Logo

Blu-Ray filmer

Skriv et svar
20.05.2008 11.06.14 #31 av 84
Postet av: Torja
Nå har jeg leid
The Invasion
Stomp The Yard
Full Metal Jacket
til 43 kr per stykk. Kan ha dem fram til fredag(3 filmer, 3 døgns leie).
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.05.2008 11.11.40 #32 av 84
Postet av: Torja
"staffel" skrev:takk:)


Noen som har sett beowulf på blueray?!

Beowulf har jeg kjøpt. Men det er WB sin animerte utgave. Jeg liker godt denne typen sci-fi så ha meg unnskyldt for å si at dette er veldig bra. Angelina Jolie animerte utgaven er små pen å se på :mrgreen:
Anime effektene er meget godt laget etter min mening. Lyd i Dolby TrueHD 5.1. Husker ikke så mye mer, men jeg likte flmen, for hva det er værdt. Kan ta en skikkelig anmeldelse senere hvis ønskelig..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2008 10.23.59 #33 av 84
Postet av: kamelon
Denne gleder vertfall jeg meg til!!!
Transformers på blå disk..

http://www.dvdtown.com/news/full-details-on-transformers-blu-ray-release-/5586#related

Spec:
http://www.dvdtown.com/moviedatabase/release-details/transformers/23910
I think football always should be played on grass...Bob Marley
Min kino: http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=123
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2008 10.56.28 #34 av 84
Postet av: petre2006
"kamelon" skrev:Denne gleder vertfall jeg meg til!!!
Transformers på blå disk..

http://www.dvdtown.com/news/full-details-on-transformers-blu-ray-release-/5586#related

Spec:
http://www.dvdtown.com/moviedatabase/release-details/transformers/23910


Ja, jeg har den på rød disk :-) Og du har sett litt av den hos meg. Fantastisk i HD.

Petter
Det blir aldri lydtett nok... OG -- ALT i en boks, hiv ut resten!
Filmbasen min : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Petter%20U
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.05.2008 11.29.04 #35 av 84
PCM og ett TrueHD lydspor, rått!
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2008 16.47.43 #36 av 84
Postet av: Torja
Ja så kom også RELEASE med nyheten. Transformers kommer altså 15. oktober. Paramount vil i oktober for alvor setter i gang med BD, da med Iron Man som første nyhetsfilm, 1. oktober.
http://release.no/artikkel.asp?ID=5197
Hurra... :P
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2008 18.17.42 #37 av 84
Postet av: MindWaste
"Torja" skrev:Nå har jeg leid
The Invasion
Stomp The Yard
Full Metal Jacket
til 43 kr per stykk. Kan ha dem fram til fredag(3 filmer, 3 døgns leie).



Hvor har du leid de? På nett eller i lokal sjappe?
Utleie kan jo være ganske så aktuelt når prisene er opp mot 250,- pr film i innkjøp
-Anders-

Min Kino
Parasound JC-1 / Usher BE8871 / 2 x DIY 12" SVS Sonosub / Logitech Transporter / Sony PS3 / LG 60pk950
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.05.2008 18.22.09 #38 av 84
Postet av: Torja
Leid i lokal sjappe på Stabekk.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.05.2008 18.44.33 #39 av 84
Her er en liste over filmer og hvilke formater de støtter:
http://www.blu-raystats.com/stats.php?OrderBy=Audio
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.05.2008 18.51.50 #40 av 84
Den som anmelder flest filmer og skriver litt om det her* får en valgfri Blu-Ray i premie.

(*Flest filmer anmeldt innen slutten av July, gjeldene anmeldelser teller ikke slik at alle kommer likt ut.)

Så her er det bare å komme med bidrag :wink:
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2008 19.20.12 #41 av 84
Postet av: Torja
Siden Tommy(Actionchicken) ikke fikk så mye svar så kan jeg jo åpne ballet med denne.
For de som har spilt spillet og elsket det, (ja da, dette er basert på et spill), så er vel filmen et must. Sammenlignes skal og bør slike gutte – skyte i vei – filmer med ”Die Hard 4.0”. Ikke helt i samme klasse. Der DH serien er mer leken, gøyal og fandenivoldsk så virker denne litt for seriøs. Ikke for det, historien er grei nok den, men stemningen til DH 4.0 savnes.

Men altså: Mann er leiemorder, opplært av hemmelig organisasjon, må vite. Skyte en topp politiker, blir lurt opp i stry og må ordne opp på egen hånd. Innimellom må han ta seg av vakker, vill dame osv..

Bildekvalitet:Nei jeg så ikke så nøye etter. Husker ikke noe spesiell støy eller andre artefakter det var noe å skrive hjem om. Det betyr forhåpentligvis at kvaliteten var god. Sort var sort, og mange små detaljer. I det hele tatt i disse Blu-Ray tider en godkjent bildekvalitet.

Lyd:
Det er virkelig det beste ved hele filmen. DTS HD Master audio 5.1 med en vannvittig god kvalitet. Du blir skrudd fast til stolen fra første sekund og bass sporet gjør deg mest bekymret for om naboen snart ringer på døren. Med andre ord fett. Mange små detaljer i bak kanalene. Regn, fallende objekter etter eksplosjoner og seriøst god kring lyd. Akkurat slik jeg elsker det.

Hvis jeg skulle gi den en karakter så burde det bli terningkast 5. Om du syns dette er riktig avheger av at du kjøper at dette er usansynlig, tullete og bare ment for underholdning film. Tro megt det hjelper med skikkelig surund anlegg og ditto bilde kvalitt. HITMAN.jpg HITMAN.jpg ( 18,89453125 KB) Vist 684 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2008 21.10.39 #42 av 84
Postet av: Torja
En rå skyte – gutte film med en herlig overspilt Clive Owen som antihelten Smith og hans femme fatale som ”venninne” spilt av meget vakre Monica Bellucci. Han overværer at noen svært slemme menn prøver å ta livet av en ukjent, gravid kvinne. Han snapper opp hennes pistol, blir skutt på og skyter tilbake mens de morsomme, rå kommentarene sitter løst.

Jeg skal prøve med en oversatt til norsk kommentar ut fra hukommelsen: Mens vår helt skyter ned bad-guys så blodet spruter, tomhylsene faller ned på den gravides mage, samtidig som han hjelper kvinnen å forløse barnet sier han irritert;

”vet du hva jeg virkelig hater – jeg hater disse eldre gamlingene med hestehale – hva tror de at de er? – det er ikke pent, det får dem ikke til å se yngre ut og det er ikke kult..”

Vedkommende heste hale type(en av bad guy) får skutt halve hodet inkludert hestehalen vekk.
Jeg må innrømme jeg sitter og ler som en 14 åring med hø, hø hø..
Sunn er han også må vite, han spiser gulrøtter. De kan også brukes som våpen. Med andre ord her er det full fart fra første øyeblikk og blodet spruter sammen med all testeronen. Med babyen under armen (mammaen dør under skuddvekslingen) blir det en voldsom katt og mus lek, og han hyrer en hore(Bellucci) til å ta seg av babyen, mens de løper spissrotgang mellom kulene. Tøff og røff underholdning med andre ord. Ikke for de med svakt hjerte.

Bildekvalitet:
Som man er bortskjemt med. HD skarpe bilder. Du kan telle vær pore og vær skjegg stubb på hakene. Masse detaljer i et ofte mørkt bilde. Dagslys scenene blir nesten vel skarpe og harde. Men det føles riktig ut i fra den harde handlingen.

Lyden:
Her er det et DTS-HD Master 7.1 lydspor. Det er mettet med svært god kring lyd. Men det er et aber her. Når lyden sendes som PCM til min receiver greier ikke PS3 å sende dette med de bakerste kanalene så jeg får kun fram 5.1. Dette er et problem med bl.a. denne filmen. Sjekk ny beskjed under denne.
Ikke for det, lyden er meget god. En mengde fete musikk spor i bakgrunnen. Bl.a. Nirvana. Det øker den tøffe stemningen.
En tøff film for de som liker slikt.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2008 21.13.26 #43 av 84
Postet av: Torja
Det ser ut til å være et problem med avspilling av DTS-HD master spor på en del filmer. Sakset dette ut fra AVS-forum;

The specific DTS HD-MA or HD-HR configuration that the PS3 handles in this manner is limited to a very few BD titles from New Line Cinema and Lion's Gate. Below is a list of the DTS HD-MA and HD-HR titles that have either 6.1 or 7.1 channels (there are no reported issues for BD titles with 5.1 channel DTS HD-MA or HD-HR audio) and the results that have been reported by forum members for the PS3 decoded output provided over LPCM (will be updated as we get more reports):
BD TITLE-----------------DTS Coding / # Ch.-------PS3 Decoded Output (see note 2)
Doctor Strange---------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 7.1
Hairspray---------------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 5.1
Mr. Woodcock----------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 7.1
Oldboy-----------------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 7.1
Pan's Labyrinth---------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 5.1
Rush Hour 3------------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 5.1
Saw IV-----------------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 7.1
Shoot ‘Em Up-----------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 5.1
The Golden Compass----------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 7.1
The Orphanage---------------HD-MA / 7.1---------------LPCM / 7.1
X Men: The Last Std.---------HD MA / 6.1---------------LPCM / 6.1
American Psycho-------------HD-HR / 6.1----------------LPCM / 6.1
Basic Instinct----------------HD-HR / 6.1----------------LPCM / 6.1
The Condemned--------------HD-HR / 7.1----------------LPCM / 5.1
The Devil's Rejects-----------HD-HR / 6.1----------------LPCM / 6.1
House of 1000 Corpses-------HD-MR / 7.1----------------LPCM / 7.1
Reservoir Dogs---------------HD-HR / 6.1----------------LPCM / 6.1
Saw II: Unrated Ed. ---------HD-HR / 6.1----------------LPCM / 6.1
Saw III: Unrated Ed.---------HD-HR / 6.1----------------LPCM / 6.1
Stargate: Ext'd Cut ----------HD-HR / 6.1-----------------(note 1)
Stir of Echoes---------------HD-HR / 6.1-----------------LPCM / 6.1
Total Recall------------------HD-HR / 6.1----------------LPCM / 6.1
Young Guns-----------------HD-HR / 6.1------------------(note 1)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.06.2008 20.58.43 #44 av 84
Postet av: Fabio
Dirty Harry

Den klassiske "Ensom purk følger sine egne regler" filmen har funnet sin vei på Blu-Ray.

Hva kan man si om en klassiker. Dette er jo blitt malen til denne sjangeren, og du kjenner igjen elementer fra 1000 vis av senere filmer. Har du ikke sett den før... "Do you feel lucky, punk?" (Beklager, måtte bare :? )

Videokvalitet:
Filmen er tross alt fra 1971, så å forvente referansekvalitet er vel noe litt mye forlangt, men med jobben man så Warner gjorde med "A clockwork orange" så ønsker man gjerne litt mer. Det er en god del scener man virkelig ønsker hadde blitt filmet idag. Spesielt i begynnelsen, med flotte overblikksbilder av San Francisco.
Det er vel ikke nødvendig å fortelle at kvaliteten er bedre enn før, men noen scener er heldigvis veldig godt tatt hånd om.

Lyd:
Warner har fått på plass Dolby TruHD 5.1, som fungerte helt greit i mitt 5.1 system. Lydsporet preges av det simplistiske lyddesignet i filmen. Like rett frem som Dirty Harry.

Ekstramatriale:
Mesteparten av ekstramaterialet er dedikert til Clint Eastwood og hans karriere. Kommentarsporet er fra en de kaller en "Eastwood" historiker, så for Clintern fans er dette stort.
Det er også noen mindre intervjuer, bl.a. med "The Governator".

Alt i alt en ok Blu-Ray utgivelse, av en klassisk film alle filmelskere bør se.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.06.2008 21.24.03 #45 av 84
Postet av: Fabio
Jeg blir bare en større og større fan av Will Smith, og dette er min favoritt av Popcorn filmene hans.

Bilde:
Aaaah, dette er grunnen til Blu-Ray kjøp. :) Sant, visse stederskulle du kanskje ønske at det var bittelitt skarpere, men siden dette er en film stappa med digitale effekter var det sikkert en god ide og ikke ha for skarpe bilder.

Lyd:
Lossless Audio. Tviler ikke. DTS HD Master Audio 5.1. Kanskje litt dårlig at det ikke er 7.1, men jeg klager ikke. Lyden var sylskarp, og referansekvalitet. Du ender opp med å sitte å kose deg, uten å tënke over lyden. Alltid et godt tegn.

Ekstramateriale:
Kommentatorspor fra regissøren er som oftest en høydare. Lærer mye om hva de ønsket å fortelle med de forskjellige scenene.
Mye opptak fra settet, men savner litt mer om bakgrunnshistorien og mytologien som tross alt er det mest interessante her.
Par alternative slutter, og påskeeggjakt for de som lever for jakten.

Bli den stolte eier av denne discen.
117 Blå-stråle filmer
Mer IMAX takk
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar