Logo

Constantine

Skriv et svar
30.06.2005 12.54.20 #1 av 2
Postet av: Berit
Knallbra og skummel film med Keanu Reeves.

:twisted: Terningkast 5 1/2.
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2005 15.17.14 #2 av 2
Postet av: Knut
Jeg så også denne filmen for noen dager siden.
Den var bra og vil definitivt havne i DVD-samlingen min når den snart blir solgt som "2 for 229" :-)
Var ikke helt i filmhumør når jeg så den, så jeg skal gi den enda en sjanse - men en ting jeg har lagt merke til i det siste når det gjelder amerikanske filmer er moralen og religionen - særlig religion.
Ta for eks. "Bruce Almighty" - kvalmende religiøst korrekt.
Også det beste eksempelet, men der mest patriotisme: "National Treasure" - jeg holdt på å skru av når Nicolas Cage stoppet opp i rommet der uavhengighetserklæringen ble underskrevet, med dødlige skurker etter seg, for å nyte øyeblikket og tenke tilbake på at sist gang erklæringen var i dette rommet var da det ble underskrevet ... duhhh. Dyrkingen av USA, uavhengighet, ytringsfrihet osv osv osv ble nesten litt for mye...
Litt av det samme går igjen i "Constantine". Jeg håpet på en kick ass actionfilm, og det fikk jeg - men det ble litt for religiøst korrekt her og. Særlig teit ble det når Keanu Reeves er på vei til himmelen etter han døde - himmelen er skildret slik en 4-åring ville tegnet det ... Lucifer (satan) var litt kul forresten - men Gud har de ikke turt å materialisere i form av en skuespiller ...

Åh, der fikk jeg ut litt frustrasjon vedr. kristendom og patriotisme i filmer som har irritert meg en stund ...

Constantine anbefales :-)
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar