Logo

Best i Test!

Skriv et svar
29.10.2009 17.43.01 #1 av 21
Postet av: nilan
Tester i Hjemmekino av Panasonic DMP-BD80/Pioneer BDP-320 og LG BD-390 konkluderer alle med at spillerene er istand til å levere 7.1 analog lyd.Dette med "meget god "kvalitet.Er denne lydkvaliteten like god som den som kan fåes med digital-lyd over HDMI kobing?Har selv en receiver uten digital inngang(Harman Kardon AVR 245)og ønsker best mulig lyd der Bluerayspilleren må ta seg av dekodingen av lydsignalene.Er uerfaren med dette og er takknemlig for alle svar. :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2009 20.06.39 #2 av 21
Postet av: Kriss
Da råder jeg deg til å se nermere på Pioneer51 og Denon2010. Dette er to spillere som er ekstra dedikert til analog 7.1

Denon2010 har også Profil2/nett-tilgang, begge spillerne har DVD brikker for bedre dvd bilde og gir et meget bra og detaljert bluraybilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2009 20.55.32 #3 av 21
Postet av: nilan
Denon er jo et respektabelt merke,men så den koster den jo nesten det dobbelte av Panasonic'en...man får vel det man betaler for.
Vil seriøst vurdere denne.Pioneer 51 kan jeg imidlertid ikke finne no'n plass.Takker forøvrig for svar.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2009 21.49.34 #4 av 21
Postet av: Jorn.Finnerud
Pioneeren heter BDP-LX51FD og er en utgående modell, men den har analoge utganger. Siden den er utgående er det sikkert mulig å gjøre et godt kjøp på den. ellers er Denon DBP-2010 er moderne og ikke minst god kandidat som allerede er nevnt her.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2009 11.06.40 #5 av 21
Postet av: Kriss
"nilan" skrev:Denon er jo et respektabelt merke,men så den koster den jo nesten det dobbelte av Panasonic'en...man får vel det man betaler for.
Vil seriøst vurdere denne.Pioneer 51 kan jeg imidlertid ikke finne no'n plass.Takker forøvrig for svar.


Elkjøp og lefdals har denne Pioneer51 flere steder, selvom de kanskje ikke har den i annonsene lenger så er den stadig å finne i butikkhyllene.
Der kan du sikkert som sagt også få et bra kjøp dersom du synes Denonen er litt dyr.

Det jeg kan si er at om du skal bli godt fornøyd med analoglyden 7.1 så er det nok greiere å spare til en som er dedikert til å klare oppgaven bra, og ikke bare til en vanlig spiller som fungerer "greit" eller så som så.

Det er iallefall min personlige oppfatning etter å ha byttet litt mellom forskjellige Samsunger og Denoner.
Handler du på hifiklubben eller elkjøp så er det også veldig lett å bytte inn varen i noe annet om du ikke er 100% fornøyd..

Dac/lydbrikkene som sitter i Pioneer51 og Denon2010 er mye mer påkostet enn de som sitter i budgett modellene til de andre merkene.

Sonys nye bluray spiller Sony760 går også for å være et meget godt kjøp og nyeste teknologi.
Den går for å ha en eksklusiv bildebrikke lignende den fra Sonys toppmodell, og skal vistnok også ha relativt bra analoglyd i forhold til tidligere modeller uten at jeg vet noe særlig mer om den.
Men prisen på den vil også være opp mot 4000+.

Lykke til med kjøpet da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2009 14.54.35 #6 av 21
Postet av: Jonia
Hei,

hva med Marantz BD7004. Denne blir stadig en mer og mer "het" kandidat for meg. Har ikke sett noen tester av den enda, men Marantz er kjent for å levere spillere med meget god analog del....

Jeg er i samme situasjon som deg, trenger en spiller som har gode analoge utganger og som kan dekode høyoppløst HD lyd da jeg har en eldre receiver...

Jørn, har du prøvd denne Marantz'en?
Mitt utstyr:
Audio Pro Bravo series høyttalere
Parasound A21 effektforsterker
Marantz SR7400 receiver
Denon DVD2200 dvd spiller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2009 15.37.25 #7 av 21
Postet av: Kriss
Hei, Jeg har ikke prøvd Marantzen personlig, men jeg kjenner en som har hørt den.. og han mente den hadde enda bedre lyd som CD avspiller i forhold til Denon 2010. Det går også ellers rykter om at den faktisk har litt bedre inplentet audiodel.

Samtidig har den litt dårligere video innstillinger, feks kan den ikke sende dvd SOURCE DIRECT, noe som gjør den litt uegnet til transport av dvd i forhold til andre nyere blurayspillere. Dette er som regel uvesentlig for alle som ikke skal skalere i receiver.

Bortsett fra dette så er vel spillerne Denon2010 og Marantz 7004 ganske like, de har vel også eid av samme firma/fusjonert.

Forskjellen tenderer på å gå i favør litt bedre audiodel til Marantzene og litt mer video på Denons spillere, så det er i så fall ikke noe nytt.

Jeg lurer også på om andre har prøvd denne Marantzen, og om det er det samme inntrykket de har med henhold til audio og video mellom spillerne..

Har de samme videobrikke fra ABT feks, det lurer jeg litt på..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2009 16.19.05 #8 av 21
Postet av: Kriss
Jørn, vet du hvilke blurayspillere som kommer med i test på månedens hjemmekinoblad?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2009 19.00.44 #9 av 21
Postet av: Jorn.Finnerud
Marantz BD7004, Denon DBP-2010, Philips BDP7500 og Pioneer BDP-LX52
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2009 19.38.50 #10 av 21
Postet av: Kriss
"Jorn.Finnerud" skrev:Marantz BD7004, Denon DBP-2010, Philips BDP7500 og Pioneer BDP-LX52


Kan du gi noen meget korte ord om inntrykk eller? Alle skal jo kjøpe bladet allikevel... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2009 23.03.02 #11 av 21
Postet av: Jorn.Finnerud
Stikkord: Høy standard!
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2009 20.23.37 #12 av 21
Postet av: Jonia
Når kommer bladet med denne testen ut da?
Jeg skal kjøpe spiller så snart som mulig, og heller mot Marantzen, men må ha noen testreferanser først... :-) :smile: :D

Også usikker på hvor kresen denne spilleren er på platene? Og om den støtter DVD+R plater som har noen riper...
Mitt utstyr:
Audio Pro Bravo series høyttalere
Parasound A21 effektforsterker
Marantz SR7400 receiver
Denon DVD2200 dvd spiller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2009 21.35.18 #13 av 21
Postet av: nilan
Hei.
Kjøpte Denon'n(2010)i dag.Imponert over cd-lyden!Har ikke kjøpt HD tv enda så surround lyd gjenstår,men det tegner godt :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2009 22.00.22 #14 av 21
Postet av: Jorn.Finnerud
"Jonia" skrev:Når kommer bladet med denne testen ut da?
Jeg skal kjøpe spiller så snart som mulig, og heller mot Marantzen, men må ha noen testreferanser først... :-) :smile: :D

Også usikker på hvor kresen denne spilleren er på platene? Og om den støtter DVD+R plater som har noen riper...


Hadde du hatt abo så kunne du allerede nå lest testen på Insider. ;)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2009 12.52.33 #15 av 21
Postet av: Jonia
Ok,

den kommer altså i neste utgave... :D

J.
Mitt utstyr:
Audio Pro Bravo series høyttalere
Parasound A21 effektforsterker
Marantz SR7400 receiver
Denon DVD2200 dvd spiller
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar