi" ... mer enn bra nok for henne. Og fra 2-3 meter funker denne skjermen helt fint, men jeg ville aldri ha byttet ut Panasonic 32" widescreen CRTen med denne, så Videoseven-skjermen er og blir en sekundær tv.
Andre alternativer vi så på var blant annet diverse LGer på ca 17" - og faktsik så var ikke bildet noe særlig bedre på disse. Vi har pøyd igjennom masse små LCD-tver i dag - og valget sto mellom Videoseven 27" og en LG på 17" med innebygget DVD-spiller. 10" mer for 1000 kr mindre gjorde valget ganske enkelt ...

Anbefales overhodet ikke som primær tv i stuen, men funker flott på soverommet osv.

Her er litt info om den: http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=5&varenr=308948&altvarenr=&info=true
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2005 21.27.41 #2 av 3
Postet av: Typhoon7
Grattis med ny TV.

Jeg holdt på maten jeg :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.09.2005 21.29.30 #3 av 3
Postet av: Knut
"Typhoon7" skrev:Grattis med ny TV.

Jeg holdt på maten jeg :wink:


He he - det er bra, vil ikke ha klissete tastatur på samvittigheten
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar