Logo

Zleepymees hjemmekino

Skriv et svar
16.04.2008 16.27.33 #1 av 4
Postet av: Zleepyme
Legger ut linken her også :D

Min hjemmekino:
Front: Dali Concept 10
Senter: Dali Concept CT
Bak: Dali 505
Sub: Energy EXCL12

Elektronikk:
Tv: LG 42PC3R 42" Plasma
Surroundreciver: Yamaha RXV3800
Effektforsterker front: Vincent SP331
Dvd spiller: Pioneer DV-575AV
Tuner: Force 536PVR

HD kilder:
Spillekonsoll: X-box 360
PC: Fujitsu Siemens ScaleoX6600

Kjører lyd fra pc via optisk kablel, og kjører Dvi kabel inn i reciver for bilde. Bruker hovedsaklig kun pc som musikkformidler. Har et bra lydkort, og i tilegg er all musikken enten 192kps WMA, eller variabel kps MP3. i Tilegg brukes 24/bit filter på lydkortet for optimalisering.
Tven brukes også 100% som dataskjerm.

Flere bilder kommer etterhvert.

Link: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=59
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.04.2008 17.34.45 #2 av 4
Var på høy tid med en egen tråd for din hjemmekino Zleepyme :wink:
Hvordan blir bildet fra PCèn på plasma tvèn din? Nå som du har ett såpass bra annlegg og har fått deg Yamaha 3800 må du se å få skaffet deg en Blu-Ray spiller, er dette en del av planen i nærmeste fremtid? Musikken burde du lagre som FLAC format da dette er ett tapsfritt lydformat, selvvom det kan ta litt tid.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.04.2008 01.56.30 #3 av 4
Postet av: Zleepyme
Takk Takk Tommy!:)
Har hatt link en stund da på min signatur, men har ikke lagt den inn her;)

Bildet blir superb på plasmaen!:D Den brukes i skrivende stund, og det er ingen tvil om at Jeg foretrekker plasma fremfor lcd skjermen som jeg har stående på PC rommet;)
Ja, Blueray kommer som sagt med tid og stunder. Men ikke før modellene blir litt bedre på hastighet, og de kommer ganske så snart, ettersom modellene som finnes i dag har gått så kraftig ned i pris:) Men en PS3 er nok aktuelt over sommeren uansett.
Alt av serier jeg laster ned er i HD 720p med DD 5.1 lyd. Så HD har jeg på det jeg bruker mest.
Planen er jo å pusse opp leiligheten, å gjøre den mer hjemmekinovennlig. Å da blir det nok lerret og projektor, med en skikkelig BR spiller.
FLAC er definitivt best , og har sånn smått begynt å legge inn CD plater på formatet. Men de fleste som hører på anlegget mitt vil ikke tro at det er MP3/eller WMA de hører på. Men forskjell er det helt klart.

Da er bildene oppdatert også med litt bedre oppløsning;)
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2013 14.52.21 #4 av 4
Postet av: Zleepyme
Oppdatering 2013

Hei! :)
Her er min hjemmekinohistorikk :)Har alltid vært interessert i lyd og ble frelst av et par Dali 104 med en Denon stereoforsterker for over 20 år siden, og siden da har det stort sett vært lyd og etterhvert bilde som har vært hobbyen og lidenskapen min.

Første anlegget ble da også Dali 104, med en Denon stereoforsterker. Etterhvært så investerte jeg i full surround med Surroundreciver, og Dali 808 front, og tilhørende senterkanal. Kjørte da dali 104 som bakhøyttalere.

Dette oppsettet ble suplert med en Energy subwoofer(som jeg fortsatt har i dag) Og en effektforsterker fra Vincent, som gjorde susen på 808:)

Første flatskjermen var en LG 42" plasma, og jeg byttet ut 808 med Dali Concept 10. Dette var en meget morsom høyttaler, og passet meget bra med Vincent SP331 effektforsterkeren som jeg hadde

Kjøpte ny 50" plasma fra LG som jeg fortsatt har i dag, samt Concept senterkanal.

På tampen av 2012 så investerte jeg til Dali Mentor 8 som fronter. Da jeg ennå ikke har råd til den enorme senterkanalen, så har jeg fått meg en Dali Ikon senterkanal. Den er modellen under Mentor, og lydsignaturen er nesten identisk. opplever iallefall ingen problemer.

Byttet ut gulvhøyttalerne bak med fire Dali Lektor 1 da stua der jeg bor nå er ganske liten, og det ble praktisk og henge surround høyttalerne på veggen=)

Fremtidens bytter vil nok bli Tv, blu-ray spiller, og subwoofer, samt senterkanal. Alltids a work in progress ;)



Utstyret i dag er:

Høyttalere

Front: Dali Mentor 8


Senter Dali IkonvocalMk2


Bak Dali Lektor1(4stk)


Subwoofer Energy Exls12

Elektronikk


Surroundreciver DenonAVR-3313


Effekt Nadc275(2stk)


Blu-Ray Spiller LG BD300


Spillkonsoll X-Box360

Musikkstreamer Sonos Connect

Tv skjerm LG 50PG6010



Kabler til front VanDenHul CS122

Hi-Fi møbel UNNU221
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar