Logo

"Billig" LCD/plasma TV, er de verdt prisen?

Skriv et svar
17.04.2005 08.29.38 #1 av 10
Postet av: mbjornen
Prisen på 32" LCD og 42" plasma har falt mye de siste ukene , og vurderer jeg kjøpe en ny flatskjerm. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å bruke 10000 på ny flat TV, men kan strekke meg til 12000.

Det blir enten en 32" LCD eller 42" plasma. alternativene er QPV 42SDL (deal),
scansonic 42" (elprice) eller videoseven 32" LCD (komplett), kanskje qpv 32" LCD hvis den faller noen tusen i pris.

Er det noen her som har erfaringer med disse produktene og kan gi noen kjøpetips?

Mads
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 17.04.39 #2 av 10
Postet av: orso
Spar en stund til. Du får ikke en god flatskjerm i den størrelsen til den prisen. Da ville jeg heller ha kjøpt en crt skjerm, evt. samsung sin "flate" crt som kommer til sommeren.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 17.24.25 #3 av 10
Postet av: mbjornen
32" CRT er ikke aktuelt pga at de tar for stor plass.

pr idag har jeg en 20" TV som skal byttes ut.

Har du erfaring med noen av produktene som jeg har nevnt ovenfor?

Mads
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 17.53.33 #4 av 10
Postet av: Rune
Jeg har ikke personlig erfaring, men jeg vil tro at de er ganske like. Personlig ville jeg nok satset på QPVision skjermen hvis jeg absolutt skulle ha en slik billig skjerm. Det er rapportert om helt feile farger ved progressive signal til skjermen via komponent.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 20.20.00 #5 av 10
Postet av: orso
Her er en test av qpvision. Ville holdt meg unna disse billige plasmaene. Du får en flat skjerm med dårlig bilde. Heller bedre og spare til noe skikkelig. LCD kan jeg ikke så mye om.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=117212
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2005 22.18.10 #6 av 10
Postet av: atomicbomberman
"bomholt" skrev:Her er en test av qpvision. Ville holdt meg unna disse billige plasmaene. Du får en flat skjerm med dårlig bilde. Heller bedre og spare til noe skikkelig. LCD kan jeg ikke så mye om.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=117212


I denne testen har cowboyene på dinside.no testet skjermen med analoge bildesignaler.... hjem gjør det bra da?....

Sjekk heller ut testen fra Lyd & Bilde... de vet hva de snakker om... ser ikke ut til at hverken du eller dinside.no gjør det....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 05.55.45 #7 av 10
Postet av: Knut
"atomicbomberman" skrev:
"bomholt" skrev:Her er en test av qpvision. Ville holdt meg unna disse billige plasmaene. Du får en flat skjerm med dårlig bilde. Heller bedre og spare til noe skikkelig. LCD kan jeg ikke så mye om.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=117212


I denne testen har cowboyene på dinside.no testet skjermen med analoge bildesignaler.... hjem gjør det bra da?....

Sjekk heller ut testen fra Lyd & Bilde... de vet hva de snakker om... ser ikke ut til at hverken du eller dinside.no gjør det....


Kanskje cowboyene ikke er så dumme - for de fleste normale mennesker her til lands bruker analoge bildesignaler. Tror det stort sett bare er ihugga hjemmekino-nerder som umiddelbart går til innkjøp av dyre DVD-spillere med DVI/HDMI (PS, jeg ville gjort det)

De ender jo opp med et dønn ærlig resultat slik det ville blitt for folk flest.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 06.53.07 #8 av 10
Postet av: arntos
"atomicbomberman" skrev:

Sjekk heller ut testen fra Lyd & Bilde... de vet hva de snakker om... ser ikke ut til at hverken du eller dinside.no gjør det....



Vel testene i Lyd og Bilde skal man også ta med en stor klype salt. Det er et reklamebassert blad g har fått det bekreftet fra leverandør. Det hadde vært lenge siden de sist hadde annonsert i bladet og produktene fikk dårlige tester om de ble testet i det hele tatt. Men så bestilte han 4 helsider med reklame og da kom testene med gode resultater. Dette var en bekreftelse på noen jeg har hatt mistanke om.



aos
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 08.42.18 #9 av 10
Postet av: mbjornen
jeg har canal digital tuner og DVD spiller, så jeg kommer ikke til å kjøre inn signaler rett fra en vanlig antenne.

Mads
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.04.2005 13.46.29 #10 av 10
Postet av: orso
"atomicbomberman" skrev:
"bomholt" skrev:Her er en test av qpvision. Ville holdt meg unna disse billige plasmaene. Du får en flat skjerm med dårlig bilde. Heller bedre og spare til noe skikkelig. LCD kan jeg ikke så mye om.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=117212


I denne testen har cowboyene på dinside.no testet skjermen med analoge bildesignaler.... hjem gjør det bra da?....

Sjekk heller ut testen fra Lyd & Bilde... de vet hva de snakker om... ser ikke ut til at hverken du eller dinside.no gjør det....


De har testet den med en kabel tuner, er ikke den digital? Den er også testet med HD-materiale.
Jeg har ikke lest testen i Lyd og Bilde og kan ikke uttale meg om det.
Det beste er jo alltid å se skjermen selv. De billige plasmaene jeg har sett har vært dårlige
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar