Logo

Vilket oppsett bør jeg kjøpe?

Skriv et svar
15.09.2004 09.06.07 #1 av 9
Postet av: aLmAnZo
Hei folkens, trenger litt hjelp her. Jeg har fått satt opp to systemer basert på barebone nå.

MSI Mega 865 Deluxe Barebone PC
Intel Pentium 4 3.0 ghz
256mb DDR ram 500 mhz

eller

Shuttle sn85g4v2 Barebone nforce 240w
Amd athlon 64 2800+
512 mb ddr ram 400 mhz

Vilken bør jeg velge? Prisen er nogenlunde lik, så det er nesten bare prioritering.

Jeg skal bruke den til film og spill, trenger en allround pc.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.09.2004 21.11.04 #2 av 9
Postet av: alexnicolaisen
En 64 bits prosessor er helt klart mye mer fremtidsrettet, når det etterhvert vil komme fler og fler 64 bits programmer og Microsoft får vel fingern ut av....snart og lager et 64 bits OS.

I tillegg er jo 512 MB RAM et minimum ved PC kjøp. 256 holder så vidt til noe multimedia i det hele tatt. Windows XP bruker jo 100+ MB alene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.09.2004 06.54.57 #3 av 9
Postet av: Bøgge Bakken
Trur jeg ville ha valg AMD. Ikke pga av 64 bits. Det vil ta lang tid før 64 bits blir utbrett og da er sanslynligvis PC-en din gammel da dette er vanlig. Men prosessoren yter meget bra og man har mulighet for stille ned hasdigheten på prosessoren når den ikke jobber. Veldig nyttig vis du skal ha PC-en i stua.

Eneste du bør være obs på med amd er at den kan være litt ser på minne. Se på Shuttle sine sider om hvilke minnebrikker som passer barebonen din slik at du unngår å få ram som fungerer dårlig med PC-en din.

Edit:

enig med alexnicolaisen om at 256 MB er lite. Skal du spille ned PC-en bør du iallefall ha 512 MB, kanskje også vudere 1024 MB også.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2004 02.10.30 #4 av 9
Postet av: aLmAnZo
Har vell vurdert det, er litt sånn halv mistenksom på 512 brikken også, butikken skulle ha 568 kr for den, jeg mener, hvordan kan en så billig brikke vere av god kvalitet...

Regner med at jeg kjøper msi sin, allthou det er bare 256 mb ram i den enda...

Ja, jeg kjøper komponentene selv, men har ikke råd til mer ram med en gang, oppgradering ser jeg for meg som en aktuell sak ganske tidlig. Vi får se på saken.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2004 19.52.17 #5 av 9
Postet av: ZtriDer
Det finnes nesten ikke 64bits programmer ute enda. Det vil heller ikke komme noen på en stund enda og når det endelig er nokk av dem er den 64 bits prossesoren du nå kjøper blitt gammel.
Jeg anbefaler å vente med det. Kjøp heller lit bedre "normalt" utstyr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2004 08.29.46 #6 av 9
Postet av: aLmAnZo
Nå har det seg sånn at jeg ikke skal kjøpe noen av dem, jeg vurderer XC cube sin, jeg er så utrolig fattig for tiden at jeg får sikkert ikke råd før sommeren :( *sukke*
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2004 14.15.19 #7 av 9
Postet av: SpikeMan
"alexnicolaisen" skrev:En 64 bits prosessor er helt klart mye mer fremtidsrettet, når det etterhvert vil komme fler og fler 64 bits programmer og Microsoft får vel fingern ut av....snart og lager et 64 bits OS.


Mener å ha sett en 64 bits OS fra Microsoft allerede? Eller så så jeg det bare på ett framtidskart for Microsoft

Nei, tror det er ute allerede, ettersom at beta versjonen til longhorn går an å få tak i.
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2004 06.36.33 #8 av 9
Postet av: Bøgge Bakken
"SpikeMan" skrev:
"alexnicolaisen" skrev:En 64 bits prosessor er helt klart mye mer fremtidsrettet, når det etterhvert vil komme fler og fler 64 bits programmer og Microsoft får vel fingern ut av....snart og lager et 64 bits OS.


Mener å ha sett en 64 bits OS fra Microsoft allerede? Eller så så jeg det bare på ett framtidskart for Microsoft

Nei, tror det er ute allerede, ettersom at beta versjonen til longhorn går an å få tak i.


Det er kun en test versjon som er ute og det vil ta enda litt tid før denne kommer. Når denne kommer må vi også vente på programvare som støtter dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2004 21.54.16 #9 av 9
Postet av: SpikeMan
Ok. Greit å vite..
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar