Logo

xbox live

Skriv et svar
22.11.2004 10.30.51 #1 av 10
Postet av: K1
Vet dere om det er mulig å få xbox live til å funke på xbox med chip?
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 10.50.39 #2 av 10
Postet av: bajsmaster
Det finnes egne chips som lar deg, via en bryter, bestemme om xboxen skal være i chippet/uchippet modus. Du kan ikke spille crackede spill via xbox live, men hvis du bruker noe som heter Xbox-connect, så kan du det, sammen med andre som bruker crackede spill. Det er ikke så lurt å prøve å koble opp spill via vanlig Live når en har xboxen i chippet modus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 15.23.17 #3 av 10
Postet av: nutts
"bajsmaster" skrev:Det finnes egne chips som lar deg, via en bryter, bestemme om xboxen skal være i chippet/uchippet modus. Du kan ikke spille crackede spill via xbox live, men hvis du bruker noe som heter Xbox-connect, så kan du det, sammen med andre som bruker crackede spill. Det er ikke så lurt å prøve å koble opp spill via vanlig Live når en har xboxen i chippet modus.


Hvis man logger inn på Live, så kan det settes igang en oppdatering av ett par av dine filer på X-boksen. Hvis dette skjer så kan ikke X-boksen bootes via den innebyggede hardisken. Det er da greit å ha en oppstarts CD\DVD med de filene du trenger. ( ta en backup av oppstarts disken på din modifiserte X-boks, så er du sikret for all fremtid )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 22.58.13 #4 av 10
Postet av: bajsmaster
"nutts" skrev:
"bajsmaster" skrev:Det finnes egne chips som lar deg, via en bryter, bestemme om xboxen skal være i chippet/uchippet modus. Du kan ikke spille crackede spill via xbox live, men hvis du bruker noe som heter Xbox-connect, så kan du det, sammen med andre som bruker crackede spill. Det er ikke så lurt å prøve å koble opp spill via vanlig Live når en har xboxen i chippet modus.


Hvis man logger inn på Live, så kan det settes igang en oppdatering av ett par av dine filer på X-boksen. Hvis dette skjer så kan ikke X-boksen bootes via den innebyggede hardisken. Det er da greit å ha en oppstarts CD\DVD med de filene du trenger. ( ta en backup av oppstarts disken på din modifiserte X-boks, så er du sikret for all fremtid )


Mhm ... som sagt .... man kan ha en egen chip som kontrollerer om xboxen din skal være chippet eller ikke chippet. Når jeg skal spille xbox live med originale spill, så trykker jeg på en installert bryter foran på boksen, den booter opp i ms dashboard som om den var uchippet, så er det ingen fare.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2004 22.59.24 #5 av 10
Postet av: Rune
På HALO 2 har de lagt inn ei sperre som gjør at dette ikke funker på. Man vil bli bannet hvis man går på nett med en moddet xbox og halo selv om man har disablet chippen.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2004 00.37.58 #6 av 10
Postet av: nutts
"bajsmaster" skrev:
"nutts" skrev:
"bajsmaster" skrev:Det finnes egne chips som lar deg, via en bryter, bestemme om xboxen skal være i chippet/uchippet modus. Du kan ikke spille crackede spill via xbox live, men hvis du bruker noe som heter Xbox-connect, så kan du det, sammen med andre som bruker crackede spill. Det er ikke så lurt å prøve å koble opp spill via vanlig Live når en har xboxen i chippet modus.


Hvis man logger inn på Live, så kan det settes igang en oppdatering av ett par av dine filer på X-boksen. Hvis dette skjer så kan ikke X-boksen bootes via den innebyggede hardisken. Det er da greit å ha en oppstarts CD\DVD med de filene du trenger. ( ta en backup av oppstarts disken på din modifiserte X-boks, så er du sikret for all fremtid )


Mhm ... som sagt .... man kan ha en egen chip som kontrollerer om xboxen din skal være chippet eller ikke chippet. Når jeg skal spille xbox live med originale spill, så trykker jeg på en installert bryter foran på boksen, den booter opp i ms dashboard som om den var uchippet, så er det ingen fare.


Jupp, helt korrekt.

Jeg bare forklarte hva som kunne skje dersom man logget på LIVE med x-boks i moddet tilstand.
Altid greit å ha en oppstart cd, så slipper man å ta hardisken ut av x-boksen for å legge inn nytt image.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2004 07.13.32 #7 av 10
Postet av: K1
takk for svar, men nå her det seg slik at jeg prøvde å installere xbox live med en gang det kom uten å sjekke om det var mulig med chippa boks. Fant da ut at det ikke lot seg gjøre slik jeg gjorde det.
Når jeg skal starte boksen i ms dashboard så får jeg bare feil mld opp. Tror det var feil kode 21. Med andre ord så får jeg ikke starta boksen min opp orginalt lenger :D
Er det noen der ute som kan sende meg en mail med navnene på de filene som er oppstartsfiler til xboxen og hvor de ligger slik at jeg får tatt backup av en anna boks :?:
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2005 06.42.43 #8 av 10
Postet av: Anhamm
Det finnes et undernet til live som ikke blir drevet av microsoft... Dette nettet sjekker ikke BIOS og HD-key, og det blir heller ikke sjekket om det er orginale spill du spiller med. Dvs. at du uten problem kan spille over internett med backupspill på en xbox som er moddet;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2005 08.05.52 #9 av 10
Postet av: K1
ja ha, hvordan kobler jeg meg på en slik en da???
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.03.2005 11.29.04 #10 av 10
Postet av: arntos
google litt etter et program som heter neXBNC, da må XBOX være koblet opp mot PC og man spiller da i link modus. Funker som bare det, feks på Halo 2!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar