Logo

Xbox360 som mediecenter/streamer?

Skriv et svar
06.11.2005 11.19.41 #1 av 9
Postet av: henke35
tenkte jeg skulle kjøpe xbox360 med harddisk når den engang kommer.
Har hørt at denne kan brukes som opptaker i tillegg til å fungere som mediecenter/streamer.

Har lastet ned en del filmer og musikk på pcen. Har trådløst nettverk (54 mbit/s), og spørsmålet er derfor følgende:

Kan xboxen hente musikken og filmene jeg har på pcen?
Vil det være en fordel å legge kabel, eller holder det med mitt trådløse nettverk?
Vil jeg kunne laste ned hd-filmer, og vil xboksen da formidle disse til min hd-tv?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 12.03.57 #2 av 9
Postet av: Rune
Slik jeg har forstått det så fungerer den bare som en extenter mot Windows XP Medie Center Edition.

I dag kjører jeg tråløst på min standard XBOX som er modfiisert. Det funker fint med vanlige filmer. Nå er ikke XBOX kraftig nok til å kjøre HD slik at jeg har ikke testet om 54 mbit er godt nok til å kjøre det.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.11.2005 19.58.33 #3 av 9
Postet av: henke35
Mente å ha sett et sted at xbox360 er sterk nok til hd, men det er kanskje feil det da (stoler mer på deg, rune ;-) )

Nedtur om den ikke virker mot vanlig xp pro, men det er vel et mindre problem.

Hvilken hastighet må man ha på det trådløse nettet for å kunne se filmer hentet fra pcen?

Mener også å ha sett at harddisken på x360 lett skal kunne flyttes, slik at det kanskje er mulig å laste data over på denne før en putter den tilbake og spiller av? Noen som har lest det samme?

Kanskje jeg fortsatt må vente på at stue-pcen kommer ned i en mer konevennelig pris. Etter innkjøp av pv-500 blir det stilt spørsmålstegn ved all gadgets som kjøpes inn :-(
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 09.04.27 #4 av 9
Postet av: nutts
Xbox360 er MER enn sterk nok til å kjøre HDTV, det Rune sa var att den gammle Xbox ikke var sterk nok.

Den nye Xbox360's CPU

The CPU has three 3.0 GHz PowerPC cores. Each core is capable of two instructions per cycle and has an L1 cache with 32 KB for data and 32 KB for instructions. The three cores share 1 MB of L2 cache.

Custom IBM PowerPC-based CPU
- 3 symmetrical cores at 3.2 GHz each
- 2 hardware threads per core
- 1 VMX-128 vector unit per core
- 1 MB L2 cache

CPU Game Math Performance
- 9 billion dots per second

Sammtlige spill kan kjøres i 720P og 1080i

Tror det ville vært selvmord for Microsoft å lansere en maskin som ikke klarer HDTV film.

Hva Xbox360 kan brukes til utover det Microsoft har tenkt på, får vi nok først vite om etter att den er lansert, når de første modsene kommer.
En ting er iværtfall sikkert, jeg gleder meg stort...
Nutt's DVD samling http://home.no/tagstatus/
( under arbeid )

http://www.lmbk.no ( modellbiler )
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 14.55.40 #5 av 9
Postet av: henke35
http://forbruker.no/digital/nyheter/article1147262.ece

Denne stod i Aftenposten i dag, og gav meg en del svar.
Synd det ikke blir hd-dvd, men så lenge prosessorene virker å takle HDTV er det vel ingenting i veien for å laste ned hd-klare filmer for så å sende de på min lekre pv500??

I så fall kan jeg vel kalle meg "Enda mere HD-ready" ??

Gleder meg sykt.......
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 17.07.08 #6 av 9
Postet av: Rune
Tror jeg må investere jeg også. Spesielt når man ser grafikk som dette:(720p)

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 18.11.45 #7 av 9
Postet av: kWern
*tørker sikkelet bort fra gulvet, og prøver å la være med og se på bildet over*


XBOX 360 [u]må[/u] ikke være tilkoblet en MCE-PC for å spille av media, den kan likesågodt være tilkoblet en WinXP-PC med Windows Media Connect aktivert - men forskjellen er at den ikke kan vise TV-sendinger, kun video/bilder/lyd. Hvorvidt den støtter DivX/Xvid fra PCen er fortsatt uklart, men det ville vel være meget dumt å ikke ha støtte for det. Time will show, sa Ben Reddik Fyfasan...

Lær mer om XBOX360's Mediacenter extender-funksjonalitet her: http://channel9.msdn.com/showpost.aspx?postid=126995
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 19.02.23 #8 av 9
Postet av: henke35
Dæven for en grafikk - vi er på vei til cyberspace!!
Spørs om min bedre halvdel liker dette, da - tror fort hun kan bli sjalu - får begynne med bilspill, tror jeg ;-)

Og siden jeg ikke har tv-kort på pc`en ser det ut som jeg slipper å skifte xp`n.

2 desember står jeg i kø.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.11.2005 22.45.07 #9 av 9
Postet av: kenti
Gjett hvem som skal på xbox360 førpremiere 11. nov! 8)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar