Logo

Bedre bilde

Skriv et svar
09.09.2005 09.20.39 #1 av 5
Postet av: bergo
Har nettopp anskaffa meg parabolanlegg(can.dig.) og lcd tv(hdtv ready) med dvi inngang.jeg er bra bevandret innen hi fi og vet derfra at bedre(vesentlig bedre) kabler gir bedre lyd.Spørsmålet mitt blir da:Gir bedre(vesentlig bedre) kabler bedre bilde?Ser flere at flere kabelprodusenter leverer stort utvalg av videokabler.Dvi overføring er naturlig nok ikke aktuelt for meg ennå.Audioquest leverer til og med 75 ohm ''høykvalitets'' kabel for bruk mellom f.eks. mikrobølgehode og tuner.Kan denne byttes ut for bedre bilde? Hva er best mellom dvd-spillern og tv'en(analog);S-video eller scart? Kan noen svare meg på dette?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2005 09.28.21 #2 av 5
Postet av: Runel
Hei Velkommen til forumet :D

Bedre kabler gir bedre bilde ja! Stemmer enda bedre på bilde enn lyd synes jeg da. Selv har jeg prøvd scart fra 79-1000 kr og ja det ER forskjell selv på en kiip 28" 4:3 CRT.

Den beste måten å overfåre bilde fra DVD til TV er:

1 HDMI/DVI Kabel
2 Component med Prog.scan
3 Scart med RGB
4 Component
5 S-VHS
6 Kompositt(kabelen fra Helv... i bilde sammenheng)

Dette er slik jeg rangerer kabler ihvertfall :wink:
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2005 11.59.33 #3 av 5
Postet av: Bøgge Bakken
tja vil jeg si da. kabelen mellom selve huene og tuneren er digitale og stiller du inn skåla rikdig så for du samme bilde med canal digital kabel og en dyrere kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2005 13.01.38 #4 av 5
Postet av: arntos
"Bøgge Bakken" skrev:tja vil jeg si da. kabelen mellom selve huene og tuneren er digitale og stiller du inn skåla rikdig så for du samme bilde med canal digital kabel og en dyrere kabel.


Riktig såfremt det ikke er snakk om lange strekninger. Nærmer man seg f.eks 50 meter og i tillegg utendørs ville jeg ha vurdert en tykkere kabel med bedre skjerning.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.09.2005 19.30.54 #5 av 5
Postet av: Bøgge Bakken
"arntos" skrev:
"Bøgge Bakken" skrev:tja vil jeg si da. kabelen mellom selve huene og tuneren er digitale og stiller du inn skåla rikdig så for du samme bilde med canal digital kabel og en dyrere kabel.


Riktig såfremt det ikke er snakk om lange strekninger. Nærmer man seg f.eks 50 meter og i tillegg utendørs ville jeg ha vurdert en tykkere kabel med bedre skjerning.


Det er sant, men trur at canaldigital og viasat har testet dette om kabelen de sender med klarer å få informasjonen fra huene til tuneren uten problemer.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar