Logo

x.v.Color / Deep Color

Skriv et svar
05.09.2008 10.51.32 #1 av 3
Postet av: GoldenHill
Lurer litt på dette om x.v.Color/Deep Color.

Med HDMI versjon 1.3, ble det støtte for x.v.Color.
Har lest litt, og har forstått at i Blu-Ray definisjonen så støtter ikke Blu-ray filmer x.v.Color, men at det kanskje vil bli innført senere.

Har akkurat kjøpt meg Sony TG3 videokamera(meget fornøyd), og den støtter opptak i x.v.Color.

Er på trappene til og kjøpe meg en prosjektor, samt tv og blu-ray. Tven jeg lurer på støtter x.v.Color, Sony W4500, men prosjektoren jeg har sett på, Sony VW40 støtter dette ikke. Nye Sony Blu-ray spillern S350/550 støtter dette også.

Så er det et "must" og kjøpe en prosjektor som støtter x.v.Color ?
Hvis jeg i uoverskulig fremtid kun får filmmateriale fra videokameraet mitt, så skal jeg vel klare meg uten x.v.Color.

Christian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2008 06.45.30 #2 av 3
Postet av: GoldenHill
Ser det kommer en ny Sony prosjketro nå: VPL-VW70
Sony VPL-VW70 er en SXRD-projektor. Projektoren har en oppløsning på 1920 x 1080 pixler (full HDTV-oppløsning), og den har et oppgitt kontrastforhold på 60000:1.

Bildeteknologi
Projektoren støtter den nye x.v.Colour standarden. x.v.Colour dobler nesten fargeområdet som kan gjengis nøyaktig, slik at rød-, blå- og grønnfarger kan gjengis mer nøyaktig og levende.


Ser altså ut som om x.v.colour er på vei, men tror denne prosjektroren koster litt!

Ser også at Sony kommer med en ny prosjektor, Sony VPL-HW10, denne søtter Deep color.

"Something else that brings the VPL-HW10 closer to the capabilities of the human eye is its support for x.v.Colour. x.v.Colour is based on xvYCC, a new international standard for video that defines a colour space nearly two times wider than the existing sRGB standard. By allowing a colour palette much closer to the range of hues and gradients perceived by the eye itself, x.v.Colour is literally more lifelike. Deep Colour™ boosts the number of colours available within the xvYCC colour space from millions to billions, further future-proofing the projector against developments in colour handling technology."

Noen som har lest test av denne prosjektoren?
Prisen på denne skulle bli ca. 20'.

Christian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.09.2008 15.26.23 #3 av 3
Postet av: dvdjan
Test av VPL-HW10 http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1062546
Mine HD DVD og Blu-Ray filmer

Panasonic AE4000, Samsung LE46A866, Yamaha RX-V 1800, Toshiba HD A1, Toshiba HD-EP 35, PS3 (250 Gb), Samsung BD-P 1500, Lerret : DreamScreen V2 DynaGrey CineScope 2,35:1 265cm/ 114"
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar