Logo

DA har jeg testet ut hdmi over cat7 kabel.

Skriv et svar
22.09.2013 11.13.56 #1 av 5
Postet av: okasin
Har over lengere tid strevet med å få skjult hdmi overføring fra bluray spiller til prosjektor.. røret er for tynt til å trekke hdmi kabel, så jeg har prøvet med cat5 cabel tidligere (2stk), men det fungerte ikke, iallefall ikke med full HD, kun opp til 720p.
Så jeg fikk beskjed fra leverandør at jeg måtte bruke cat6 kabel, vell så jeg tenkte at da må cat7 være ennå bedre, men fikk dessverre samme resultat.. Noen andre som kan gi meg noen ider på hvordan jeg kan få 1080p over cat kabel ???



Som det syns av det siste bildet, så er fargene og oppløsningen helt merkelig.. er det noen som kan tenke seg hva problemet er? trenger jeg en slags forsterker enhet? strekket er 13 meter.. Men om jeg bruker en vanlig hdmi kabel på 15 meter som ligger å slenger på gulvet så er alt normalt.. Kunne bare tenkt meg å fått dette bort..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2013 13.51.12 #2 av 5
Postet av: Rune
Jeg antar at det ser slik ut fordi fargedybden blir redusert i tilegg til oppløsningen.

Hva sier PC om oppløsningen? Hvordan kobles dette?

Eller er det slik at når du setter til riktig oppløsning på PC så blir det ikke bilde?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2013 14.23.37 #3 av 5
Postet av: okasin
Pc står med oppløsning 1080p, men prøvde i sta og sette denne ned til 720p, men da ble det plutselig ikke bilde i det hele tatt.. men det samme er det med andre kilder, enten det er BD, eller media box fra WD..
Har nå prøvet både cat5e og cat7, men dette nytter ikke.. lurer på å kjøpe en extender alla dette: http://www.ebay.com/itm/130898701915
hva tror du eller dere om dette ?
Det finnes ingen problemer, kun løsninger..
mrfixit.priv.no
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.09.2013 14.46.43 #4 av 5
Postet av: Rune
Jeg ville først prøvd å plassert PC så nært projektor at du kan bruke en så kort nettverkskabel som mulig for å bekrefte at det er kabelen/signalet som er for svakt.

Hvis man får samme problem med selv en kort kabel vil ikke extender virke. Hvilke produkt er det du bruker for å konvertere til og fra nettverkskabel?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2014 13.08.07 #5 av 5
Postet av: kaykarlsen
Jeg har løst problemet med å klistre opp en liten kabellist fra biltema i taket. Ikke optimalt men får da skjult hdmi en litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar