Logo

CD spiller med pitch control

Skriv et svar
10.01.2006 19.07.10 #1 av 6
Postet av: zenith
Er på jakt etter en CD spiller med pitch control. Det skal ikke være en DJ spiller, men en vanlig spiller. Må heller ikke være altfor dyr. Noen som vet om noe?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.08.2006 17.09.20 #2 av 6
Postet av: Alex F
Marantz CD 5001 har pitch control. Jeg har denne selv. Er meget fornøyd med design, byggekvalitet og ikke minst lyden.

Har ikke brukt pitch control selv enda, men har sjekket at den virker.
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.08.2006 17.57.15 #3 av 6
Postet av: xindak
Jeg har en Denon dcd 1290.Må nok ha en skjekk for den hakker på brenne cd-er.Det er bare og komme å hente den :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2006 21.16.27 #4 av 6
Postet av: TheTubaplayer
bare sånn for nyskjerrighetens del, hva skal du me pitch control på en vanlig cd spiller? aldri sett det før :D er det normalt med Master Tempo på slike spillere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2006 06.35.32 #5 av 6
Postet av: Alex F
"TheTubaplayer" skrev:bare sånn for nyskjerrighetens del, hva skal du me pitch control på en vanlig cd spiller? aldri sett det før :D er det normalt med Master Tempo på slike spillere?

Kjekt hvis du spiller gitar og skal "kopiere" det de spiller på CDen. Av og til går det litt fort i svingene, og da er det greit å kunne sette ned tempoet litt. Man må huske å ta høyde for at tonene blir lavere når tempoet senkes, men det sier seg vel selv.

Ellers kan vel pitch control brukes dersom en er hobby DJ (synkronisere 2 sanger med 2 ulike CD spillere), uten at jeg er ekspert på denslags. :wink:
Mirage, bare må ha det !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.10.2006 19.19.17 #6 av 6
Postet av: TheTubaplayer
Da fikk jeg svar på det :D Master Temp er forøvrig en funksjon der du forandrer tempo, istedet for pitch... altså så forandrer ikke tonehøyden seg ikke! :) brukes mye på DJ spillere... hehe, beatmixing er meeget vanskelig uten pitch ja! vanskelig nok med :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar