Logo

Xbox 360 som DVDspiller

Skriv et svar
10.12.2006 12.44.06 #1 av 4
Postet av: spott
Eg har endelig fått innredet en liten hjemmekino i huset mitt.
Har kjøpt Xbox 360 og Panasonic PTA-e900, og det funker glimrende på spilling.
Men når eg igår skulle se en DVD på 360`en fikk eg veldig tydelige horisontale stiper i bildet som kom og gikk :shock:
Er det 360`en som er så dårlig eller er det projektoren det er noe galt med?

Bruker component fra xbox til forsterker, og tech-link component videre til projektor.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.12.2006 17.01.20 #2 av 4
Postet av: spott
Etter litt leiting fant eg ut at ved å switche fra HD til Tv på xbox kabelen forsvant problemet. :D
bildet var like bra som i HD, bare uten stripene.
Panasonic PTA-E900, Panasonic 37PA50, Yamaha RXV-657, Sony SA-V220, Xbox360, Xbox, DIY rammelerret.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2006 07.27.38 #3 av 4
Postet av: kWern
Hei. Jeg har forløperen PTA-E700, og har samme problemet. Dette er visst spesifikt for Panasonics modeller, og gjelder Xbox 360 over komponent. Du kan unngå det, og få langt bedre bilde ved å bruke VGA-kabel istedet. Pga reglement fra DVD Forum, tillates ikke oppkonvertering av DVD-bildet over komponentkabler - mens for VGA er det ingen begrensning. Det vil si at med VGA vil du få en oppløsning på 1280X720, som projektoren din, og du selv, nok vil bli meget glad for.

At det fungerer når du du setter switchen til TV, er fordi projektoren takler 576i langt bedre enn 576p. Men bildet blir noe dårligere, da bildet blir interlaced, og kun tegner annenhver vertikale linje, og projektoren må konvertere bildet til progressivt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2007 12.35.23 #4 av 4
Postet av: clinton
har et lignende probel.

Bruker komponet kabel og er egentlig ganske fornøyd med bilde.
men kjøpte meg en HD vga kabel for og teste oppskalering av dvd siden det kom med den nye updaten som kom.

Men når jeg koblet boxen til med vga ble bilde helt elendig.Virker veldig flatt og livløst.Svake farger og mer kantete (blurry).Kan også se tegn til vertikale striper på PV60 skjermen min.

Når jeg spiller av dvd så går ikke bilde helt ut til kanten på høyre siden heller.mangler ca 3-5cm.men det går helt ut på venstresiden.

Noen som har peiling på hva som er feil her? Har sett flere som sier bilde blir knall skarpt og noen sier det t.o.m blir bedre enn med komponent.

Har satt oppløsningen til 1280*768..men under står det.

You must connect an xbox 360 HD AV cable to configure high definiton display modes..

Trodde det var nettopp dette jeg hadde gjort jeg..

Hva skjer??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar