Logo

Anfields lytterom - Vi rykker tilbake til start...

Skriv et svar
30.10.2008 19.46.19 #31 av 200
Postet av: kenti
Her så det strippet ut nå ja, men ser at akustikkplantene i hjørnet består (var det ikke disse du brukte for å tune bassen på SVSene? ).

Morsom ide dette med hifi-museum. Er målet å ta igjen Neby om noen år? :)
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2008 00.04.54 #32 av 200
Postet av: Atle Torp
Den ene vinylriggen ser i alle fall svært seriøs ut!?

Hvis jeg tar steget over til harddiskbasert avspilling kan det være jeg må ha noe å samle på. Kanskje jeg skal prøve meg på noe skikkelig analogt, og skaffe meg en turntable. Spørs om jeg ikke må søke litt råd hos noen med erfaring på området om så skulle skje. Tenk - jeg har aldri hørt ho' Kari på vinyl ...
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2008 09.37.05 #33 av 200
Postet av: Anfield
"kenti" skrev: Her så det strippet ut nå ja, men ser at akustikkplantene i hjørnet består (var det ikke disse du brukte for å tune bassen på SVSene? ).


Ja du husker godt du. Var jo du som kom på forslaget om at de måtte skråstilles for best mulig effekt.... :D

"kenti" skrev:Morsom ide dette med hifi-museum. Er målet å ta igjen Neby om noen år? :)


Ikke akkurat. Var bare det at det var mye lettere å la hyllene stå. Så lenge jeg ikke trenger plassen til noe annet, er det jo kjekt å kunne finne frem noen gamle minner. Jeg gjør jo dette kun for min egen del...
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2008 09.38.06 #34 av 200
Postet av: Anfield
"Atle Torp" skrev:Den ene vinylriggen ser i alle fall svært seriøs ut!?

Hvis jeg tar steget over til harddiskbasert avspilling kan det være jeg må ha noe å samle på. Kanskje jeg skal prøve meg på noe skikkelig analogt, og skaffe meg en turntable. Spørs om jeg ikke må søke litt råd hos noen med erfaring på området om så skulle skje. Tenk - jeg har aldri hørt ho' Kari på vinyl ...


Jeg har Kari på vinyl, Atle. Når rommet er oppe og går så får vi ta en seanse..... :mrgreen:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2008 16.55.16 #35 av 200
Postet av: Typhoon7
"Atle Torp" skrev:Den ene vinylriggen ser i alle fall svært seriøs ut!?

Hvis jeg tar steget over til harddiskbasert avspilling kan det være jeg må ha noe å samle på. Kanskje jeg skal prøve meg på noe skikkelig analogt, og skaffe meg en turntable. Spørs om jeg ikke må søke litt råd hos noen med erfaring på området om så skulle skje. Tenk - jeg har aldri hørt ho' Kari på vinyl ...


Begge deler kan anbefales. God kombo av nytt og gammelt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2008 21.33.29 #36 av 200
Postet av: Anfield
Enig i det. Selv kommer jeg nok til å fortsette med CD som hovedmedium, men selv jeg (en utpreget nostalgiker) har begynt å tenke at fremtiden nok kommer til å inkludere en slags nettverksbasert løsning. Men om den kommer i denne runden av "revitalisering Cinema Anfield" er usikkert. Men jeg snuser.... :wink:

Ellers så skal jo "sjokobunkeren" også i denne runden inneholde bilde av høy kvalitet. Jeg har fremdeles Sony VW50 hengende i sitt takfeste, og der vil den bli hengende. En ting er den opplagte fordelen med at den allerede er på plass. En annen er at jeg ikke vil få noenting igjen for den på bruktmarkedet i dag, i forhold til hva jeg må betale for en ny projektor som ikke nødvendigvis gir en enorm økning i bildekvalitet.

Derimot kommer jeg til å endre format. I vår butikk har vi i dag et av de aller ypperste lerretene i verden, et motorisert 2,35:1-lerret med fireveis maskering. Akkurat det lerretet kommer jeg ikke til å ha. Men jeg kommer til å velge en løsning med fleksibilitet mellom 16:9 og 2,35:1. For det å se en film med 2,35:1 som format gir en enorm økning i filmopplevelse som jeg simpelthen ikke ønsker å være foruten.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2008 20.44.31 #37 av 200
Postet av: Anfield
For å sette ting litt i perspektiv tenkte jeg å ta et aldri å lite tilbakeblikk til noe av det som satte hjulene i sving for alvor.

I 2004/2005 begynte "utstyrsjaget" for alvor. Vi flyttet til en enebolig i rekke (som skulle vise seg å bli ytterst midlertidig), og da var det blant annet Audiovector, Marantz og Arcam som virkelig hadde satt sine sterke spor i meg.


Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2008 20.48.45 #38 av 200
Postet av: Anfield
Etter å ha bodd her et snaut år fant vi endelig drømmehuset i Arendal. Et hus på 280 kvm, med et meget godt utgangspunkt for at Anfield endelig skulle få realisert drømmen om et eget "furterom" i kjelleren.


Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2008 20.51.31 #39 av 200
Postet av: Anfield
Etter å ha jobbet her nede i et par dager fremstod rommet endelig mye mer attraktivt å putte dyrt audio- og videofilt utstyr inn i.



Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2008 20.59.21 #40 av 200
Postet av: Anfield
Som sagt tidligere har jeg vært stor fan av Audiovector. I det forrige huset var det Mi3 Standard i lønn som ble valgt, mye på grunn av at det skulle matche interiøret. Nå derimot, kunne jeg konsentrere meg om kun å tilfredsstille mine egne krav, og da Soundgarden (den gang HIFI Centerkjeden) sluttet med Audiovector var det mulig å gjøre noen rimelig gode kjøp på det merket. Jeg knallet til på et eksemplar av Si6C Avantgarde Arrete, og det har den dag i dag vært det komponentet som har overlevd lengst i "sjokobunkeren".



Endel forskjellig utstyr fant også veien til mitt rom i denne perioden, og mye utstyr ble testet og forkastet. Men Audiovector, Arcam og Marantz var fremdeles gode følgesvenner.

Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2008 21.04.29 #41 av 200
Postet av: Anfield
Så kom mitt livs første store High End-opplevelse. Etter et besøk hos min gode venn Atle Torp, og hans Martin Logan Vantage, ble jeg fullstendig satt ut. Denne lyden måtte jeg da forsøke å få en smakebit av hjemme! Som sagt, så gjort....



Sammen med Rogue Audio Stereo 90 er det disse produktene som i størst grad har satt følelsene skikkelig i sving hjemme hos meg.



Dette er forøvrig de to siste oppsettene mine før jeg startet pensjoneringsarbeidet med Cinema Anfield.



Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.11.2008 22.21.07 #42 av 200
Postet av: Atle Torp
Herlig! Mimre, mimre. Sånn som tiden flyr ...
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2008 08.36.44 #43 av 200
Postet av: Anfield
"Atle Torp" skrev:Herlig! Mimre, mimre. Sånn som tiden flyr ...


Ja, det er på unger og HIFI-utstyret du ser hvor fort tiden går... :D
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2008 18.59.50 #44 av 200
Postet av: kenti
Skal si tiden flyr ja. Er faktisk utrolig moro å se tilbake på hva en hadde før, og var [u]veldig[/u] fornøyd med.

Har hatt mange gode stunder i den sofaen der :mrgreen:

Apropo: Gjenoppstandelsen av sjokobunkeren minner meg på at jeg da til sommeren må komme ned å slå deg i PGR igjen. Lenge siden sist nå.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2008 19.20.46 #45 av 200
Postet av: Atle Torp
Da skal jeg slå følge! Så skal vi se hvem som må kjøre med hatt ;)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar