Logo

Xbox multimedia center

Skriv et svar
29.10.2004 08.46.48 #1 av 15
Postet av: K1
jeg har lyst til følgende.
Koble xbox til min Marantz sr4500.
Koble xbox til pc, slik at jeg kan se på filmene som ligger på pc, høre musikken som ligger på pc og se på bildene som ligger på pc.
Har også ønske om å bruke internett radio igjennom xbox.

Hvordan skal jeg koble dette sammen for å få best lyd og bilde.
Hva må jeg ha av program på xboxen for å få dette til?

Jeg har executer eller noe sånt og 120 GB på xboxen min.

Vet at det er mulig å bruke pc til dette men min pc er ikke bra nok så derfor tenkte jeg at jeg kunne bruke xboxen min til dette siden jeg allerede har koblet den i stuen :D
Er det noen som har noen forslag til meg?
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 09.48.22 #2 av 15
Postet av: kertchu
Du trenger en nettverksforbindelse, enten trådløs eller kablet, mellom xbox'en og PC'en, evt en router, for å få tilgang til filene på PC'en.

Det beste hadde vært å bruke en optisk kabel mellom xbox'en og forsterkeren hvis du har mulighet for det. Ellers får du bare stereo lyd. På bilde-siden avhenger det litt av hva slags TV du har. Jeg bruker en scart m/RGB, men man kan også bruke komponent kabel, hvis TV'en har denne inngangen, eller S-video og til nød komposit. De to siste gir dårligere bilde en scart og kompent.

Selv bruker jeg Xbox Media Center for å se filmer fra PC'en. Dette kan du også bruke til musikk og bilder. Har ikke prøvd med internet radio. Jeg har også installert en DVD avspiller på min xbox slik at jeg kan se DVD filmer uten fjernkontrollen.


Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 10.56.50 #3 av 15
Postet av: K1
Jeg har tenkt å koble xboxen til forsterkeren både lyd og bilde men jeg vet ikke helt hvilken kobling jeg skal bruke. Prøver å legge ved bilde av forsterkeren så kan dere se hvilken koblinger jeg har.
Jeg vet jeg har s-video på forsterker og jeg tror jeg har optisk på forsterker også men hvordan kobler jeg optisk til xbox'en da?
Er det eget uttak på xboxen for optisk kobling?
Alle disse betegnelsene er russisk for meg men jeg begynner å skjønne litt nå.

jeg fant xbox media center her. http://www.xboxmediacenter.de/
Men dette er jo bare koder, hvordan får jeg dette til å funke eller er det noen plasser man får lastet dette ned/ eller kjøpt som en ferdig versjon? SR4500_silver_back.jpg SR4500_silver_back.jpg ( 35,9853515625 KB) Vist 1839 ganger
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 11.03.46 #4 av 15
Postet av: nutts
Hvis du har Executer på din X-Box, er det bare å legge inn X-Box media center på din box. ( X-box media center finner du på nettet )
( du får ikke kjøpt X-box media center eller lastet det ned på lovlige nettsider, da det ikke er lov å utvikle eller lage software til X-Box uten Microsoft sitt samtykke) ( om en stund blir det lovlig )
X-Box media center har innebygget Internet Radio, iværtfall har min det, men jeg er ikke ferdig med å konfigurere den enda.
Du må kjøpe advance RGB scart til X-box for å få mer enn gammeldags surround lyd, da får du optisk ut på din box. ( rart den ikke kommer standard med dette )
Jeg har nå brukt min x-box som media spiller i flere år, å det fungerer helt supert !!! Etter att den nye media center softwaren kom, så er alt blitt mye mye enklere også. Den finner bla windows delte mapper på nettverket automatisk. Tidligere så måtte man sette opp egen software på datamaskinen som delte ut filene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 11.15.28 #5 av 15
Postet av: kertchu
Ser på marantz sine hjemmesider at du har 2xkomponent inn. Dette er den beste analoge måten å overføre bilde på. Du kan du kjøpe en xbox-kabel som både har komponent kobling, for video, og optisk kobling, for lyd.

Den optisk inngangen på forsterkeren har gjerne en "tapp" som du må fjerne før du kobler til kabelen.

Kan dessverre ikke gi deg noen link til Xbox Media Center, men du finner det på nett.


Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 11.37.52 #6 av 15
Postet av: K1
Hvis det finnes bare en type media center så har jeg funnet den, har bare ikke funnet ut hvordan jeg får den til å virke :D

Hvor får jeg kjøpt en komonent kabel til xboxen ?
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 11.52.33 #7 av 15
Postet av: kertchu
Jeg hadde en link en gang til en komponent kabel, men finner den ikke akkurat nå. Men den går under HDTV pack på xbox.com. Jeg bruker denne: link, rett i TV'en. Den har både scart, S-video og optisk utgang.


Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 12.19.51 #8 av 15
Postet av: K1
Ja den kabelen vil jeg også ha, men fant ikke den på xbox.com det var en annen type der.
Får vel se litt rundt om kring, det er vel mulig at play får denne kabelen inne igjen.
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 12.24.47 #9 av 15
Postet av: kertchu
Det er en uoriginal kabel, så den ligger ikke på xbox.com. Du kan sjekke ut denne: link, den er 100 kroner dyrere, men de har den hvertfall inne...


Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 12.40.33 #10 av 15
Postet av: K1
Fant den på Siba for 199,-

Er dette en kabel du anbefaler?

Her jeg forstått det riktig at jeg kan koble den optiske for lyd til forsterker og bruke s-video på tv eller forsterker?
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 12.59.49 #11 av 15
Postet av: kertchu
Det er den kabelen jeg har, ja. Er godt fornøyd med den.

Du kan koble båre optisk og s-video til forsterkeren, eller kun optisk til forsterkeren og scart, eller s-video, til TV'en.

Så, ja, du har forstått det riktig :)


Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 13.07.10 #12 av 15
Postet av: K1
nå maser jeg masse men jeg har et spm til, er det mulig å få lyd og bilde signaler igjennom bare den optiske, slik at jeg kun trenger den optiske til forsterker og så s-video fra forsterker til Tv.

som jeg sikkert har sagt dette før så er jeg helt grønn, men har lyst å koble dette best mulig.
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 13.16.26 #13 av 15
Postet av: kertchu
Den optiske kabelen er kun for lyd. Du må nok ha en sett med kabler, f.eks S-video, for bilde også :)


Stian
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 13.21.02 #14 av 15
Postet av: K1
ja det var det jeg tenket meg.
da skal jeg invistere i nye kabler til xboxen, finne fram media center å krysse fingrene.

Hva har du koblet xboxen med til pc? Jeg har tenkt å bruke pc'en til andre ting som å surfe på internett når jeg har tilgang til den på xboxen.
Må jeg har router for å få dette til eller kan jeg bruke switch?
Hub går vel ikke siden jeg må ha krysset kabel mellom xbox og pc pluss at jeg må vel få routeren til å gjør noe med ip adressene, eller kan jeg bytte ip adresse på xboxen slik at den er på samme range som pc'en?
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2004 18.42.58 #15 av 15
Postet av: nutts
"K1" skrev:ja det var det jeg tenket meg.
da skal jeg invistere i nye kabler til xboxen, finne fram media center å krysse fingrene.

Hva har du koblet xboxen med til pc? Jeg har tenkt å bruke pc'en til andre ting som å surfe på internett når jeg har tilgang til den på xboxen.
Må jeg har router for å få dette til eller kan jeg bruke switch?
Hub går vel ikke siden jeg må ha krysset kabel mellom xbox og pc pluss at jeg må vel få routeren til å gjør noe med ip adressene, eller kan jeg bytte ip adresse på xboxen slik at den er på samme range som pc'en?

Du kan bruke hva du vil, Router, switch eller hub.
Hvis du skal koble dette med router, switch eller hub, trenger du " straight " kabel.
Hvis du skal koble x-box til pc ( uten router, switch eller hub ) trenger du krysset kabel.
Hvis du skal koble opp med switch eller hub, kan du sette ip på x-box statisk.
Hvis du kobler opp med Router, så kan du godt bruke dynamisk ip, men det er best med fast ip, slik att du altid vet hva ip til boxen er.
Du har full tilgang til å sette ip og alle parametre som du vil på boxen.
Hvis du får problemer med Media senter, eller du ikke har funnet den riktige utgaven, send meg en privat melding.
( send melding fort, for jeg reiser til Cuba på Mandag )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar