Logo

xbox 360 og HD

Skriv et svar
10.10.2005 04.51.36 #1 av 12
Postet av: kimmorten
Er den HD ready slik som ps3 kommer til og bli? Er så mye frem og tilbake av det jeg leser og hører.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 07.27.43 #2 av 12
Postet av: knutinh
Det jeg har lest hele tida er at den blir kapabel til å sende HD (1080i/720p) over analoge komponent-utganger, men at chipsettet ikke har mulighet for DVI/HDMI. Hvis jeg tar feil vil jeg gjerne bli korrigert =)

mvh
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.10.2005 22.22.01 #3 av 12
Postet av: warius
Stemmer nok det ja. En hitachi representant fortalte meg i helgen også at det er stor sansynlighet for at senere versjoner av Xbox360 vil bli kompatibel med HDdvd(Microsoft og Intel har jo nylig meldt seg inn i HD-DVD leiern). Men dersom du kjøper Xbox360 ved lansering vil du garantert ikke få en maskin som kan spille HDdvd. Men som sagt, spillene vil være i HD. De fleste i 720p, også kommer det vel flere 1080i spill etterhvert. PS3 derimot vil kjøre 1080p signaler i spill og filmer via Blue Ray disc formatet. Når det gjelder Nintendo Revolution vil den ikke støtte hverken HD-DVD eller BlueRay. Det er også uklart om spillene vil støtte HD i det hele tatt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 06.52.52 #4 av 12
Postet av: knutinh
Et spørsmål er hvilke terminaler 360 vil ha, et annet er hvilke plater den kan spille av.

For øyeblikket kan den spille av bare vanlige DVD-plater.

Om M$ skulle bestemme seg for å putte inn en HD-DVD-spiller i 2. genereasjon som enkelte har skissert, er det ett problem som gjenstår. Hvis xbox 360 har kun analoge video utganger, og film industrien presser igjennom at HD film bare skal kunne spilles via digitale, kopibeskyttede terminaler, er vi like langt... Da kan du putte inn en original HD DVD, men får bare nedskalert, SD materiale på skjermen din!

mvh
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 14.16.31 #5 av 12
Postet av: arntos
Kommer de med HD-DVD kommer det nok en løsning på digital bildeutgang også. Gjør ikke MS det, er det sikkert noen andre som fikser det. Bare se på boxen vi har i dag, der kan man jo få stort sett den utgangen man vil med å lodde litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 14.58.02 #6 av 12
Postet av: orso
"warius" skrev:Stemmer nok det ja. En hitachi representant fortalte meg i helgen også at det er stor sansynlighet for at senere versjoner av Xbox360 vil bli kompatibel med HDdvd(Microsoft og Intel har jo nylig meldt seg inn i HD-DVD leiern). Men dersom du kjøper Xbox360 ved lansering vil du garantert ikke få en maskin som kan spille HDdvd. Men som sagt, spillene vil være i HD. De fleste i 720p, også kommer det vel flere 1080i spill etterhvert. PS3 derimot vil kjøre 1080p signaler i spill og filmer via Blue Ray disc formatet. Når det gjelder Nintendo Revolution vil den ikke støtte hverken HD-DVD eller BlueRay. Det er også uklart om spillene vil støtte HD i det hele tatt.

PS3 i 1080p?! Må si de er framtidsrettet hvis det stemmer. Jeg vet om bare to flatskjermer på markedet som støtter dette formatet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 16.18.12 #7 av 12
Postet av: morg
nå har jeg akkurat kommet hjem fra produktkurs, med bl.a microsoft. Mener ganske så bestemt at de sa at xbox'en har støtte for 1080p. En versjon med HDMI ville også komme etterhvert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.10.2005 18.56.30 #8 av 12
Postet av: warius
"bomholt" skrev:
"warius" skrev:Stemmer nok det ja. En hitachi representant fortalte meg i helgen også at det er stor sansynlighet for at senere versjoner av Xbox360 vil bli kompatibel med HDdvd(Microsoft og Intel har jo nylig meldt seg inn i HD-DVD leiern). Men dersom du kjøper Xbox360 ved lansering vil du garantert ikke få en maskin som kan spille HDdvd. Men som sagt, spillene vil være i HD. De fleste i 720p, også kommer det vel flere 1080i spill etterhvert. PS3 derimot vil kjøre 1080p signaler i spill og filmer via Blue Ray disc formatet. Når det gjelder Nintendo Revolution vil den ikke støtte hverken HD-DVD eller BlueRay. Det er også uklart om spillene vil støtte HD i det hele tatt.

PS3 i 1080p?! Må si de er framtidsrettet hvis det stemmer. Jeg vet om bare to flatskjermer på markedet som støtter dette formatet.


Jada, og det er bare starten på visa. PS3 har støtte for å kjøre to skjermer samtidig som begge kjører 1080p. Jadda, den er kraftig ja :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 08.30.40 #9 av 12
Postet av: knutinh
"arntos" skrev:Kommer de med HD-DVD kommer det nok en løsning på digital bildeutgang også. Gjør ikke MS det, er det sikkert noen andre som fikser det. Bare se på boxen vi har i dag, der kan man jo få stort sett den utgangen man vil med å lodde litt.


Såvidt jeg vet finnes det ikke mods med DVI ut for xbox?? Det er mulig å modde xbox ved å tappe ut signaler den allerede er bygd for å generere. Å få den til å generere helt nye signaler (evt inkludere HDCP) vil være ganske utfordrende...

k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.10.2005 08.33.45 #10 av 12
Postet av: knutinh
Konklusjonen er:
1. xbox 360 støtter HD formater via analog komponent
2. xbox 360 støtter ingen HD filmformater, men kanskje vil en senere generasjon gjøre det
3. Selv om den skulle komme med HD DVD/BR, kan i verste fall HD ut på xbox 360 kun benyttes til spill og ikke film pga begrensninger i HD-DVD/BR.

k
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 12.54.00 #11 av 12
Postet av: Jabba
Tror neppe de kommer med spill på annet enn dvd, et spill må kunne brukes
av alle uavhengig av når de kjøpte maskina. Å lansere to varianter av spill,
1 på DVD og 1 på HD-DVD vil være et dårlig økonomisk trekk for MS og
totalt unødvendig.
Hvis man ser historisk har ingen lykkes med en add on til konsoll heller.
Uansett ser jeg ikke mangel på HD-DVD som noe problem.
Vil jeg ha en HD spiller så kjøper jeg dette separert.
Ser man på både Xbox og PS2 har de en DVD spiller , men er ikke akkurat imponert av noen av de.
Hørt rykter om HDMI kabel til xbox360 etterhvert, men ikke ved launch.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2005 13.10.51 #12 av 12
Postet av: arntos
"knutinh" skrev:
"arntos" skrev:Kommer de med HD-DVD kommer det nok en løsning på digital bildeutgang også. Gjør ikke MS det, er det sikkert noen andre som fikser det. Bare se på boxen vi har i dag, der kan man jo få stort sett den utgangen man vil med å lodde litt.


Såvidt jeg vet finnes det ikke mods med DVI ut for xbox?? Det er mulig å modde xbox ved å tappe ut signaler den allerede er bygd for å generere. Å få den til å generere helt nye signaler (evt inkludere HDCP) vil være ganske utfordrende...

k


Jeg nevnte "stort sett" :wink: . DVI blir selvfølgelig vanskelig på dagens maskin, ma ha framtiden bringer.......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar