Logo

Er denne verdt å vente på?

Skriv et svar
10.05.2006 14.55.15 #1 av 14
Postet av: Baldiman
Heisann!

jeg har tenkt til å anskaffe meg flat tv. Vil helst ha en lcd 37-40.

Denne philipsen skal visst komme i juli. Er det noe å vente på, eller finnes det noe alternativ som er bedre/like bra?

http://medienservice.philips.de/apps/n_dir/e1231501.nsf/pages/646B413978331745C125713E005E8648/$FILE/37PF9731D_datenblatt.pdf
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.05.2006 15.22.32 #2 av 14
Postet av: arntos
Det kommer ann på hva denne vil koste. Men ALT andre så bra ut. Både oppløsning, tilkobligner og design.Ser kanskje ut som Philips kommer med noe som er bra.
10.05.2006 17.57.09 #3 av 14
Antar at den vil koste rundt 30. Men hvis jeg er heldig så får jeg ganske bra rabatt på den.
10.05.2006 18.37.21 #4 av 14
Postet av: Runel
Den så meget bra ut! Et annet alternativ er Toshiba 42WL66 med full HD til ca 30k.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
10.05.2006 19.01.39 #5 av 14
Postet av: A8
jøss, den er jo ekte hd klar!

men har den samme blåaktig bilde som de andre phillips modellene er det jo litt leit. de var opplyst av led lys, ser ikke hva denne er opplyst av.
10.05.2006 19.59.03 #6 av 14
Postet av: boly
"A8" skrev:jøss, den er jo ekte hd klar!

men har den samme blåaktig bilde som de andre phillips modellene er det jo litt leit. de var opplyst av led lys, ser ikke hva denne er opplyst av.

Hvor får du blå aktig fra?

Har selv PHILIPS 37PF9986, og kan virkelig ikke se det blåaktige....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
02.08.2006 15.26.46 #7 av 14
Da er denne til salgs i Norge. Det blir spennende å se om det kommer noen test snart.

http://www.smarthus.info/product_info.php?products_id=1696

02.08.2006 21.10.13 #8 av 14
Postet av: boly
Nå ser jeg hvor A8 får blåaktig fra...............
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
03.08.2006 13.43.11 #9 av 14
Postet av: knutinh
Interessant. Clear LCD er vel teknikken som lar baklyset "blinke" slik at bevelgelser blir mer som CRT? Det høres i alle fall fornuftig ut.

Merker meg at den i følge specs bare støtter 60Hz pc signal og max 1080i video...

Mao vil min HTPC måtte utføre en frameratekonvertering av 50Hz PAL signaler før de skaleres til 1024x768 før de igjen skaleres til 1920x1080 internt i tv-en? Snakk om å aldri lære...

-k
03.08.2006 15.44.14 #10 av 14
Postet av: Rune`s hjemmekino
Skjønner at det kan være et problem, hvis det du sier er rett.

Men nå er vel det slik at en flat-tv først og fremst er laget - for å se på tv? Og DVD for den saks skyld.

Synes både testere og en del forbrukere legger litt for stor vekt på dette med PC- kompatibilitet. PC'er har vel sine egne skjermer...

Men kanskje det aldri kan bli for stort?.... :)
03.08.2006 17.03.06 #11 av 14
[quote="knutinh"]Interessant. Clear LCD er vel teknikken som lar baklyset "blinke" slik at bevelgelser blir mer som CRT? Det høres i alle fall fornuftig ut.

Nope. Det er Ambilight funksjonen som lager lys på veggen. Clear lcd er bildeforbedring av noe slag.
03.08.2006 18.36.28 #12 av 14
"Rune's hjemmekino" skrev:Skjønner at det kan være et problem, hvis det du sier er rett.

Men nå er vel det slik at en flat-tv først og fremst er laget - for å se på tv? Og DVD for den saks skyld.

Synes både testere og en del forbrukere legger litt for stor vekt på dette med PC- kompatibilitet. PC'er har vel sine egne skjermer...

Men kanskje det aldri kan bli for stort?.... :)

Jeg ser all min tv via HTPC med DVB-T og PAL tuner. Hvis du bare skal se på standardoppløste kilder så bør du vel kjøpe en plasmaskjerm med SD oppløsning til 15.000?

HD-DVD og BR vil ha 1080p bilde. Denne skjermen kan i følge philips selv bare vise 1080i. Nå vil den sikkert ha god deinterlacing av flm-materiale men uansett begrenser det hvilke muligheter man har med ekstern prosessering.

Jeg synes testere legger alt for lite vekt på pc kompatibilitet. Jeg har kvittet meg med alle brunevarer utenom surroundforsterker og håper jeg slipper å gå tilbak til det. En ideell flatskjerm hadde vært uten høyttalere, uten prosesssering, uten tuner, uten fjernkontroll. Kort og godt en stor pc-skjerm med bra bildekvalitet og synsvinkel/lysstyrke/kontrast/oppløsning/etc som passer for tv-titting.

-k
03.08.2006 18.37.26 #13 av 14
"Baldiman" skrev:
"knutinh" skrev:Interessant. Clear LCD er vel teknikken som lar baklyset "blinke" slik at bevelgelser blir mer som CRT? Det høres i alle fall fornuftig ut.

Nope. Det er Ambilight funksjonen som lager lys på veggen. Clear lcd er bildeforbedring av noe slag.

Jeg snakker om bakbelysningen av panelet. Altså det som gjør at det er et bilde i det hele tatt =)

Ambilight synes jeg var noe dilldall som jeg ikke ville ha brukt.

-k
03.08.2006 19.46.15 #14 av 14
"knutinh" skrev:
"Baldiman" skrev:
"knutinh" skrev:Interessant. Clear LCD er vel teknikken som lar baklyset "blinke" slik at bevelgelser blir mer som CRT? Det høres i alle fall fornuftig ut.

Jeg snakker om bakbelysningen av panelet. Altså det som gjør at det er et bilde i det hele tatt =)

Ambilight synes jeg var noe dilldall som jeg ikke ville ha brukt.

-k

Ok. jeg som misforsto.:-)

Hvis jeg kjøper denne, så må jeg hvertfall bruke ambilight for å imponere gjester. :-)
Ellers så aner jeg ikke om det har noe for seg, da jeg ikke har sett det i praksis.
Skriv et svar