Logo

Offisiell tråd: Dell W3706MC/W3202MC

Skriv et svar
28.12.2005 23.04.07 #1 av 17
Postet av: T2
Fikk endelig min nye Dell 37" LCD TV igår. Betalte kr. 17.769,- inkl. frakt.

Førsteinntrykk: Et kvalitetsprodukt, ikke noen typisk plastikk-følelse en finner på en rekke av "Elkjøp- / brunevare-produktene". Meget lekkert og slankt design. Avtagbare høyttalere er også et pluss. Jeg har ikke giddet å teste disse enda.

Dell TV'en har alle tilkoblingsmuligheter en måtte ønske seg: DVI, HDMI, VGA, 2 x SCART, Component, S-Video ++

Den ble raskt koblet opp mot en HTPC (med Windows Media Center) via DVI og her var det 1360 x 768 over uten noe som helst tull og tøys. Dette er opplagt et TV-produkt laget av en PC leverandør og ikke av en brunvare-produsent som ofte har middelmådig PC-støtte!

Jeg koblet også til min Visat satelitt-tuner via SCART.

Har tidligere testet en LG RZ32LX2 og har denne som sammenligningsgrunnlag.

Jeg synes TV-bildet fra satelitt-tuneren over SCART på var tydelig bedre på Dell sammenlignet med LG.

Noe som overrasket meg var at TV bildet fra satelitt-tuneren via SCART virket hakket bedre enn bildet fra PC'en over DVI. Etter en rask justering av lysstyrke / kontrast / farger ble det mer smell i bildet over DVI også.

Windows Media High Definition filmer fra PC over DVI produserer meget bra bilder.

Jeg hadde kanskje forventet at bildet på Dell sin 37" skulle avslørt mer skavanker i bildene enn på LG sin 32" pga størrelsen, men jeg synes ikke dette var tilfellet.

Den største svakheten jeg har funnet ved bildet er noe ujevn backlight som kun vises på bilder med mørk bakgrunn. Da ser det ut som om det er noe lysere felter i hjørnene. Her var nok LG noe jevnere og bedre.

Når det gjelder responstid er denne oppgitt til 16ms. Jeg har ikke sett noen problemer med bildene knyttet til dette og merker ingen forskjell fra LG TV'en som hadde 8ms oppgitt responstid.

Alt i alt er jeg meget fornøyd med kjøpet av Dell TV'en og kommer nok ikke til å bruke angreretten denne gangen. Jeg brukte forøvrig angreretten på Elkjøp av to grunner: 1) Elkjøp tar en ublu pris for denne 32 tommeren. Den burde ikke kostet mer enn ca kr. 15.000,- 2) 32 tommer var litt for lite i min stue.

Dell 37 tommer er et par tusen rimeligere enn LG sin 32 tommer, har lekrere design og omtrent like bra bilder tilsier at Dell sin 37 tommer er et bra kjøp.

Denne skal nok minst vare 2-3 år til 50-60 tommer skjermer med ny teknologi er tilgjengelig til fornuftige priser. Etter min mening finnes det idag ingen flatskjermer som er verdt 30.000 - 50.000, så da er det like greit å kjøpe et noe rimeligere produkt til teknologien blir bedre.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.12.2005 10.29.55 #2 av 17
Postet av: Newcastle
Hvordan fungerer den på fotball ? Kan du teste ?

Jeg har sett på den TV`en, men er usikker på 16ms og fotball.....
29.12.2005 11.02.59 #3 av 17
"Newcastle" skrev:Hvordan fungerer den på fotball ? Kan du teste ?

Jeg har sett på den TV`en, men er usikker på 16ms og fotball.....

Jeg vet knapt hvor jeg finner noe fotball på TV nå om dagen. Har bare Viasat grunnpakke og jeg er ikke interessert i fotball. Er det noe sted jeg kan laste ned noe fotball med fornuftig oppløsning for å teste?
29.12.2005 12.26.27 #4 av 17
Postet av: Newcastle
Du kan kanskje bare se litt neste gang du switcher litt rundt og treffer på fotball....

Det som ofte er problemet er at fargene glir i hop, banen blir pixlete og at panoreringer (som det er mye av i en fotballkamp) blir dårlige.....
29.12.2005 19.09.06 #5 av 17
Postet av: wotg
jeg har også en Dell, har ikke testet fotball, men jeg har sett på snooker og det funket helt fint. ikke noe etterslep eller ghosting :)
02.01.2006 20.19.10 #6 av 17
Postet av: VannMann1
"T2" skrev:Fikk endelig min nye Dell 37" LCD TV igår. Betalte kr. 17.769,- inkl. frakt.

Har du sett noe til disse problemene som er beskrevet på
et annet forum ?

http://www.avforums.com/forums/showthre ... ight=W3706
02.01.2006 20.28.01 #7 av 17
"Newcastle" skrev:Jeg har sett på den TV`en, men er usikker på 16ms og fotball.....

Dette lurer jeg også på.

Dell burde ha kommet med et LCD panel som har 8 ms eller lavere
responstid.
04.01.2006 22.58.24 #8 av 17
"VannMann1" skrev:
"T2" skrev:Fikk endelig min nye Dell 37" LCD TV igår. Betalte kr. 17.769,- inkl. frakt.

Har du sett noe til disse problemene som er beskrevet på
et annet forum ?

http://www.avforums.com/forums/showthre ... ight=W3706

Nei, jeg kjører alt via en HTPC.
08.01.2006 15.45.22 #9 av 17
Postet av: erikrod
Hvordan har det seg at den koster mer nå? er det en annen modell du har kjøpt?

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/lcd_w3706mc?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs#tabtop
08.01.2006 16.58.57 #10 av 17
Postet av: Rune
Dell hadde tilbud på den. (og kjenner jeg Dell rett så blir det sikker tilbud igjen)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
09.01.2006 09.19.56 #11 av 17
Postet av: schelvan
Gå inn og "konfigurer" den så får du 17 069 som pris..

Rart at de ikke har oppdatert prisen på den siden...
10.01.2006 21.23.34 #12 av 17
Postet av: Remi!
Jeg skal bestille denne 37" på lørdag, og gleder meg som en unge! :lol: Ser på Dell sine sider at tilbudet på disse skjermene går ut på søndag 15/1. Da er det bare å bestille før den tid.

Noen som vet hvor lang leveringstid Dell har? Og blir varen kjørt helt på døren eller blir den sendt med posten?

Takker for svar.
Dell 37" LCD W3706MC
Thomson DTH8550E, 160GB, HDMI +++
NAD T753 v.2
Dali Concept 6
Dali Concept CT
Dali Concept 2
Dali Concept Sub 12
Kabler: QED, Monster, Tara Labs +++
10.01.2006 22.05.10 #13 av 17
Postet av: Knut
"Remi!" skrev:Jeg skal bestille denne 37" på lørdag, og gleder meg som en unge! :lol: Ser på Dell sine sider at tilbudet på disse skjermene går ut på søndag 15/1. Da er det bare å bestille før den tid.

Noen som vet hvor lang leveringstid Dell har? Og blir varen kjørt helt på døren eller blir den sendt med posten?

Takker for svar.

Det jeg har bestilt fra Dell har kommet rett på døra - veldig greit !
Knut
12.01.2006 12.07.38 #14 av 17
"schelvan" skrev:Gå inn og "konfigurer" den så får du 17 069 som pris..

Rart at de ikke har oppdatert prisen på den siden...

Sikkert flere som ikke får med seg dette gode tipset.

Ser også at Dell nå har lagt ut følgende :

"Så langt lageret rekker", kan man anta at det kommer en ny
model som skal erstatte W3706MC ?
19.01.2006 14.37.14 #15 av 17
Postet av: erikrod
Fant ikke disse skjermene inne hos dell nå. Har de gitt seg alt? :?
Skriv et svar