Logo

Canal Digitial HD

Skriv et svar
17.09.2009 06.23.14 #1 av 2
Postet av: Naustdal
Canal Digital HD

Følgende system vil bli kjørt om mulig
- Windows Media Center
- Canal Digital HD
- FloppyDTV S2 (2 stk for opptak og se live sendinger samtidig)
- SmartWi (For å spre programkortet til begge DTV S2 cam kortene og kunne spre til medfølgende dekoder i et annet rom.)

[u]Kilder: Google[/u]
Canal Digital (CD) har endret sitt system som gjør at for at du skal få inn de nye HD kanalene, må du få nytt programkort og ny tuner hos CD.
Kortet du mottar, fungerer bare på medfølgende tuner (paret sammen).
Kort som er levert før HD var i gang, skal etter hva jeg skjønner fungere fint med det opplistet systemet.

Rik-TV har noe av samme prinsippet. Vist du kjøper deg TV med innebygget digital motaker, må du kjøpe CAM og denne må pares opp mot ditt programkort. Dette skal Riks-TV ordne uten nevneverdig problem.

Det jeg har lest at det er en stor usikkerhet at SmartWi fungerer med dem nye korta, hvor jeg enda ikke har kunne funnet at det er bekreftet eller ikke.

Så mine spørsmål er følgende:
- Vist mine CAM må pares med CD kortet, hvordan gjøres det ?
- Vil da SmartWi kunne fungere ?
Er det noen som har lykkes å sette opp CD HD med DTV S2 og SmartWi uten problem med CAM og om det er sperrer fra CD ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2009 14.17.07 #2 av 2
Postet av: helsten2
Det er vel ca. 6 måneder siden jeg ferdigstilte min HTPC med 2 FloppyDTV C (kabel fra Canal Digital). Måtte kjøpe PVR fra CD for å få programkortet. I følge CD så skulle PVR og kort være paret.

Jeg prøvde med SmartWi og det virker helt fint - uten problem med CAM eller sperrer fra CD (så langt, ihvertfall :D )

Vet imidlertid ikke om noe er skjedd siden da eller om satelitt fungerer anderledes ... :!:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar