Logo

ANOVO NORGE AS

Skriv et svar
14.03.2008 12.54.25 #1 av 35
Postet av: MindWaste
Noen andre som har erfaring med disse?

De mottok min W10000 til service 26 feb. 27 feb ble den startet på av tekniker og da satt på delevent samme dag. Siden da har jeg ikke hørt et kvekk fra de og projektor står fremdeles på delevent...

Jeg har nå sendt 2 stk mail til de, både til servicesjefen og adm dir men de svarer ikke på mine henvendelser. :roll:
Iflg BenQ support er normal servicetid ca 5 dager (noe lenger når deler må bestilles). Anovo Norge har hatt min projektor på delevent i 2 1/2 uke nå........ :shock:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2008 22.45.53 #2 av 35
Postet av: petre2006
Hepps,

Ja, jeg har erfaring med de. Skal ikke si at 'alt ordner seg', men jeg har hatt tre returer dit på likeså tre bærbare PC'er (bærbare har jeg faktisk ikke lov å reparere på mitt verksted innenfor garranti tid) fra mitt firma. Dette var tre totalt defekte PC'er, som jeg sendte inn og fikk tilbake. Den ene kom tilbake etter tre dager, den andre etter fem dager tror jeg det var, mens den siste tok to uker. Den siste maste jeg litt, fikk oversikt, men de var på 'delevent' da de ikke hadde hovedkortet på lager. Summasumarum, alt kom tilbake, alle tre virket. Jeg føler de er seriøse, og gjør jobben sin. Kan selvsagt ikke si noe om ditt tilfelle, men tipper det ordner seg før eller siden.

Anovo er en stor service partner for en rekke merkevarer. De har en spennvidde fra lommelykter til tørketromler, noe som igjen skulle tilsi at det er deres svakhet. Uansett, mine erfaringer i min butikk mot de er positive, så vent litt til.. Kan forstå frustrasjonen din :-)

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.03.2008 10.08.52 #3 av 35
Postet av: MindWaste
Tviler egentlig ikke på at de er seriøse. føler meg bare litt oversett når de ikke svarer :|

BenQ opererer med tilbud om å få tilbake en bytteenhet (altså en tidligere reparert enhet) når man melder inn projektor til service. Det florerer med historier på nett om mange som har godtatt en slik bytteenhet for så å få tilsendt opp til flere defekte varer som etter sigende da skal være reparert... Det var grunnen til at jeg heller ville ha tilbake "min egen" projektor, og da altså vente litt lenger pga delebestilling.

Men når Anovo ikke engang svarer på mine henvendelser blir frustrasjonen bare større og større for hver dag som går. Har ny kino i nytt hus og en projektor som var knappe 2 mnd gammel da fargehjulet gikk fløyten....

Alt ordner seg som regel til slutt, men ventetiden hadde vært enklere å takle om Anovo kunne gitt meg en dato eller en noe annet håndfast. Det er utrolig frustrerende å vente i uvisshet :?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2008 20.28.47 #4 av 35
Postet av: MindWaste
Dagens vits er sakset fra http://www.anovo.no :

Kvalitetspolicy:


A NOVO skal være kundenes beste valg gjennom å:
- Holde avtalte leveringstider og en høy kvalitet på våre tjenester
- Være lydhøre for kundenes behov
- Streve etter enkelhet internt og i samarbeid med våre kunder


Dette er alla medarbeideres ansvar og skal være en naturlig del i det daglige arbeidet..


26 mars idag og fremdeles ikke ett pip fra A Novo........ :cry:

Min W10000 har nå stått 4 UKER på delevent!! :evil:
Skjønner ikke at det er mulig å drive butikk på denne måten, det nærmer seg T I L T!
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.03.2008 21.14.26 #5 av 35
Postet av: staffel
Har ikke noe svar eller tips eller noe slikt til saken men skjønner ikke hvorfor bedrifter holder på slikt..Skjønner de ikke at god service som er rask og effektiv gjør kundene blide? det holder på kundene. Ingen som vil handle på samme plass igjen hvis de måtte vente 1 mnd på at noe de leverte inn skal bli ferdig. vedder på det er noe som tar maks en dag å fikse og maks en dag å sende..
Dali Concept 6, Dali concept CT,Dali Concept 1,UScarvor SW. Denon AVR-1604 Panasonic 42PV70.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2008 14.41.54 #6 av 35
Postet av: MindWaste
Min W10000 er kjøpt hos Nettdata.no og de har vært kjempegrei og yter max service hele veien :wink:

Problemet er at BenQ bruker A Novo som serviceverksted og det er her projektoren nå har støvet ned i en mnd... Har sendt en mail til BenQ Support idag for å høre om de kan hjelpe meg å presse A Novo litt.
Jeg håper virkelig dette løser seg snart!
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2008 16.44.12 #7 av 35
Postet av: geirtore31
Hei.
Har også problemer med min W10000, min blir sendt i dag. jeg ble fortalt at det vil gå opp til 3 uker.
Nå har det vært påske, og det kan jo vær derfor at det tar tid med deg, men det er en dårlig sevice du har fått hos de.
Tipper at vis du tar kontakt med benQ direkte, så vil ting få fortgang.
Mvh.
GT
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2008 16.49.52 #8 av 35
Postet av: boly
Føler med dere, ikke noe er så irriterende som og bli oversett når man hendvender seg til dem.

Er det bare meg eller er det slik at det er mye feil generelt på BenQ ? Jeg valgte og stå over kjempe tilbudet på 8720 som var tidligere her, da det var mye feil med prosjektorene.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.03.2008 17.21.29 #9 av 35
Postet av: MindWaste
Har fått ett inntrykk av at BenQ har hatt mye feil i det siste ja, men dette er nå min mening... Har ingen statistikk til å backe opp dette med.

Som regel så skriker vi høyest når noe er galt og ikke når alt fungerer som det skal :wink: Kan jo være en årsak til at man "bare" hører om de med feil på og ikke alle andre som faktisk funker glimrende?
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 19.05.57 #10 av 35
Postet av: MindWaste
Fikk svar fra BenQ Support idag, håper de kan få litt fart i saken:

Hei,

Vi skall kolla status på denna och se om det har något beräknat datum för delarna.

Alternativt om det finns någon annan lösning på detta, vi återkommer när vi har fått svar på detta.



Med vennlig hilsen,
BenQ Support
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2008 19.29.04 #11 av 35
Postet av: geirtore31
Det håper jeg virkelig du får, Og så får jeg håpe at jeg slipper og vente like lenge så deg. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 10.31.18 #12 av 35
Postet av: petre2006
@MindWaste

Ikke for å lage uroligheter for deg nå, men er selv inne med en bærbar framin butikk, som ble sendt anovo for drøyt tre uker siden. Jeg har hverken hørt eller sett noe fra da.. Purret de en del ganger, men ingen svar. (og jeg som sa til deg, 'dette går bra'..) Begynner ålure på om de faktisk nå i siste tiden sliter med ett eller annet? De har vert så kjappe og pliktoppfyllende før at det har nesten vert for godt til å være sant.

Jeg skal ligge litt på saken, og poste mer her straks jeg vet mer.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 14.07.58 #13 av 35
Postet av: MindWaste
Pokker Petter der rauk nattesøvnen min!! :mrgreen:


For å gi A Novo litt kreditt så regner jeg med at kapasiteten deres er sprengt i fillebiter, og at det er her det faktiske problemet ligger... Regner med at nå når BenQ Support har engasjert seg i saken så går det fortere, men gi gjerne beskjed hva som skjer med din service.

Skal vi sette opp veddemål på hvem som får sin vare først? :D Jeg, Petter eller Geirtore? Odds anyone? :mrgreen:
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 14.39.43 #14 av 35
Postet av: geirtore31
He, he. :lol: Det blir jo spennene og se, men som du sier er det nok i kapasiteten det ligger. Det skuffer meg at ANOVO har så dårlig kundebehanlig med tanke på så store de er, og at vi må ta direkte kontakt med produsent av produktet for å vite åssen det går.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.03.2008 16.34.33 #15 av 35
Postet av: MindWaste
Du kan sjekke status på din service på anovo sine nettsider.
http://www3.anovo.no/mssql/index.php?p=sporing <-- bruk ref.nr eller ordrenr i søkefelt så får du opp info om den aktuelle artikkel.
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar