Logo

Canal Digital kabel TV

Skriv et svar
13.11.2005 18.42.42 #1 av 4
Postet av: Gelli
Jeg er iferd med å velge kabel TV. Tenker å starte med Canal Digital Grunnpakke som er analog.

Hvordan er bilde og lyd kvalitet på den analoge løsningen sammenlignet med digital dekoder?

Hvor mange tilkoblingspunkt kan jeg legge opp i huset?

Kan jeg ser samtidig på forskjellige kanaler på de ulike tilkoblingspunkt?

Vh
Fersking...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.11.2005 20.05.58 #2 av 4
Postet av: arntos
Det er umilig å si noe om kvaliteten på forhånd. Men generelt sett er det bedre med digital dekoder.

Du kan legge opp så mange koblingspunkt du vil, men jo flere du har jo svakere blir signalet. Og du kan da se på forskjellige programmer på de ulike punktene.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 05.54.46 #3 av 4
Postet av: Ingeniør`n
Du kan sikker koble selv men det er noen skjær i sjøen. Trolig trenger du avanser utstyr og tilgang i koblingstavla til leverandøren for å få det optimalt.

Sjekk tråden min: http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=4322
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.11.2005 15.26.25 #4 av 4
Postet av: kebz
Jeg har selv nettopp flyttet inn i nytt hus der det var canal digital kabel-tv. Var selv spent på kvaliteten og er blitt ganske fornøyd. Noen kanaler er litt dårlige (NRK, NRK2) mens noen er veldig bra (TV3, Disney).

Fordelen er at man kan se på forskjellige kanaler på forskjellige uttak, eller ta opp en kanal, mens man ser på noe annet.

Minus er at det ikke er optimalt bilde. Bruk gode kabler og helst en tv som er snill med dårlige signaler, så blir det ok.

Men den dagen det kommer hd på kabel bestiller jeg....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar