Logo

BEL ferdig!!!

Skriv et svar
14.02.2005 15.52.46 #1 av 7
Postet av: Snickers-is
Nå har endelig det ultimate musikk/hjemmekino Low-cost prosjektet blitt ferdig.

Slik ser den første høyttaleren ut:


Etter noen demoer har tilbakemeldingene kommet også:
"Etter noen timers lytting i dag, så vil jeg si at BEL spiller utrolig pent på akustisk musikk og har en flott stemmegjengivelse. Det er realisme, luftighet, holografi og detaljering. Diskanten er spesielt detaljert og spiller som høyttalere tett opp mot high end-klassen. Mellomtonen er realistisk og gjengir rene akustiske intstrumenter og stemmer med tilstedeværelse og nerve. Bassen går dypt, og virker nøytral. Den har også en god del dynamikk å gå på, så den vil kunne levere godt med lydtrykk vanlige rom. "

"Jeg må jo si takk for i går, det var veldig hyggelig og ikke minst lærerikt.

Inntrykket jeg sitter igjen med er vel sånn: :shock: :mrgreen: :shock:
Dette var for meg skikkelig bakoversveis, helt rått og over all forventning.
Jeg kommer ikke til og kjøpe meg Audiovector MI3, men bygger i steden BEL. Og for en bass....og mellomtone .... og diskant. :D :D
Når vi satte på Come Together med Michael Ruff Band kunne jeg virkelig ikke tro at det var min billige Sony forsterker som var koblet til..(jeg ble nesten rørt :oops: ), så deilig skarptromme har jeg aldri hørt (bortsett fra når vi kobblet snicker-is sinne 600 wattere da...) Mellomtonen ble fysisk uten at det gjorde vondt i øra...
Og for alle som er i tvil....Her er det bare og hive seg på.
Skikkelig thigth bass, full konroll på mellomtone og deilig lett diskant med veldig bra sideveis spredning.
Roffe og Snickers-is: All Ære til dere, dette er skikkelig bra jobba.

Og om noen skulle være i tvil... ja, nå er jeg skikkelig gira på BEL!! :D"


" "Vi testet litt med Sheffield Drum Record med sub i går og skrudde opp til 100 på volumet. Det var bare helt sykt. Skarptromma satt rett i brystet, tammene ble store og "barske" og basstromma kom og gikk på mikrosekunder. Rett og slett sinnssykt realistisk."

Den kan bekreftes! Jeg har vel aldri vært borti noe som ligner en gang, og med 100% kontroll. Imponerende!!

Og som Roffe sier, med LFE signalet kun til sub er det ingen ting iveien for og bruke BEL til ett hjemmekinooppsett. Vist dette ikke holder, ja da......vet ikke jeg.
Det eneste er vel att det stiller litt krav til subben som bør være ganske så kjapp for og henge med BEL. :D

Og jeg er fremdeles litt sånn: :shock: :shock: :shock: etter lyttinga i går.."



Byggekostnadene på disse er vel ca 4k inkludert absoluttalt. Har fått mange (enstemmige) tilbakemeldinger på at de yter sterk konkurranse selv i prisklassen rundt 20k.

:D
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 16.07.59 #2 av 7
Postet av: C0bra
Hvor lenge er det mulig å vente før man må melde seg på for å kjøpe?

Er meget interrisert, men må mesten få solgt bor noe av det jeg har før jeg drar hjem enda mer..

Når kommer senteren? Dere kommer vel ikke til å lage en tilpasset sub også? Det hadde vært kult med en "BEL hjemmekinopakke"..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 16.09.08 #3 av 7
Postet av: TheTubaplayer
pent :D hvilke element er denne bestykket med? litt spesielt med bånddiskant i denne prisklassen...? men dette så jo bra ut :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 17.36.19 #4 av 7
Postet av: Granberg
Og forventningene mine til BEL bare stiger og stiger.... :D :shock:

Jeg bygger selv snart en BEL senter: link.
Kan sikkert bekrefte påstandene om BEL når jeg blir ferdig :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.02.2005 01.03.38 #5 av 7
Postet av: Snickers-is
BEL bare fortsetter å overraske meg. Gang på gang. Hører på dem nesten hele dagen. Utrolig synes jeg selv om jeg skal si det rett fra hjertet.

Sub er i tankene, men ikke lenger ennå. Har sett på diverse interessante elementer.

Bestilling behøver ikke komme umiddelbart, men prisen går symbolsk opp etter hovedordren. Det skyldes selvsagt kvantumsrabatter og lagerhold. Vi snakker imidlertid ikke om mer enn et par hundrelapper eller noe på paret.
MVH
Jørn Rune Kviserud

Mine mer eller mindre bransjerelaterte engasjemenenter:
Midgard Audio
Creative HiFi
CNC Xpress
AV expo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.01.2006 09.52.29 #6 av 7
Postet av: roffe
Har vel vært litt stille omkring dette nå. Jeg tenkte jeg bare skulle bidra med noen bilder, og litt mer info.

Info først: Det er flere ting som har skjedd med BEL. Den første BEL kalles nå BEL 2,5 mkI. Det er den som er avbildet nedenfor.

Snickers-is har bygget en ny, oppgradert versjon kalt BEL 2,5 mkII. Den er lavere og litt dypere, bruker samme elementer i front, men har en mer tradisjonell bassrefleksport på baksiden. De største endringene er innføringen av en bakovervendt diskant for et mer luftig lydbilde og mindre avhengighet av sweet spot, samt et forbedret delefilter som gir jevnere frekvensgang i overgangen mellom mellomtone og diskant, samt mindre effektomsetning i selve filteret (det var en effektmotstand i mkI-filteret som kunne trekke opptil 20% av effekten i høyttaleren). Den beste nyheten er at mkII-filteret kan benyttes direkte som oppgradering av mkI-høyttaleren. Undertegnede har nært forestående planer om dette.

Her er noen bilder av mine BEL, som altså er av mkI-typen:


Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2006 04.49.54 #7 av 7
Postet av: a|ex
Dette er veldig interessant!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar