Logo

Bestille TV fra Sverige?

Skriv et svar
20.09.2005 14.39.04 #1 av 6
Postet av: janse
Er det noen som har noen erfaringer med å bestille TV fra Sverige?

Er det noen spesielle ulemper med dette? Fordeler?

Må jeg bestille i min far sitt navn for å slippe NRK lisens, eller går det greit å bestille i eget navn? Bor uansett hjemme hvor det betales en lisens i året, men i teorien må man kanskje egentlig betale 1 pr tv? I dont know.. :p

Prisen blir billigere (selv med levering på døra, såvidt jeg har regnet meg fram til), og leveringen kan skje opptil 6-10 uker tidligere enn om jeg skal vente på norske leverandører.. Dette er jo store pluss ;)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 15.00.30 #2 av 6
Postet av: boly
Fordelen er jo at du kan spare penger på en del tver, bakdelene er jo garantibiten. Men det er godt mulig det som med bil, der garantien gjelder overalt, uansett hvor du kjøper produktet.

Der er mange som har kjøpt forsterkere fra sverige, og har tilgode og se noen som er misfornøyd med det ennå.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 16.35.38 #3 av 6
Postet av: Haldor
NRK-lisens gjelder pr husholdning, så lenge du bor hos/med dine foreldre så betaler dere "kun" en lisens. Hvis du leier leilighet (adskilt enhet) i samme hus som foreldre så er dette to husholdninger og dertil to lisenser nødvendig.

TV'en følger garantier gitt i Sverige så hvis de har f.eks 2års kjøpslov så gjelder det.

Hvis du er uheldig og TV'n trenger rep. så er ikke Panasonic Norge pålagt å utføre rep/service - men de kan gjerne gjøre det men de er ikke pålagt dette.

Ved import så gjelder der for SVE til N, Svensk moms trekkes ifra, Norsk moms legges til (gjelder også fraktomkostninger) pluss ett lite fortullingsgebyr på toppen så er saken grei.
Mvh Haldor
--------

~~ If this is torture chain me to the wall ~~
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 17.19.44 #4 av 6
Postet av: arntos
"Haldor" skrev:
Hvis du er uheldig og TV'n trenger rep. så er ikke Panasonic Norge pålagt å utføre rep/service - men de kan gjerne gjøre det men de er ikke pålagt dette.


Panasonic har garanti som gjelder i hele Europa så det er ikke noe problem. Bare ta kontakt med nærmeste autoriserte verksted det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 17.39.47 #5 av 6
Postet av: Typhoon7
"Haldor" skrev:TV'en følger garantier gitt i Sverige så hvis de har f.eks 2års kjøpslov så gjelder det.


Hvis du kjøper via nett fra en butikk innen EØS/EU, har du fortsatt norsk lovgivning å forholde deg til.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 18.02.16 #6 av 6
Postet av: janse
Takk for svar, folkens!

Regner med jeg bestiller TV fra Sverige innen kvelden er omme :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar