Logo

Blu-Ray og DVD konsertanmeldelser

Skriv et svar
20.03.2009 13.30.21 #16 av 40
Postet av: boly
Her er noen anmeldelser på de BLU-RAY konsertene jeg har.

Queen. Rock Montreal & Live aid: Montreal konserten er tatt opp November 1981. Bildet og lyden er bra. Det er tydelig at de har gjort litt arbeid i å fikse på kvaliteten på denne utgivelsen. Liker du Queen kommer denne til å gå rett hjem.
Bilde 1080P 16x9, Lyd LPCM Stereo eller DTS HD 96/24
Ekstra materiale bilde: 480i 4x3, lyd DDS, LPCM Stereo, DTS HD 96/24
Ca. 138 minutter lang.

Celine Dion. Live in Las Vegas: Bra bilde og lyd. Ikke min type musikk, men måtte kjøpe da utvalget var (er) skralt. Mye bonusmateriale (over 5 timer)
Bilde 1080P, Lyd PCM Stereo 96/24, Dolby Tru HD 5.1 96/24, Dolby digital 5.1 448kbps.
Ca 93 minutter lang. ( og det er langt nok: )

ZZ TOP. Live from Texas: Krystall klart bilde og lyd. Denne utgivelsen bør ligge som en referanse på bilde. Bildet er så klart at jeg får problem med å se denne konserten i en smell. Problemet er bare at ZZ TOP burde gitt seg for 15 år siden, de er klare for gåstol hele gjengen og kan ikke synge lenger. Dette resulterer i en nedtur for min del.
Bilde 1080i 16x9, Lyd LPCM Stereo, Dolby Digital, DTS HD Master Audio
Ca 122 minutter.

AC/DC Live at donington. Dette er en skam å gi ut på BLU-RAY. Kan ikke se noen forbedring fra dvd. De påstår harnakket på coveret at denne er remixed og remastered for BLU-RAY.
Bilde 1080, Lyd PCM Stereo, Dolby Digital 640 kbps, PCM 5.1 48/24
Ca 120 minutter. DRITT, anbefales ikke. på kanten til svindel.

Deep Purple. Live at Montreux 2006. Bra bilde og lyd. Sitter igjen med følelsen at disse gutten burd gitt seg for en del år siden.
Mange klassikere, men desverre holder ikke stemmen Ian Gillian lenger til en hel konsert, blir tidvis litt små surt å høre på.
Bilde 1080i 16x9, Lyd LPCM Stereo, Dolby Digital, DTS HD High Res, Audio
Ca 186 minutter lang.

Within Temptation. Black Symphony. Den beste konserten jeg har sett på BLU-RAY. Anbefales på det sterkeste. Konserten er spilt inn sammen med The metropole Orchestra og et kor jeg i farten ikke finner navnet på. De har jobbet mye i forkant av denne konserten, meget godt samspill mellom kor, orkester og band. Den får nesten S&M konserten til Metallica til å høres ut som om den ble sydd sammen på et par dager.
Bilde 1080i, Lyd DTS HD 96/24, Dolby Digital 5.1 og 2.0, PCM Stereo 96/24, PCM Surround 96/24, DTS surround 96/24
Mye ekstramateriale.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.05.2009 17.23.50 #17 av 40
Postet av: Torja
Flott konset. Jeg likte deg jeg hørt og så akkurat nå...

Mye lakk og lær er det, men også mye å vile sine slitne øyne på :roll:


Sortnivået på denne BD er på referanse området og med detaljer som er til de grader meeget bra.
Noe mørk konsert men med mye lyse områder. Lyd i DTS HD Master 5.1. Kan ikke bli bedre. Aner ikke hva dere syns om Rihanna men dette er en meget godt gjennomført BD Musikk konsert. Se Youtube video her:
http://www.youtube.com/watch?v=0ZvJgwqR ... annel_page
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.06.2009 17.34.34 #18 av 40
Postet av: Torja
Ok, et lite bilde til overlever dere vel.. :wink:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2009 22.23.15 #19 av 40
Postet av: Skrotnisse
Torja: Rihanna konserten er herved bestilt på anbefalling av deg. Men om selve konserten suger så er du tilgitt med tanke på bildene :mrgreen:
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2009 22.35.48 #20 av 40
Postet av: Torja
"Skrotnisse" skrev:Torja: Rihanna konserten er herved bestilt på anbefalling av deg. Men om selve konserten suger så er du tilgitt med tanke på bildene :mrgreen:

Tro meg du kommer til å hygge deg bare basert på bildene... :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2009 23.10.01 #21 av 40
Postet av: Torja
Akk etter å ha slått av lapptopp så har jeg igjen oppdaert min stasjonere. Nå synger Sharon Del Adel i denne rocke opraen igjen. Akk så vakkert, akk så kraftfult. På tide med endringer.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2009 23.44.52 #22 av 40
Postet av: Torja
"Skrotnisse" skrev:Torja: Rihanna konserten er herved bestilt på anbefalling av deg. Men om selve konserten suger så er du tilgitt med tanke på bildene :mrgreen:

Sjekk følgende via YuoTube:
http://www.youtube.com/watch?v=wPULtOwMY3g
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2009 01.49.53 #23 av 40
Postet av: bruttern
Konserten ser gøy ut.
Når og hvor?
:mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2009 21.17.07 #24 av 40
Postet av: Torja
Det er mørkt. Mye støy i sortnivået her gitt. Summing i salen. Det klappes og så starter hoved sangeren, Roy Orbinson med "Only the Lonely".. dette har vi vel hørt før, med dum, dum, de daah...?!
Like pompøst og feiende flott som jeg husker dette fra de "gamle" dager. Alt i sort og hvitt. Dette skal vi altså kalle en blu-ray utgave?

Albumet ble utarbeidet og utgitt etter en TV spesial. Albumet ble sluppet i februar 1998 og inkluderte låtene "Blue Bayou" og "Claudette" som ble kuttet fra den, for tiden, opprinnelige kringkastingen. Men det gjorde de ikke med låten "Blue Angel", som ble kuttet fra den opprinnelige kringkastingen av samme grunn.

Alle spor består av Roy Orbison, unntatt der det angis
1. "Only The Lonely" (Orbison, Joe Melson)
2. "Dream Baby" (Cindy Walker)
3. "Blue Bayou" (Orbison, Joe Melson)
4. "The Komikere" (Elvis Costello)
5. "Ooby Dooby" (Dick Penner, Wade Moore)
6. "Leah"
7. "Running Scared" (Orbison, Joe Melson)
8. "Uptown" (Orbison, Joe Melson)
9. "In Dreams"
10. "Crying" (Joe Melson)
11. "Candy Man" (Fred Neil, Beverly "Ruby" Ross)
12. "Go Go Go (Down the Line)"
13. "Mean Woman Blues" (Claude Dimitrij)
14. "(Alt jeg kan gjøre er) drøm Du" (Billy Burnette, David Malloy)
15. "Claudette"
16. "It's Over» (Orbison, Bill Dees)
17. "Oh, Pretty Woman" (Orbison, Bill Dees)
En spesiell hendelse som dukumenterer en av de mest unike kapisiteter innen rock'n'roll. Recorded live i Cocoanut Grove i Los Angeles, Roy Orbinson har et knippe av rockens superstjerner med seg. Noen av disse var for eksempel Jackson Browne, Elvis Costello, ten-Bone Burnett, J.D. Souther Jennifer Warnes, k.d. lang, Bonnie Raitt, Bruce Springsteen och Tom väntningar. Orbison og med- sangerne brukte en fantastisk time på å spille mange av hans beste hits.

Sa jeg at dette var sort hvitt. Det er det. Men lyden er i himmelske DTS HD Master 5.1. Oppløst, detaljert og med godt trykk i bassen når det trengs. Bak kanalene er godt brukt til bl.a. koristene.
Bildekvaliteten er alikavel så bra man kan forvente ut i fra førnevnte sort nivå. Det er et stort sett knivskarpt bilde. Noe støy er det her og der dog, men ikke noe man bryr seg om, for her er det musikken som betyr noe. 1080P60Hz. Kan jeg lese på bilde skjermen min via WV50.

En fantastisk konsert gjennomført av datidens mest annerkjente musikere sammen med en legende. Bør oppleves og man bør ha det som en av sine Blu-ray konserter. Men det er min meeget beskjedene mening, selvsakt. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=FT4dU2hwWjo
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2009 19.40.04 #25 av 40
Postet av: Torja
Jeg har sett og lyttet til deres Blu-ray konsert AC/DC NO BULL.

Et band som oppsto i Australia sånn ca i 1973…
I 1973 startet Malcolm Young og Angus Young AC/DC, og fikk med seg bassist Larry van Kriedt, vokalist Dave Evans, og Colin Burgess som trommeslager. De fikk ideen til navnet AC/DC etter å ha sett denne påskriften bakpå en symaskin. Navnet er abbreviasjoner for vekselstrøm / likestrøm.

Denne konserten er filmet live Juli 1996, the Plaza De Toro De Las Ventas. 22 av deres sanger. Angues Young, Malcolm Young, Brain Johnson, Cliff Williams og Phil Rudd.
Angus med sin karekteristiske skoleuniform og noe spesielle spillestil vet alle noe om. Dette er vel nærmest AC/DC sitt varemerke.
Back in black, shot down in flames, thunderstruck, girls got rhythm, hard as a rock, shoot to thrill, boogie man, hail caesar, hells bels osv…
Dette er noen av sangene.

Bildekvaliteten:
Dettte er som i de gamle, og jeg mener virkelig i de gamle VHS dager. Bildet er fylt av støy og uro. Dette er rett og slett elendig.

Lyden:
Bedre med Dolby Thrue HD 5.1. AC/DC lyder vel så bra som de noen gang har gjort.
Selve konserten er fandenivolsk gjennomført og det er vel slik nostalgiske head bangere ønsker det skal gjøres. Man får absolutt lyst til å dra luft gitaren til kjente låter. Men jeg syns selve innledningen er vel verdt en titt. Menyene hvor du skal avgjøre vilke lydspor du vil ha. Dolby True HD eller PCM i to kanaler?
Nå glemte jeg å nevne noe av ekstramatrialet som kun er i sterio. Bildekvaliteten her er eksemplarisk. Utrolig bra kun i 4:3 dog men alikavel. Godt sortnivå, detaljer og meget klart bilde.
Sjekk disse bildene og bruk 5 min på å se på menyene før du bestemmer deg

Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.11.2009 20.03.41 #26 av 40
Postet av: Torja
Jeg er nok ingen stor AC/DC fantast, nei. Men jeg husker bandet førstegang jeg kom i befatning med dem over musik kanalen MTV i sin tid. Der mitt på scenen stotret det fram en svett kar i en alt for liten, gammelmodig skoleuniform og spilte gitar mens svetten sprutet fra hans head banger hode. Han trampet trommistens takt med bena mens han spilte. En skjelsettende opplevelse.

Når jeg head banger og spiller luftgitar så er det Angus jeg er. Sånn er det bare med det saken. Dere andre kan være hvem dere vil, men jeg er en svett, australsk kar som tråkker takten og spiller fletta av alt og alle mens jeg vugger takten med hue og beveger hendene fernarsk over strengene på luft gitaren min..... :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.11.2009 07.50.04 #27 av 40
Postet av: Skrotnisse
Jeg må si meg enig i Within Temptation og Rihanna; to fantastiske konsertopplevelser:

Rihanna - Good Girl Gone Bad (BD): Omtale.

Within Temptation - The Black Symphony (BD): Omtale.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.12.2009 16.07.54 #28 av 40
Postet av: Torja


Jeg er sannsynligvis innhabil å skulle beskrive det jeg ser på nå, da jeg skriker mot scenen sammen med de andre tullingene som digger dette. Dette er bare helt utrulig aggressiv musikk og sangtekster.
Albumet ble spilt inn 29. juni 2008 foran 50 000 tilskuere på Milton Keynes National Bowl under den utsolgte Europaturnéen, den sommerens Project Revolution Tour.

Meget god og gjennomført Blu-ray disk må jeg få lov og si.

Jeg har fra tidligere ”Reanimation” i DVD audio 5.1 formatet. Men nå får man altså se sine helter live. Linkin Parks fremgang startet i 2000 da de ga ut debutalbumet Hybrid Theory, som med 24 millioner kopier verden over er det mest selgende debutalbum i dette århundre.
Denne BD begynner på dagtid med lyse scener men går langsom over til natten og stadig mer aggressiv framførelse. Det fryser på ryggen innimellom. Mine subber får lov til å jobbe for pengene, he, he.

Dette er hardt slående musikk som vil noe med deg. Enten er du klar for disse guttene eller så er du bare ikke det.
Prøv å sjekk ut denne youtube videoen..
http://www.youtube.com/watch?v=_gBXyi6kUJo
Lydsporet er selvsakt i DTS HD-Master 5.1. På Blu-rayen.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.01.2010 17.52.05 #29 av 40
Postet av: Torja
Tok i bunn og grunn en sjanse med denne BD fra amazon.com.
Den har vist jeg å være et knall kjøp. La oss ta det tekniske først:
Bildekvaliteten er superb. Masse detaljer, godt sort nivå og mye farger som nermest spruter ut av lerretet mitt. Lyd i meeget hyggelige DTS-HD-Master 5.1. Kan det bli noe bedre lydspor noen gang? Flott surond miks.


Med opptak fra The Killers' to utsolgte konserter i Londons Royal Albert Hall i juli 2009, er dette i nærmest for en best of i livetapning å regne. "Mr. Brightside", "Somebody Told Me", "All These Things That I've Done", "When You Were Young" og "Human" er selvfølgelig med her, i likhet med flere andre favoritter.
Flott konsert. Har ingen spesielle favoritter. Men utrolig god pop miks.


Lydspor:
•Human
•This Is Your Life
•Somebody Told Me
•For Reasons Unknown
•The World We Live In
•Joyride
•I Can´t Stay
•Bling (Confessions Of A King)
•Shadowplay
•Smile Like You Mean It
•Losing Touch
•Spaceman
•A Dustland Fairytale
•Sam´s Town (Acoustic)
•Read My Mind
•Mr. Brightside
•All These Things That I´ve Done
•Sweet Talk
•The River Is Wild
•Bones
•Jenny Was A Friend Of Mine
•When We Were Young
•Tranquilize (Oxegen Festival 2009)
•Human (Hyde Park 2009)
•Mr. Brightside (Hyde Park 2009)
•Smile Like You Mean It (V Festival 2009)
•When We Were Young (V Festival 2009)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.01.2010 17.43.45 #30 av 40
Postet av: Torja
Fant forbløffende lite info av denne på nettet. Men forstår det slik at Koch Vision presenterer Sheryl Crow – Live (November 11, 2008/92min).

Følg Sheryl der hun sammen med sitt band presanterer en mengde kjente låter fra hennes kjente reportoar i denne one-night-only konserten. Låtliste:
1.My Favorite Mistake
2. You're an Original
3. The First Cut is the Deepest
4. Leavin' Las Vegas
5. Strong Enough
6. Redemption Day
7. Sweet Rosalyn
8. Members Only
9. If It Makes You Happy
10. Home
11. All I Wanna Do
12. Soak Up the Sun
13. Everyday is a Winding Road
14. I Shall Believe
15. (What's So Funny 'Bout) Peace, Love and Understanding
16. Let's Get Free
17. Safe and Sound
18. Steve McQueen

Dette er rolige låter i sjangeren blues, blues-gras og pop. Det som først og fremst tiltaler meg bortsett fra den fantastiske surond miksen i DTS HD-Master 5.1, er den vanvittige gode bildekvaliteten i riktignok 1080P60Hz. Dette er et så til de grader rent og pent bilde helt uten noen form for støy at man trykt kan bruke dette som referanse. Man føler man kan gå inn på scenen. Det eneste som holder en vekk er lerretsveggen eller frykten for sikkerhets vakten :mrgreen:

Flotte sanger med en bildekvalitet som garantert tar pusten fra deg. Utover dette må du antagelig like Sheryl Crove. Lydmiksen er virkelig god for live konsert å være.
http://www.youtube.com/watch?v=xVovnHipXGs
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar