Logo

5.1 fra PC, hva trenger jeg?

Skriv et svar
11.03.2006 23.47.34 #1 av 4
Postet av: janse
Jeg har en PC som pr dags dato er koblet til receiveren med en kabel som dette . Jeg får lyd på alle høytalere og suben, men jeg får selvsagt ikke surround, noe jeg egentlig har lyst til å ha.

Jeg har et Creative Audigy ZS 2 lydkort, og skulle inn på creative.com for å finne bilder av utgangene jeg har på dette, men bildene jeg fant på creative.com var ikke like som det jeg har på mitt kort, så jeg har tatt et bilde av utgangene jeg har, og lagt som et vedlegg.

Den utgangen helt til høyre på bildet står det Digital Out på, og jeg lurer på om denne kanskje kan brukes?

Jeg lurer også på hva slags kabel jeg må kjøpe, evt. hvor denne kan kjøpes, og ca. pris. Jeg trenger en kabel som er 8-9m lang. lydkort.jpg lydkort.jpg ( 66,3642578125 KB) Vist 1142 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2006 12.28.34 #2 av 4
Postet av: killaz
Etter mye om og men har jeg funnet ut løsningen på dette.

Har selv et Audigy 2 ZS kort, det du trenger er en "falsk" optisk kabel som skal inn i jack hunn koblingen til digital out på lydkortet.

I ene enden er det da optisk kobling som du kobler inn på receiveren din.

Dem har eventuelt også slike "adapter" kabler som du plugger inn i lydkortet, og deretter setter en optisk kabel derfra og til receivern din.

ulempen er vel at det er rimelig dyrt for lange optiske kabler som jeg måtte ut med for ca 5 meter...

Her er et forslag: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.e ... %200%2c75M

Beklager litt lang link..[/url][/code]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.03.2006 16.28.30 #3 av 4
Postet av: larax
Kjøp en "minijack" mono plugg / overgang til coax. Koster 25,- kr på Elfa i oslo og bruk den coax kabelen du vil derifra til digital coax inn på reciveren, din.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2006 18.44.01 #4 av 4
Postet av: aLmAnZo
Killaz gir det beste svaret i forhold til lydkvalitet mener jeg. Er ikke helt sikker på hvordan denne digitalutgangen fungerer, men jeg mener det er en optisk utgang.

Ellers vil jeg be deg om at du ved senere anledning benytter den offesielle tråden, jeg sletter denne tråden med alle svar og flytter dem over i den tråden. Tråd stengt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar