Logo

Kvalitet/driftssikkerhet på Panasonic TH-42PV70.

Skriv et svar
18.06.2007 20.03.09 #1 av 3
Postet av: Augemo
Ser at denne modellen selges meget rimelig for tiden, og at den også får fantastiske anmeldelser.
Er vel og bra med fantastisk bilde og lyd, men hva med driftsikkerheten og byggekvaliteten? Blir liksom litt skeptisk når apparatet er såpass billig. Hva er det spart inn på?
Har hatt Panasonic-produkter (tv/video) tidligere som har hatt utrolig bra lyd og bilde, men begge produktene begynnte "å krangle" etter ca. 5 år. Er derfor litt skeptisk igjen til å velge Panasonic. Ingen vits å ha et apparat med meget bra lyd/bilde hvis det går i stykker etter få år.
Er Panasonic TH-42PV70 rett og slett et sjeldent kupp, eller består den av "mindre bra" deler m.t.p prisen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.06.2007 20.13.05 #2 av 3
Postet av: Rune
Mitt inntrykk av elektronikk og holdbarhet at så lenge man ikke snakker om mekaniske deler så har pris ingenting å si.

På videospillere var generelt Panasonic best den tiden den hadde metallmekanikk, men det ble noe dårligere når ting ble byttet ut til plastikk. (når folk ikke lenger ville betale 10k for en VHS spiller)

Statistisk sett har jeg nok reparert mer Bang & Oluffsen enn andre produkter. (jeg har ikke reparert så mange, men det selges svært få) (jobbet som repratør 95 -98 )

Når det oppstår feil på apparater er det som regel svakheter og feil man ser ofte igjen. Det er relativt sjelden man må feilsøke. (dette kan nok ha endret seg de siste årene)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
18.06.2007 20.20.14 #3 av 3
Postet av: orso
Tror Panasonic kan selge så billig av disse grunnene:
- Gått over til mer plastikk. Går noe utover det estetiske, men burde vel ikke ha noe særlig å si for driftsikkerheten.
- Panasonic har mange og store fabrikker og er verdens største plasma leverandør.
- Mange selger Panasonic plasmaer og konkurransen er hard.

Snakker forøvrig med en reparatør som bl.a. reparerer Panasonic, og han sa det var nesten ingen feil med Panasonic plasmaene. Men de er jo fortsatt unge og vanskelig å si hvordan det blir over tid.
Hører det er mer problemer med LG og Samsung.

Bildekvalitet i forhold til pris så ruler i hvert fall Panasonic plasmaene.
Skriv et svar