Logo

Bakprojeksjonstv

Skriv et svar
27.09.2004 22.05.59 #1 av 3
Postet av: KRØ
Jeg er iferd med å kjøpe meg bakprojeksjonstv, og luerer på om noen har noen gode råd til meg. Tenker å kjøpe ca 50" eller større. Kunne ønske å høre noen erfaringer fra andre, om typer osv. osv. :lol:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2004 21.36.23 #2 av 3
Postet av: FOXOR
Mange forskjellige typer bakprojections modeller. LCD og CRT projektorer sitter i de fleste modeller. Ville ha styrt unna de med LCD teknologi i seg. Tror ikke det finnes noen LCD modeller på det norske marked som imponerer. I tilleg er CRT vedlikeholdsfrie. Man trenger ikke å bytte pære osv.

Sony og Thomson har modeller som er tilgjenglig KP51PX3 "sony" og 52JW642S i norge som har enormt bra bilde.

Thomson har også auto konvergens som stiller bilderørs kanonene automatisk. Får du optimalt bilde uten å måtte stille CRT kanonene selv. :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.09.2004 21.39.28 #3 av 3
Postet av: Rune
Bakprojeksjons TV har økt sin populæritet de siste årene. Dette kommer av svært fallende priser på enkelte modeller. Det er ikke uvanlig å finn 50" til under 20.000,- Her har f.eks Thomson og Sony begge modeller.
Begge er såkalte billedrørs bakprojeksjon. Disse inneholder da ikke en pære.

Men nå er det kommet en ny teknologi som kalles for DLP. Dette er en teknolgi som gjør at apparatene kan lages mye slankere + at synsvinkelen er betraktelig bedre. Man kan få bakprojeksjons apparater som er så slanke som 17 cm. Samsung kommer blant annet med en lekker modell i løpet av høsten. Samme gjelder Thomson.






Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar