Logo

Audio pro blue diamond

Skriv et svar
15.03.2006 21.27.50 #1 av 7
Postet av: K-Shaker
Hei dere.
Kort fortalt bruker jeg nå mine Blue d. i surround! De er IKKE koblet til Sub. out på forsterkeren, dvs at det er kun høytt. kabler koblet til! Er det bedre og bruke y-ledd og koble til? Vill bassen gå dypere da?
Vill man evt. høre forskjellen? skal fase meteret stå rett opp?...
Takker for svar da jeg er litt ute og kjører på surround.. :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 06.25.43 #2 av 7
Postet av: Vector
Ja, det er forskjell fra Y-ledd til en vanlig phonokabel. Je brukte vanlig phono i ca 1mnd, også bytta jeg til y-ledd, og jeg kunne høre den forskjellen med en gang. Det var ikke STOR forskjell, men det var nok til at du syntes det var greit å legge de ekstra penger i en kabel med y-ledd :)

Men du nevner selve høyttalerene også. Vet ikke helt om jeg forstod hva du mente...?
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 09.49.45 #3 av 7
Postet av: K-Shaker
He he.. det jeg mener er at jeg ikke har koblet subene til via sub. utgangen på recievern.. Blue diamond er jo semi aktive, (sub er aktiv) Jeg bruker dele filteret på høttaleren, da jeg kun har koblet til høtt. kabler.

spørsmålet er da om det er lurere og koble sub. signal direkte fra sub. out på reeciever... blir det mer bass på film da?
:)
Ps: takk for svar Vector
Jimmern er ute svømmer...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 10.02.22 #4 av 7
Postet av: arntos
Uten at jeg kjenner høytalerne vil jeg tro at det skulle blir mer trøkk om du kobler til sub pre out på receiver. På dvd er det et eget lydspor som legges til den utgangen. Det får du ikke benyttet ved høytaler utgang.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 10.36.47 #5 av 7
Postet av: K-Shaker
"arntos" skrev:Uten at jeg kjenner høytalerne vil jeg tro at det skulle blir mer trøkk om du kobler til sub pre out på receiver. På dvd er det et eget lydspor som legges til den utgangen. Det får du ikke benyttet ved høytaler utgang.


Ja, det var det jeg hadde hørt, men det var noen som mente at Marantzen fordelte de signalene allikevel.... Har prøvet nå! Og det var forskjell på bassen, det ble liksom mer "ryddig" i lyd bildet.. men på musikk er jeg mer usikker, må høre litt mer først..
Uansett, et STORT takk til dere :D
Jimmern er ute svømmer...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 14.34.27 #6 av 7
Postet av: Vector
Åja, herregud, bytt med EN gang :D Skjønte ikke helt hva du mente i starten ;)
Mvh Vector
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 15.27.39 #7 av 7
Postet av: orso
På film må du koble til sub-out for å få med miksingen på DVD platen. På musikk derimot, mener mange at det er vel så bra å bruke høyttalerutgangen. Kan være lettere å få dem til spille sammen med fronthøyttalerne på den måten. Har ikke prøvd selv.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar