Spits
Aktiv
E-post
Jeg var en tur innom Lefdal i dag for å se hva nytt som er kommet av LCD tv'er. En av de ansatte fortalte at de til uken ville få inn 37 LCD fra Amoi. Tv'en har følgende spesifikasjoner:
37 inch 16:9 LCD Panels
- 1920 x 1080 HD resolution
- 550 cd/m² high brightness
- 800:1 contrast ratio
- 8 ms quick response time
- PIP/PBP/POP function (Dual Tuner)
- HDMI with HDCP
- USB+CF+SD card reader (MPEG-1/MPEG-4) (Optional)
- Exclusive channel rename function
- DCTi/DLTi
- FTC (Flesh Tone Correction)
Denne vil koste kr. 20900,-.
Ut fra det jeg har forstått så har denne modellen det meste av det som er nødvendig (for en som ikke trenger det hotteste og mest avanserte!!). Den har/er bl.a. HD-klar, har to tunere og HDMI.
Det som kanskje er minuset med denne modellen er at det ikke er høyere enn 800:1 når det gjelder kontrast. Spørsmålet er derimot hvor mye man skal vektlegge dette??
Hadde vært hyggelig med noen kommentarer fra "ekspertene" her på forumet rundt de ovennevnte spesifikasjonene!!. For meg virker det som en bra tv selv om det kanskje ikke er av de mest kjente merkene i Europa. De er visstnok veldig store i Kina.
Takk for kommentarer/innspill.
Knut
Moderator & Meget kunnskapsrik
E-post
Jeg er ikke ekspert, men ut i fra spesifikasjonene virker den jo bra. Men det gjør også Viewsonic og andre billigmerker sine skjermer, som alle en etter en får dårlig kritikker jevnt over.
Men FTC (Flesh Tone Correction), det må man jo bare ha
Knut
sollie
Aktiv
E-post
Så den på elkjøp Buskerud storsenter for noen timer siden, tror den stod til 24995 faktisk. Ble ikke blown away med det samme. Men det stod 5-6 forskjellige skjermen og viste dodgeball foret med gud vet hva av kabler / dvd spiller så den har sikkert et mye bedre potensial en det som jeg så i 2 minutter. Designet var fint, dråpe formet mot bunnen(front og bakpart møttes som i en spar(kort) sort ramme de nødvendigste knappene på toppen, osv…