Logo

Bygge kino/bunker

Skriv et svar
25.12.2013 23.16.30 #1 av 1
Postet av: DarkRider
I dag har jeg et dedikert rom i 2.etg av min enebolig som kinorom. Dette fordi jeg har to utleieleiligheter i kjelleren. Men jeg har planer om noe i hagen, da jeg har plass. Planen er enkel. Bygge på kjelleren et ekstra rom som vil bli liggende under bakken. Eneste forbindelse blir en gang mellom eksisterende kjeller og den nye "bunkeren". Denne delen vil bli helt i betong og må selvfølgelig byggemeldes, dreneres og gjøres helt vanntett. Jeg ser for meg innvendig takhøyde på 260 og innvendige mål på 3x5, 3,5x5,5 eller 4x6. Planen er vel også at dette rommet skal inneholde et eget rom for filmer. Gangen må bli en sluse med flere lyddører. På denne måten kan filmrommet brukes uansett lydtrykk hele døgnet. Rommet må ha egne strømkurser og ikke minst ventilasjon, da det bli liggende helt under bakken. Selv er jeg håndverker og kan gjøre alt selv. Med kompis som graver og gode rabatter på materialer burde forutsetningene være gode. Dette ligger noe frem i tid, men dette er vel et sted å lufte en slik ide for innspill.

:biggrin:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar