Logo

6.1 vs 7.1 ??

Skriv et svar
14.03.2006 20.17.44 #1 av 5
Postet av: Jimmern
Jeg har endelig kjørt min første film i kinorommet :D DEILIG!! Oppsettet jeg har nå er Denon 4306 - Denon DVD 3910 - Ikon7 i front - Ikon6 bak - Vocal 2 center front - SVSpb10 sub. Oppsettet mangler en Vocal2 center bak (i et 6.1-oppsett som var utg.pkt), men denne kommer ikke før torsdag. Bildet hentes via Optoma H72... Det jeg lurer på er om jeg skal droppe denne Vocal2 som jeg planlegger som bak-center, og heller kjøre 2 stk Icon OnWall bak i et 7.1-opplegg..... Jeg har lagt opp skjultanlegg til dette, så alt ligger til rette for 7.1. Hva mener dere om det? Hvordan funker et 7.1 i forhold til 6.1.? Rommet er 6x4 meter. Jeg har 3 stressless foran, og 2 stressless oppbygd 30 cm bak. Tror det ville blitt kanonbra med 2 stk OnWall i et 7.1 oppsett, men trenger innspill fra dere som kan dette og vet hvordan dette vil fungere. Tuuusen takk for evt innspill :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2006 19.25.48 #2 av 5
Postet av: boly
Er det egentlig så mange filmer i det hele tatt som har 7.1?

Men reciveren fikser kansje dette selv? Gå for 7.1, ser bedre ut :D

Grattis med masse bra utstyr foresten, sleng ut et par bilder....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2006 21.55.47 #3 av 5
Postet av: Jimmern
"boly" skrev:Er det egentlig så mange filmer i det hele tatt som har 7.1?

Men reciveren fikser kansje dette selv? Gå for 7.1, ser bedre ut :D

Grattis med masse bra utstyr foresten, sleng ut et par bilder....


Takk for svar ... Vet ikke omfanget av 7.1 - men jeg vil jo tro at det kommer mer og mer etterhvert (håper) :D Reciveren fikser 7.1 ja, så det skal gå fint. Sitter med en følelse at det ville blitt veldig bra med et par stk OnWall "der bak"... i allefall slik kinorommet ble... Dersom du eller andre har positive eller negative ting å si om 7.1 er jeg "All Ears".. Skal få slengt ut endel bilder ja, men siden jeg ikke er veldig dataflink når det gjelder og presentere anlegg og kino, må jeg nok be vår kjære Berit om litt hjelp til denne biten :) Men det vil nok komme bilder nokså snart.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 15.32.37 #4 av 5
Postet av: boly
Som sagt, gå for 7.1 det ser heftigere ut, og du er i forkant på lydsiden :wink:



Bilder........................?
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 16.51.36 #5 av 5
Postet av: Jimmern
"boly" skrev:Som sagt, gå for 7.1 det ser heftigere ut, og du er i forkant på lydsiden :wink:



Bilder........................?


Takker. Har bestillt de siste to høytalerne nå - så onsdag i neste uke er vi oppe og går i 7.1. :D Bilder ja... Satser på å legge ut endel når de siste to høytalerne er på plass... hvis jeg klarer og rive meg løs fra lerrete da :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar