Logo

1 scart med RGB, 2 tunere

Skriv et svar
03.06.2006 08.25.57 #1 av 5
Postet av: matshako
Hei, jeg har, som sikkert mange andre, bare 1 scartinngang med støtte for RGB på min tv, men jeg har paraboltunere fra både viasat og canal digital. Begge disse støtter RGB, og jeg ønsker følgelig og utnytte meg av dette. Men jeg kan jo bare ha i en scartkontakt om gangen, og det blir litt mye stress å gå bak tvn å bytte hver gang jeg skifter boks også(slittasje blir det vel også), så jeg lurte på om dere har noen lure triks til meg. Boksene jeg har er: Thomson DSI 35TH fra Viasat og CDC-7000ST fra Canal Digital. Håper på smarte svar.

Ps. Tvn har godt med innganger av andre sorter, men boksene ser ikke ut til å ha samsvarende utganger.

Edit: Har forresten prøvd slike overganger som du setter i tvn som har 2 og 3 hull for flere scart, men om jeg har i flere scartkabler enn den jeg vil se på, blir bildekvaliteten elendig! Selv om de andre kildene er avslått. Disse ble kjøpt på elkjøp forresten.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2006 08.35.14 #2 av 5
Postet av: Puckern
Finnes bøttevis av scartforgrenere tror jeg. Chlas Ohlson/Biltema har rimelig, expert osv. har sikkert sånne også. Du slipper å bytte kabler. Ellers er det kanskje scart inngang på en av tunerene også og da er det muligens løst. Sjøl har jeg en Nokia9802S som har 2 scart. Har aldri prøvd dette, men tror det skal funke. Lykke til!
03.06.2006 08.44.43 #3 av 5
Postet av: arntos
Scart forgreinere gir elendig bilde. Alternativet er å bruken en scart til component omformer om du har component på TVèn din.

http://www.interconnect.no/hifi/hifi_index.html Bruker selv en slik og fungerer meget bra. CSY-2100
03.06.2006 08.49.17 #4 av 5
Hva er den billigste scart rgb -> component som er brukbar da? Budsjettet er stramt etter tvkjøp:P

Parabolboksene mine har begge 2 scart plasser, en tv og en video visstnok. Kan jeg seriekoble de altså? Men RGB'n går kanskje tapt i denne koblingen fra den "bakerste" tuneren?
03.06.2006 09.02.19 #5 av 5
Herlig, fant ut at Viasatboksen hadd RGB-passthrough,så joda, nå er alt i orden! Takk for all hjelp!
Skriv et svar