Logo

xboxbildet blir rødt..

Skriv et svar
11.02.2005 16.17.22 #1 av 3
Postet av: ruttis
koblingsproblemer?

Har litt problemer med en kobling i min hjemmekino, og håper da at noen har svar på dette. Først vil jeg gå igjennom oppsette mitt.

Jeg har parabol, dvd og xbox som jeg skal har ut på prosjektoren. Jeg har en komponentkabel-ut fra reciver til prosjektor. Reciveren har to komponent innganger. Dvdspilleren har en inngang og parabolen har brukt den andre og dette fungerte topp.
Da det kun var Scart(rgb) -ut på paraboltuneren har jeg en omformerboks fra scart til komponent, slik at parabolbildet også blir sendt til reciveren i komponent.

Planen min er da å kjøre xboxen gjennom paraboltuneren i rgb. Dette ser på lang vei ut til å virke, xbox overstyrer signalen fra parabolen men bildet får et rødskjær...? rgb-inn på paraboltuneren må jo være for å sløyfesignalen videre? Noen smarte hoder som vet hva problemet kan være..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.02.2005 20.16.38 #2 av 3
Postet av: Anhamm
ikke at jeg har peiling men tipper at feilen i bildet skyldes at bildet fra xboxen blir påvirket av bildet fra parabolen. Hadde det ikke vært lettere med en switch boks ett sted der inne?:p
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2005 16.38.06 #3 av 3
Postet av: ruttis
Det høres jo fornuftig ut det, ... men den scartinngangen på dekoderen er jo der for at den skal greie å loope et singnal videre uten forstyrrelser... skulle man tro?- hvis ikke så kunne dem vel bare droppet denne inngangen....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar