Logo

XP Media Center.....DEKODERFEIL

Skriv et svar
20.10.2005 12.44.11 #1 av 5
Postet av: Puckern
Hmmm! Har satt sammen en PC, inst. XP Media Center og bruker ATI Radeon 9250 AGP skjermkort. videre har jeg inst. Hauppage WinTV PVR500 kort. Alt ser ut til å virke, men: Ved kjøring av DVD filmer og vising av TV, får jeg "Dekoderfeil". antar jeg mangler en Codec, men hviilken? Mediaplayer og Power DVD kjører DVD greit. Har også inst. K-Lite Codec Pac, men jeg er like langt. Alle XP (MCE også!) oppdateringer er lagt inn. Begynner snart å grine....!

Takke seg til VHS, den spurte fa.. ikke om noen dekoder :evil:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 17.11.44 #2 av 5
Postet av: Puckern
Kom igjen da folkens, har investert masse spenn og jeg står fast....! Ingen tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 18.40.41 #3 av 5
Postet av: aLmAnZo
hm, dette hørtes merkelig ut... du har ikke prøvd å slette programvaren for å så legge inn på nytt?

Eventuelt kan du innstallere en demoversion av en annen DVD spiller, for å så legge inn media center og power DVD etterpå.

Jeg syntes dette hørtes merkelig ut... hva med en formatering?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.10.2005 19.50.38 #4 av 5
Postet av: Puckern
Blei installert i fra bånn av. Riktignok manglet "godkjent skjermkort" og Hauppage kortet, starta med "alt-i-ett-hovedkort" for å prøve mens jeg venta på resten av delene. Fikk da opp melding om "ikke godkjent skjermkort" når PC starta. I dag inst. jeg korta og så langt har jeg kommet :cry: Men helgen er lang og jeg kan alltids legge inn alt på nytt og se om det hjelper. Hovedkort og CPU er ikke av råeste slag, men skulle ikke tro de hadde noen innvirkning på feilmeldingen. Kjører kun 512 MB og et billig Micro-ATX kort og en eller Sempron variant. Dette blir selvfølgelig bytta ut hvis jeg får dævelskapen til å funke. Må jo prøve først før en kan kjøpe alt. Har en kranglete bil også, men det er en annen historie :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.10.2005 09.15.48 #5 av 5
Postet av: Puckern
Saken er løst! Cluet var for gammel Power DVD. Lasta ned en trial 6.0 og da funka alt. Nå gjenstår bare å få tak i nytt og sprekere HK/CPU. Bilen er like jævlig ! Tråden kan slettes!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar