Logo

Bruke HDMI uten A/V reciever eller component med A/Vreciever

Skriv et svar
12.06.2006 10.40.27 #1 av 2
Postet av: AYzer
Jeg har kjøpt en DVDspiller som har utgang for HDMI, men A/V recieveren min har ikke inngang for HDMI, vil jeg da få best utnyttelse ved å koble HDMI kabelen rett i plasmaen og bruke kompositt til lyden, eller får jeg bedre utnyttelse ved å koble DVDspilleren til A/V recieveren via component?

Altså hvis ikke jeg kobler videosignalene til en A/V reciever, kun lyden, mister jeg da noen funksjoner for det bilde fra dvdspilleren ikke er koblet til en reciever?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.06.2006 11.02.51 #2 av 2
Postet av: orso
"AYzer" skrev:Jeg har kjøpt en DVDspiller som har utgang for HDMI, men A/V recieveren min har ikke inngang for HDMI, vil jeg da få best utnyttelse ved å koble HDMI kabelen rett i plasmaen og bruke kompositt til lyden, eller får jeg bedre utnyttelse ved å koble DVDspilleren til A/V recieveren via component?

Altså hvis ikke jeg kobler videosignalene til en A/V reciever, kun lyden, mister jeg da noen funksjoner for det bilde fra dvdspilleren ikke er koblet til en reciever?

Det er best å kople HDMI rett i skjermen selv om receiver har HDMI inngang. HDMI har forresten overføring av lyd og bilde. Mellom receiver og DVD spiller bruker du coaxial kabel eller optisk kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar