Logo

Høyttalere til Denon2105

Skriv et svar
02.10.2005 11.54.45 #1 av 8
Postet av: Draugen
Jeg trenger litt hjelp til å ta den endelige beslutningen om høyttalere. Jeg har kjøpt Denon2105 forsterker, og trenger nye høyttalere.
Jeg ønsker fortrinnsvis gulvstående så jeg slipper stativ eller veggfeste.

Jeg vurderer sterkt Gale foran og bak. Jeg har lest at de gir bra (korrekt) lyd, men at de ikke er de kraftigste. Med dårlig lydisolert kjellerstue, og to små barn som sover på kvelden, er ikke trøkk det viktigste for meg. Jeg er mer opptatt av at lyden er god. Men det skal også kunne spilles delvis høyt til tider. Er det andre alternativer jeg bør vurdere? Jeg vet at det finnes mange hvis jeg går opp i pris, men økonomien er begrenset og jeg ønsker nye høyttalere til alle kanaler. Er det derfor andre budsjetthøyttalere som selges andre steder enn Hi-Fi Klubben som vil passe like bra eller bedre?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2005 11.58.39 #2 av 8
Postet av: Typhoon7
Hvor mye er du villig til å bruke på høytalere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2005 12.08.49 #3 av 8
Postet av: Draugen
Jeg har fått godkjent å bruke ca 5000 av kona. Da får jeg fire like gulvstående Gale og en center. Alternativet er å ikke kjøpe nye bak(side)høyttalere, men bruke gamle som festes til høyttalerstativ fra IKEA (eller at jeg lager selv). Men det gir bare 2000 ekstra til front og center. Tror ikke jeg har så mye å gå på.

Nå vurderer jeg å kjøpe Dali Concept6 og Dali Concept center, og bruke eldre Dali (eller JVC) på stativ til bakhøyttalere, intill jeg har råd til oppgradering.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2005 15.14.55 #4 av 8
Postet av: Even Sundgot
har sjøl ein denon avr 2106 og skal ha med dali consept 6 og bak og center og so ahr hørt det og det speler som ei kanon...det er eit bra kjøp.. :D
Mvh
Even Sundgot

Denon avr 2106 Denon Dvd 1940 Vincent sp-331 Vincent sp-996
yamaha ns-777 Yamaha ns-c444 Yamaha Ns-333 DIY Svs sb12
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2005 09.32.42 #5 av 8
Postet av: kid
Dali / B&W er gode alternativer.
Denon 3806, B&W 604 S3, B&W LCR 600, B&W 600 S3, TaraLabs, Supra, Panasonic PT-AE700
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.10.2005 19.42.00 #6 av 8
Postet av: Draugen
Dali concept 6 og concept ct er kjøpt. Centeren kommer i posten når Hi-Fi-Klubben Marcus Thranes gate i Oslo får den inn i svart. Bakhøytalere blir Dali 102 fra gammel stereo. Gleder meg til å teste første film.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.12.2005 09.52.24 #7 av 8
Postet av: runelund
og har da små 303 som front og bak. Disse koster ca 2000+ pr par.
Har LRC 6, som er sentern i samme serie og sub ASW 600.
Dette er ikke overdådig, men det som koster penger er Sub'en.
Jeg er godt fornøyd med lyden i forhold til investeringen. Spiller bra og fungerer også greit til en fest når du er blitt over 35 og kona også deltar på festen.
Hørte også på de minste Gale høytalerne(vurderte om jeg skulle ha de bak) og det var bra lyd i de også, men gikk allikevel for homogen lyd med B&W, selv om Gale er utrolig flott som bakhøytaler(veldig smal).
Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått for front + center nå, og utbygd etterhvert som du får penger. Det viktigste for å oppleve film er god dialog, deretter ville jeg gått for sub, og til slutt bakhøytalerne. Ja de kompletterer, men er de høytalerne du får minst glede av i forhold til prisen. Det er ikke vital informasjon som kommer i bakhøytalerne for å kunne nyte en god film.
Til sist: Det er mye hyggeligere å kjøpe litt stykkevis og delt, for da har man noe å glede seg til, enn å kjøpe fullt og helt på en gang. Gleden var kun noen timer pr gang uansett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.01.2006 12.24.49 #8 av 8
Postet av: Toffy
"Draugen" skrev:Jeg trenger litt hjelp til å ta den endelige beslutningen om høyttalere. Jeg har kjøpt Denon2105 forsterker, og trenger nye høyttalere.
Jeg ønsker fortrinnsvis gulvstående så jeg slipper stativ eller veggfeste.

Jeg vurderer sterkt Gale foran og bak. Jeg har lest at de gir bra (korrekt) lyd, men at de ikke er de kraftigste. Med dårlig lydisolert kjellerstue, og to små barn som sover på kvelden, er ikke trøkk det viktigste for meg. Jeg er mer opptatt av at lyden er god. Men det skal også kunne spilles delvis høyt til tider. Er det andre alternativer jeg bør vurdere? Jeg vet at det finnes mange hvis jeg går opp i pris, men økonomien er begrenset og jeg ønsker nye høyttalere til alle kanaler. Er det derfor andre budsjetthøyttalere som selges andre steder enn Hi-Fi Klubben som vil passe like bra eller bedre?



De gulv stående Gale jeg har hørt, hadde susing i porten.
Men gale sine bakhøyttalere spilte godt for prisen.

Jeg ville valgt eks:
CERWIN-VEGA V-6F Høyttalere - 1 596,00 NOK 1 596,00 NOK
CERWIN-VEGA V-5C Senterhøyttaler - Sort 998,00 NOK 998,00 NOK
CERWIN-VEGA V-5M Høyttalere - Sort 1 196,00 NOK 1 196,00 NOK

Total 3 790,00 NOK

Ikke la deg "skremme" av VEGA, disse høyttalera er vellspillende og ikke bråkete slik de større modellene mange har inntrykk av.
Samtidig får du noe trøkk på kjøpet, er jo fortsatt vega.

Ditt budsjett tillater V-6 bak også, men det er det ingen grunn for.
Velg heller noen gode kabler for de siste 1 200,- (eller ett fint smykke til madamen)

B&W blir nok i overkant av 5 000,-
Som jeg helst vil anbefalle..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar