Logo

Bilde kvalitet

Skriv et svar
14.03.2006 18.54.39 #1 av 3
Postet av: ziik
Sitter å leker med tanken på bilde kvalitet når det gjelder hd-dvd/blu-ray vs vanlig dvd. Jeg mener, når jeg ser vanlig dvd på f.eks en crt el plasma tv så er jo bildet krystall klart. Hvis da hd-dvd el blu-ray skal være så bra er det da ikke en mulighet for at dette blir på grensen til å kanskje bli unaturlig? et sted må jo gransa for hvor bra et bilde kan bli før det "fake" vel?
Bare en tanke jeg pluttselig fikk for meg :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.03.2006 19.18.08 #2 av 3
Postet av: Ken
Prøv å kjøre et HD-klipp fra http://www.wmvhd.com via en PC og DVI/HDMI så ser du hva fremtiden bringer. Det er MYE bedre enn DVD MPEG2 kvalitet og det største poenget har med størrelse på bildet ditt å gjøre.

Om du sitter med en liten 17' LCD skjerm så vil ikke oppløsningen virke dårlig fra en DVD, men prøv å kjør dette opp på en projektor som sender et bilde på f.eks 100' bort på veggen din... sammenlign så hva du får fra en PC med HD-klipp... jeg sier ikke mer, nuff said :)

Husk på at mange her på forumet har meget avansert DVD spillere, da bildekvaliteten ut av spilleren har en hel del å si, men fellesnevneren for de fleste i denne klasse er at de ser STOOOOORE bilder. Denne forskjellen ser du ikke på en mini TV i denne sammenligningen.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.03.2006 11.09.41 #3 av 3
Postet av: Shanks
"ziik" skrev:Sitter å leker med tanken på bilde kvalitet når det gjelder hd-dvd/blu-ray vs vanlig dvd. Jeg mener, når jeg ser vanlig dvd på f.eks en crt el plasma tv så er jo bildet krystall klart. Hvis da hd-dvd el blu-ray skal være så bra er det da ikke en mulighet for at dette blir på grensen til å kanskje bli unaturlig? et sted må jo gransa for hvor bra et bilde kan bli før det "fake" vel?
Bare en tanke jeg pluttselig fikk for meg :D

På en 28 tommer widescreen-tv vil forskjellen mellom DVD og HD-DVD ikke være veldig stor. På en 50-tommers plasmaskjerm med som har en oppløsning tilsvarende minst 720p er det en revolusjon.

Mye av poenget med HDTV/HD-DVD er at du kan få større skjermer/bilder uten at opplevelsen av billedkvalitet går i bøtta.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar