Logo

25-35 k

Skriv et svar
27.08.2009 10.49.43 #1 av 6
Postet av: kimandrechr
Hei har lite peiling på sånt.
men vil ha ett komplett hjemmekinosystem for prisklassen 25-35 000 ca.
rommet mitt er ca 20-30 kvm er ikke helt sikker. er et ganske stort romm.
eg tenkte høytalere subb forsterker jaja etc etc håper noen her kan hjelpe meg med det. har en 42 tommers tv med hd ready :/ men skal kjøpe prosjektor til sommeren. so får holde ut til det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2009 16.14.02 #2 av 6
Postet av: Typhoon7
Det er jo en del å velge i, men et forslag er:

Front-, senter- og bakhøytalere:
http://www.surround.no/product/470179/_XTZ-99.36-25-Surroundsystem.html

Forsterker:
http://www.surround.no/product/469910/_Yamaha-RX-V1900-Svart.html

Sub:
Både XTZ og SVS anbefales av de fleste. Anthony Gallo TR-1 er også en god sub i budsjettklassen. Det finnes selvfølgelig andre også, men dette er noen tips.

Dette havner i den øvre delen av ditt budsjett, men det er meget gode produkter. Ikke legg for mye i kabler i begynnelsen. Start med noe helt greit, så kan man heller oppgradere på sikt. Clas Ohlson har for eksempel høytalerkabler som fungerer bra til en rimelig pris. Bakhøytalere trenger ofte en del meter, og da kan pengene gå fort.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2009 19.13.18 #3 av 6
Postet av: kimandrechr
takker :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2009 19.48.12 #4 av 6
Postet av: Typhoon7
På forsterkersiden ville jeg også sett på blant annet Onkyo og Denon. Av høytalere kan det være verdt å kikke nærmere på blant annet Dali, B&W, Monitor Audio, KEF, Mirage og Klipsch. Dette for å nevne noen.

Det er bare å komme med forslag selv også, så vil du nok få tilbakemeldinger. Skal anlegget brukes til musikk også, så vil det være nyttig info for de som svarer. Nevn da gjerne musikksmak.

Uansett hva du ender opp med, så prøv å få hørt på det du skal kjøpe før du kjøper det. Det viktigste er tross alt at du blir fornøyd selv.

Velkommen til forumet forresten :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2009 07.07.52 #5 av 6
Postet av: kimandrechr
jo takk for det :)
Ja hører alt fra popp til trance/techno rock etc etc. men er mest gira for film for dette.
Såg på det første alternativa du linket. veldig pent design på det. og var veldig bra i test stod det.
så tror eg går for de :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.08.2009 07.09.16 #6 av 6
Postet av: kimandrechr
Men når eg har fått kjøpt det og fått det heim i rommet mitt. kunne eg da spørre deg om hjelp på kordan eg skal sette det opp. kan fks ta bilde av rommet og du kan fortelle ka som ville være det beste oppsettet :=) om ikke kompisen min klarer det da :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar