JHS
Aktiv
E-post
Kommer sannsynligvis til å bruke den sammen med en HTPC. Jeg har kabel tv, og kommer i tillegg til å spille av dvd'er og bruke HTPC til surfing og diverse.
Spørsmålet er om jeg skal satse på en Philips 37PF5320. LCD vil sikkert gi best ytelse med pc bruk. Den støtter også 1366 x 768
Men den er kun 37" da...
Alternaltivene blir ihvertfall:
LG RZ-37LZ55
Hitachi 42PMA500 42"
Tror jeg styrer unna 852 x 480 oppløsning. Virker litt lite..? Ellers ville vel Philips 107FP4 vært et billig alternaltiv.
Selv om jeg har satt grensa på 18k gjør det ikke noe om jeg begrenser med til 14k... Mye penger uansett!
42" er sikkert mest attraktivt, men tror at 37" bør holde også. 42" LCD blir vel litt dyrt? Skulle gjerne hatt en tv med mulighet for å benytte tv høyttalerne som senter høyttaler i suround anlegget, men det er ikke så viktig.
Håper noen har et par bra tips! "It's a junge out there..."
Turbo Brage
Hjemmekinosjef
E-post
Hitachi pma 500 er veldig bra. Hatt min nå i noen måneder og er veldig fornøyd. Selges på Elkjøp for en slikk og ingenting
JHS
Aktiv
E-post
Så på prouktsiden her på hjemmekino.no at PMA500 ikke var HD-ready, selv om den har 1024x1024 oppløsning. Hva kommer det av?
Hvordan fungere plasma-tv til pc bruk?
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Grunnen til PMA500 ikke er HD-ready er at den ikke har en HDMI eller DVI inngang som takler HDTV. Canal Digital sin mottaker for HDTV vil kun sende ut HDTV via DVI/HDMI slik at hvis man vil se kanalene på PMA500 så må man se via lavoppløst scart.
Plasma funker greit til PC hvis det er XGA eller helst WXGA oppløsning. Men LCD har sitt klare fortrinn på PC bruk.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
JHS
Aktiv
E-post
En ALiS tv som PMA500 støtter jo XGA, men ikke WXGA i native format. Men jeg er mer skeptisk til bildekvaliteten på en plastma til pc bruk.
Jeg har kabel-tv, så Canal Digital sine sendinger betyr vel lite for meg? Hvilken standard bør jeg sikte meg inn mot for å kunne utnytte fremtidig kabel-tv sendinger?
DVD med mpeg2 krever vel ikke mer enn 720x576, så det trenger en vel ikke å tenke noe mer over...
En annen ting er skjermstørrelse for bruk til PC. I stua er det litt over 3m fra der en sitter til tven. Holder det med 37", eller blir det slitsomt å se på tekst på pcen da?
rex58
Aktiv
E-post
Hei,
kun et spørsmål: Er ikke Hitachi 42PMA500 kun en monitor?
Under denne linken står det at den har innebygget tuner:
http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=165
Hvilken betydning har det om det kun er en monitor kontra en med innebygget tuner?
Det står også at den hat tilkopling PC: 15 pin D-sub Hva er det?
Som dere skjønner er jeg nybegynner på flatskjermer, ikke bare på forumet!