Logo

Hvilken subwoofer bør jeg velge?

Skriv et svar
21.11.2005 18.52.36 #1 av 12
Postet av: Kongh
Jeg har et hjemmekinoanlegg med blant annet en DENON AVR-1905 hjemmekinoreceiver, B&W LCR 3 senterhøyttaler og B&W DM309 fronthøytalere. Jeg skulle ha supplert anlegget med en subwoofer og har sett for meg en elller annen subwoofer fra Bowers & Wilkins.

Matcher B&W ASW300 høytalerne og anlegget mitt? Eller bør jeg gå for B&W ASW600 for å få en subwoofer som matcher?

B&W DM309:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hoeyttalere/gulvhoeyttalere/detail/BW_DM309_Hoeyttalere.htm?id=273

B&W ASW300:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hoeyttalere/aktive_subwoofere/detail/BW_ASW300_Subwoofer.htm?id=29

B&W ASW600:
http://www.hifiklubben.com/no/produkter/hoeyttalere/aktive_subwoofere/detail/BW_ASW600_Subwoofer.htm?id=30

Forøvrig mottas generelle råd, og tips om andre subwoofere med stor takk :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 19.05.01 #2 av 12
Postet av: boly
Hifi klubben selger en pakke med de høytalernen du har, da sammen med B&W ASW300.
Skulle tro den passer bra sammen med resten.

Men nå har det seg slik at du har muligheten til og gå for en SVS sub i dette prisleiet også da, jeg hadde gått for en slik da disse er noe av det råeste man kan få for penger. De spiller også pent :wink:
http://www.lsound.no/index.php?side=info&id=1432
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 19.07.55 #3 av 12
Postet av: kjelle
stikk inn på lsound.no og sjekk subutvalget der.den 10tommeren til ca 5000kr er det ingen i din prisklasse som kan måle seg med.men den er ikke akkurat pen å se på da.tror begge b&w subbene gjør en god jobb med dine høyttalere.det kommer litt an på hvor stort rommet ditt er ,med tanke på hvilken du skal velge
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 19.12.28 #4 av 12
Postet av: Kongh
Takk for svar! Rommet er ca 30 m2.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2005 20.48.52 #5 av 12
Postet av: kjelle
da hadde jeg tatt den største b&w subben.eller svs subben.alternativer er å kjøpe 2 av den minste b&w subben,hvis du vil ha allt med b&w.mest for penga tror jeg du får med svs..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.12.2005 08.23.38 #6 av 12
Postet av: Alex F
"Kongh" skrev:Takk for svar! Rommet er ca 30 m2.

SVS PB10-ISD kan anbefales på det sterkeste. Alle tester viser at det ikke er noen subwoofere over eller ved siden i denne prisklassen. Den fikk 19/20 i DVD&HJK, og flere sier at dette er den beste subwooferen under 15-20.000. Den eneste som er bedre er kanskje SVS PB12, men da kan en vel likesågodt kjøpe 2 x SVS PB10.

Kontakt LSound.no og snakk med Jan Ove. De yter kjempegod service. Koster kr 5 190 og er verdt hver en krone. :D
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 11.56.26 #7 av 12
Postet av: Diablito
"Alex F" skrev:Koster kr 5 190 og er verdt hver en krone. :D


Kjøpt deg ny sub? :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2005 12.14.57 #8 av 12
Postet av: Alex F
"Diablito" skrev:
"Alex F" skrev:Koster kr 5 190 og er verdt hver en krone. :D


Kjøpt deg ny sub? :D

Jepp ! Er særdeles fornøyd med SVS så langt. Det eneste negative er at min receiver deler ved 100hz, slik at en plassering av SUB bak med sofaen medfører at jeg kan retningsbestemme bassen, dersom jeg benytter SMALL instilling. Da jeg endret til LARGE, så løste dette seg. Jeg merket ingen vesentlige dipper i frekvenskurven, men har ikke sjekket dette med lydtrykksmåler, kun via sinussveip (DVD) og egne ører.

Jeg merker godt at SVS går dypere enn min forrige sub, Mirage BPS 150. Så Mr/Mrs Smith her forleden, og det var en nytelse, spesielt bilscenen mot slutten av filmen. Gleder meg som en hund til å se Star Wars 3, og den sparer jeg til en kveld jeg er alene hjemme ! :D
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2005 11.26.07 #9 av 12
Postet av: Diablito
Godt å høre at du er fornøyd! :)
Husker du var skeptisk til svs generelt på treffet vi hadde tidligere i år og mente vel de kun var i stand til å spille høyt og dypt og så ikke helt behovet for det... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2005 18.05.56 #10 av 12
Postet av: Alex F
Merkelig at jeg skal ha uttalt meg om SVS på treffet, ettersom jeg aldri hadde hørt en SVS før jeg fikk den i hus. :shock:

Uansett, så er jeg fornøyd. Skal jeg si noe negativt om SVS 10-ISD, så er det at utseende ikke tiltaler meg. Den er for stor og dyp til at den ser fin ut i en stue. Hos meg er den gjemt under et hjørnebord, så det betyr ingenting. Min forrige sub, Mirage PBS 150, var dritlekker i forhold, med pianolakk og elementer ut mot siden. Men det er vel ytelsen som teller :D
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2005 09.11.05 #11 av 12
Postet av: Diablito
Ja, jeg presiserte dårlig... Du var skeptisk pga den enorme omtalen (og mange veldig bastante påstander) de fikk på avforum, og mente vel noe om at hva skal en med en sub som kan spille så høyt når en aldri får brukt det (eller noe sånt) :)

SVS får du også i pianolakk, men da må du opp på PB12-Plus og større og de koster jo "litt" mer... :)
Selv har jeg PB12+ i lønn og synes den er litt vel stor, men gjør seg fint som et hjørnebord :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2005 09.54.59 #12 av 12
Postet av: Alex F
He-he, jeg er skaeptisk til alt jeg ikke har selv, ettersom det motsatte ville medføre en enorm konstant kjøpelyst. :lol:

Jeg er veldig fornøyd med SVS PB10-ISD, men i mitt oppsett og til mitt bruk hadde det egentlig vært mer enn godt nok med Mirage PBS150. I tillegg kunne denne plasseres i front, og jeg kunne bruke SMALL innstilling på min Marantz SR7200 (deler ved 100hz). Nå må jeg bruke LARGE, ettersom en deling på 100% medfører at jeg mister mye trykk i front, samt at jeg kan retningsbestemme bassen. I tillegg hadde Mirag subben 2 elementer, 1 ut mot hver side, og dette fungerte veldig godt i mitt oppsett. Men Mirage gikk ikke så langt ned som SVS, og av denne grunnen byttet jeg. Jeg burde vel egentlig hatt både SVS og Mirage, men det ble i overkant mye i min lille stue.

Jeg kommer aldri til å utnytte 100% av potensiale til SVS subben, da jeg aldri spiller så høyt, men det er kjekt med en sub som går kjellerdypt.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar