Logo

ca-modul for rikstv (cd viasat)

Skriv et svar
28.01.2009 18.37.12 #1 av 3
Postet av: teebee
hørte på hifi klubben idag at alle tver klargjort for rikstv kan også brukes på canaldigital og viasat. stemmer dette? er det da samme modul man kjøper eller en anna?
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2009 08.58.43 #2 av 3
Postet av: Bobben
"teebee" skrev:hørte på hifi klubben idag at alle tver klargjort for rikstv kan også brukes på canaldigital og viasat. stemmer dette? er det da samme modul man kjøper eller en anna?


Stemmer ikke men det kommer TV'er med innebygget satellitt tuner. Tror bla. Pioneer har slike (selv om de snart forsvinner).
Viasat benytter NDS kryptering så samme modul som RiksTV kan IKKE benyttes. Canal Digital benytter Conax slik RiksTV gjør men disse modulene har støtte for en slags "operatørlås" så det er mulig det må egne moduler til Canal Digital. Canal Digital har forsøvrig godkjent spesielle CA moduler til TV'er i Danmark. Kommer nok i Norge også.

Den aktuelle CD modulen kan sees bilde av på
http://www.sattv.dk/nyhed.aspx?ArticleID=2639 ( da ser man jo hvordan den ser ut)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2009 18.14.11 #3 av 3
Postet av: teebee
var å fisket litt ute hos de forskjellige butikkene. jeg hørte kun om cd kabeltv.
hifi klubben med samsung sa at det gikk, men man måtte sette den på finsk språk\tekst, søke inn kanalene og så skifte til det språk man ønsker.
sony center sa at sony støttet dette på dagens tver, men kom med offisiel støtte på neste generasjon.

synes kanskje hjemmekino kunne testet dette når de har tver inne på vurdering.
mulig det er forskjellig system på satelitt (viasat og cd) og kabel (get og cd).
Philips 58PFL9956T, Onkyo TX-NR1007, Dynavoice F6, Dynavoice S4, Dynavoice C4, SVS SB12 Plus, Sony BDP-S350, Asrock Vision 3D med XBMC, XBOX360 Super Elite, CanalDigital HD via Technicrypt CXV, Logitech Harmony 900, Logitech diNovo Mini.
Mine filmer
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar