Logo

Anbefaling av lcd/plasma tv?

Skriv et svar
26.07.2005 12.35.39 #1 av 5
Postet av: Amadesus
Hei!
Jeg er ny på dette området som så mange andre, og håper å få litt hjelp. Jeg kommer til å bruke TV'n primært til å se på tv med og DVD og spilling av PS2 og PS3 når denne kommer. Jeg har kabeltv med digital tuner fra Canal Digital og en DVD opptaker fra Panasonic DMR-EH50. Jeg vil at den TV'n jeg velger skal være HD klar og i størrelse 37"-42" pris maks. 30.000. Jeg lurer også på om Panasonic sin 42PA50 kan vise HDTV signaler, jeg ser at enkelte her hevder dette men jeg trodde denne ikke var HDTV ready slik som PV500 er? Dere har sikkert fått dette spørsmålet 1000 ganger før, men jeg prøver likevel....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.07.2005 13.23.31 #2 av 5
Postet av: Runel
Hei, Velkommen til forumet :D

TH42PA50 er ikke HD-ready den er HD-kompatibel noe som vil si at du får vist HD-bilder via komponent inngangen pr idag. Det virker som nye PS3 kommer kun med HDMI for HD og da blir det et problem å få vist HD-Spill på PA50.
Den har for lav oppløsning+mangler en DVI/HDMI bildeinngang for å være HD-ready.

Det beste kjøpe i HD-Ready klassen er Panasonic TH42PV500 til 33k, egen tråd om denne på forumet.
Ellers har Samsung kommet med nye skjermer har ikke sett de enda desverre men virker meget lovende! Tror prisen blir rundt 30k.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
26.07.2005 13.33.04 #3 av 5
Takk for raskt svar. Hvordan har prisutviklingen på pv500 vært den siste tiden og når kom modellen på markedet? Er det forresten mulig å se to kanaler samtidig på den (PIP)?
26.07.2005 13.36.21 #4 av 5
Postet av: Rune
PV500 kom på markedet i mai og prisen har vel egentlig ikke endret seg siden den gang. Noen butiker har satt opp prisen, mens andre har satt den ned. Panasonic har illfall ikke justert prisen til forhandler.

Den har PIP, men har kun en tuner slik at du må bruke en ekstern kilde for å velge TV kanal nr 2 (VHS, dvd opptaker osv)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
26.07.2005 14.27.53 #5 av 5
Hvis man bruker dvd kan man da se to kanaler samtidig på pv500, eller er det kun mulig å se en kanal av gangen. Har panasonic noen nye modeller på trappene nå og hvordan er "billig" merkene som det selges mye av på deal og andre nettsteder i forhold til panasonic sine modeller?
Skriv et svar